Erosimme eksän kanssa. Takana 10 vuotta. Asunto ei ole mennyt kaupaksi.
Muutin omaan asuntoon hetkeksi. Asuin kamalassa murjussa 1,5vuotta. Kävin tänään juttelemassa eksän kanssa ja sanoi ettei asunto ole vieläkään mennyt kaupaksi. Kuinka voi olla mahdollista? Ihan ihmettelen vain, asunto Pirkanmaalla. Mulla on asunnossa pieni osuus, eksä ei ole ostanut sitä.
Kommentit (47)
Asunnossa asuu mies vielä tällä hetkellä. Hän jäi taloon, minä en. Meidän tuloerot ovat suuret ja mä muutin vuokralle. Mulla ei koskaan ollut kiire myydä, mutta halusin kuitenkin. Muutin pois ja sovittiin eksän kanssa mm. että autoja saan käyttää kuten haluan (eivät kumpikaan olleet mun nimissä) ja hänen suvun mökkiä jos on tyhjillään.
Nyt mulla on elämäntilanne muuttunut sen verran, että tarvitsen rahaa ja siksi aloin tätä nyt oikeasti ajattelemaan. Tullut aikaisemminkin puheeksi, mutta huolettomalla asenteella mennyt eteenpäin ennen.. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö yhdessä päättäneet, mikä välitysfirma otetaan? Välityssopimukseen sitä paitsi tarvitaan molempien allekirjoitukset. Eikö sua kiinnostanut, minkälaiset kuvat on asunnosta netissä yms? Outoa.
Mies ei halunnut välittäjää vaan myydä itse. Ap.
Me(lainausmerkeissä) myytiin asuntoa 7 vuotta, eli ex pitkitti myyntiä. . .
Vierailija kirjoitti:
@ap
Googlaa (asunto-osakkeen) yhteisomistuksen purku.
Jos nämä faktat saisi exän ymmärtämään että kannattaa hoitaa asia sovussa. Hän omistaa suuremman osan, joten taloudellinen seuraamuskin on hänelle suurempi jos sopua ei synny.
TÄMÄ
Suomalaisten ostovoia tuhottiin kahden hallinnon voimin pysyvästi 2020-2025. Enää koskaan mikään ei mene kaupaksi, eivät myöskään asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa asuu mies vielä tällä hetkellä. Hän jäi taloon, minä en. Meidän tuloerot ovat suuret ja mä muutin vuokralle. Mulla ei koskaan ollut kiire myydä, mutta halusin kuitenkin. Muutin pois ja sovittiin eksän kanssa mm. että autoja saan käyttää kuten haluan (eivät kumpikaan olleet mun nimissä) ja hänen suvun mökkiä jos on tyhjillään.
Nyt mulla on elämäntilanne muuttunut sen verran, että tarvitsen rahaa ja siksi aloin tätä nyt oikeasti ajattelemaan. Tullut aikaisemminkin puheeksi, mutta huolettomalla asenteella mennyt eteenpäin ennen.. Ap.
Ai teillä on muutenkin ollut outoja sopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ostovoia tuhottiin kahden hallinnon voimin pysyvästi 2020-2025. Enää koskaan mikään ei mene kaupaksi, eivät myöskään asunnot.
Älä jaksa. Asuntomarkkinat ovat vilkastuneet ja monet asunnot menevät kaupaksi, mutta hinnasta joutuu vielä tinkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa. Asuntomarkkinat ovat vilkastuneet ja monet asunnot menevät kaupaksi, mutta hinnasta joutuu vielä tinkimään.
Missä maassa?
Vierailija kirjoitti:
Siis exäsi saa asua osittain omistamassasi asunnossasi ja sinä saat korvaukseksi käyttää hänen autojaan ja suvun mökkiä. Voi olla hyväkin diili ainakin jos et joudu maksamaan asunnonnosta tulevia kustannuksia ollenkaan ja käytät autoja ja mökkiä usein. Joudutko tankkaamaan käyttämiäsi autoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin kun tinkii hinnasta 80% menee kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö yhdessä päättäneet, mikä välitysfirma otetaan? Välityssopimukseen sitä paitsi tarvitaan molempien allekirjoitukset. Eikö sua kiinnostanut, minkälaiset kuvat on asunnosta netissä yms? Outoa.
Et ole minä. Meillä on välittäjän kautta. Otan häneen yhteyttä myös. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen kyllä kannattaa AINA hoitaa kaikki mahdolliset asiat asap. Etenkin joku asunnon myynti.
Miksi haluat roikkua eksässäsi? Suvun mökin käyttö kuulostaa tosi oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa ei pidä koskaan suostua siihen että toinen myy itse ellei ole jo sopiva ostaja tiedossa. Myyjä voi viivyttää myyntiä vaikka lopun elämäänsä jos toinen on niin pöljä että ei pidä kiinni omista oikeuksistaan. Nyt vaadit että pari välittäjää tulee tekemään hinta-arvion talosta kun sinäkin olet paikalla ja tämän jälkeen ex joko lunastaa sinut ulos välittäjien arvioimilla keskihinnoilla tai asunto menee välittäjälle myyntiin. Eiköhän ex ole jo osoittautunut asuntomyyntitaidottomaksi tai haluttomaksi tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Etuovessa roikkuneet samat kämpät jo ainakin pari vuotta. Pätkätyöläisen kannattaa asua vuokralla, koska omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
No se olikin hullunkurista että ihmisiä joilla on varaa omistaa oma asunto, tuetaan yhteiskunnan tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on liian kova pyyntihinta.
Miksi et itse ole mukana myynnissä vaan joudut kyselemään eksältä, jos kuitenkin olet omistaja? Kuulostaa epärealistiselta/keksityltä.
Mulla on asunnossa 1/5 kiinni, joten suurta rahallista tarvetta ei mulla oo ollut ennen paitsi nyt. Oon luottanut siihen, että eksä hoitaa myynnin kun niin lupasi ja aina on lupauksensa pitänyt. Eilisestä tuli olo ettei haluakaan myydä ja asunto löytyikin nyt netistä tulossa myyntiin. Joko ostaa mun ulos tai vaadin ihan oikeisteitse. Ap.
Siis mitä vaatisit oikeusteitse? Jos asunto ei mene kaupaksi, ei exäsi ole pakko osuuttasi lunastaa. Myytte vaan rajulla tappiolla, jos ei muuten kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on liian kova pyyntihinta.
Miksi et itse ole mukana myynnissä vaan joudut kyselemään eksältä, jos kuitenkin olet omistaja? Kuulostaa epärealistiselta/keksityltä.
Mulla on asunnossa 1/5 kiinni, joten suurta rahallista tarvetta ei mulla oo ollut ennen paitsi nyt. Oon luottanut siihen, että eksä hoitaa myynnin kun niin lupasi ja aina on lupauksensa pitänyt. Eilisestä tuli olo ettei haluakaan myydä ja asunto löytyikin nyt netistä tulossa myyntiin. Joko ostaa mun ulos tai vaadin ihan oikeisteitse. Ap.
Siis mitä vaatisit oikeusteitse? Jos asunto ei mene kaupaksi, ei exäsi ole pakko osuuttasi lunastaa. Myytte vaan rajulla tappiolla, jos ei muuten kelpaa kenellekään.
Hänen haluttomuutta ilmeisemmin myydä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen haluttomuutta ilmeisemmin myydä asuntoa.
Ei ole vaan saanut aikaiseksi, kun heillä on vielä lisäksi ollut toimiva järjestely. Nyt kun ap otti asian puheeksi, oli asunto jo etusivulla.
Mikä asunto? Olen etsimässä kotia Pirkanmaalta.
Myy ite