Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosimme eksän kanssa. Takana 10 vuotta. Asunto ei ole mennyt kaupaksi.

Vierailija
06.08.2025 |

Muutin omaan asuntoon hetkeksi. Asuin kamalassa murjussa 1,5vuotta. Kävin tänään juttelemassa eksän kanssa ja sanoi ettei asunto ole vieläkään mennyt kaupaksi. Kuinka voi olla mahdollista? Ihan ihmettelen vain, asunto Pirkanmaalla. Mulla on asunnossa pieni osuus, eksä ei ole ostanut sitä.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osuus? 50% vai alle?

Vierailija
2/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut kamalasta murjusta ja ihmettelet ettei ole mennyt kaupaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sulla adhd?

Vierailija
4/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut kamalasta murjusta ja ihmettelet ettei ole mennyt kaupaksi?

Teksti vähän pomppi. :D Siis meidän koti oli ihana, mutta muutin kamalaan asuntoon odottamaan että asunto saataisiin myytyä. Ap. 

Vierailija
5/47 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla adhd?

On :D ap

Vierailija
6/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liian kova pyyntihinta.

Miksi et itse ole mukana myynnissä vaan joudut kyselemään eksältä, jos kuitenkin olet omistaja? Kuulostaa epärealistiselta/keksityltä.

Vierailija
7/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältäkin olisi vältytty, jos elintaso mitoitetaan niin että talo ja laina vain toisen nimissä. Toinen voi sitten säästää rahaa itselleen. 

Vierailija
8/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovessa roikkuneet samat kämpät jo ainakin pari vuotta. Pätkätyöläisen kannattaa asua vuokralla, koska omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Vierailija
9/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaupaksi menee aina jos hintapyynti ja myyntikanava on oikea ja välittäjä oikeasti tekee jotain. 

Asuntoa siis kaupataan nyt liian korkealla hinnalla suhteessa sen arvoon, koska Pirkanmaa ei ole syrjäseutua, joka vaatii erilaiset myyntikanavat.

Vierailija
10/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse ole mukana myynnissä vaan joudut kyselemään eksältä, jos kuitenkin olet omistaja? Kuulostaa epärealistiselta/keksityltä.

Mulla on asunnossa 1/5 kiinni, joten suurta rahallista tarvetta ei mulla oo ollut ennen paitsi nyt. Oon luottanut siihen, että eksä hoitaa myynnin kun niin lupasi ja aina on lupauksensa pitänyt. Eilisestä tuli olo ettei haluakaan myydä ja asunto löytyikin nyt netistä tulossa myyntiin. Joko ostaa mun ulos tai vaadin ihan oikeisteitse. Ap.

Vierailija
11/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kumppani toimi samanlailla. Ei halunnut myydä vaan keksi ihmeellisiä tarinoita. No lopulta saimme myytyä! Tsemppiä.

Vierailija
12/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ex

Vierailija
13/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asunnossa 1/5 kiinni, joten suurta rahallista tarvetta ei mulla oo ollut ennen paitsi nyt. Oon luottanut siihen, että eksä hoitaa myynnin kun niin lupasi ja aina on lupauksensa pitänyt. Eilisestä tuli olo ettei haluakaan myydä ja asunto löytyikin nyt netistä tulossa myyntiin. Joko ostaa mun ulos tai vaadin ihan oikeisteitse. Ap.

Oho, röyhkeää. Vaadi 3 välittäjän arviot ja laittakaa myyntiin välittäjän kautta. Realistinen hintapyyntö laitettava. Tulee myytyä varmasti.

Vierailija
14/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asunnon myyntihomma itsellesi. Helppo myynti tiedossa, eiks jee? 

Vierailija
15/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos omistat asunnosta osaa niin kyllähän sun pitäisi olla perillä näistä asioista. Soita välittäjälle ja kysy mikä tilanne.

Vierailija
16/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole edes vuokralaista asunnossa ollut?

Vierailija
17/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ex on mukavasti asustellut ja lainaa lyhentänyt samalla. Antanut sun vaan odotella ja tavallaan "lainannut" sulta ilman korvausta tuon omistamasi 1/5 asunnon hinnasta. Soitteleeko kelloja? Ihmiset osaa raha-asioissa olla todella häikäilemättömiä, ihan ne läheisetkin. Ja nepsynä sitä ei vaan osaa ajatella niin raadollisesti toisista. Nyt vaadit omasi pois, vaikka sitten lakimiehen avulla.

Terveisin kohtalotoveri

Vierailija
18/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ex on mukavasti asustellut ja lainaa lyhentänyt samalla. Antanut sun vaan odotella ja tavallaan "lainannut" sulta ilman korvausta tuon omistamasi 1/5 asunnon hinnasta. Soitteleeko kelloja? Ihmiset osaa raha-asioissa olla todella häikäilemättömiä, ihan ne läheisetkin. Ja nepsynä sitä ei vaan osaa ajatella niin raadollisesti toisista. Nyt vaadit omasi pois, vaikka sitten lakimiehen avulla.

Terveisin kohtalotoveri

Luuletko, että ap olisi yhtä tyhmä kuin sinä ja olisi antanut exänsä asua yli vuoden ilman korvausta osittain omistamassaan asunnossa? Jos näin on, en voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.

Vierailija
19/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

@ap

Googlaa (asunto-osakkeen) yhteisomistuksen purku.

Jos nämä faktat saisi exän ymmärtämään että kannattaa hoitaa asia sovussa. Hän omistaa suuremman osan, joten taloudellinen seuraamuskin on hänelle suurempi jos sopua ei synny.

Vierailija
20/47 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö yhdessä päättäneet, mikä välitysfirma otetaan? Välityssopimukseen sitä paitsi tarvitaan molempien allekirjoitukset. Eikö sua kiinnostanut, minkälaiset kuvat on asunnosta netissä yms? Outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi