Onko sinut uhattu tappaa töissä?
Sanoisin, että n. 10-15 kertaa on näin käynyt.
Nettopalkka 2000 euroa.
Mites muilla?
Ps. en ole vartija
Kommentit (50)
On. Osoitettiin pyssyllä. Myyntityö.
Opetustyössä myös. Mutta uhkaus koski yleisesti opettajia, eikä ollut lopulta tosissaan esitetty. Poliisi löysi uhkaajan kotoa pelaamasta.
Ei. Meillä suhtaudutaan asiakkaisiin niinkuin ihmisiin, eli ei ole esiintynyt mitään tuollaista. Ei ole yhtää valkoroskia asiakkaina eikä työntekijöinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kotona on, vieläpä kaksi kertaa. Sitten lähdin pois ja olen elossa vielä näin 11 vuoden jälkeenkin.
Saiko mies tuomion?
Ei. Sovitteluun meni. Korvauksia ei ole näkynyt joten enpä taida niitä saadakaan.
Pahoittelut otsikon ohi vastaamisesta. Teille alapeukuttajille haluaisin sanoa ettei moni kaltaiseni ole täällä vastaamassa.
Nykyään keskustan myymälöissä lähes joka vuorossa joutuu jonkunnäköiseen voimankäyttötilanteeseen. Ja niissä ne sanalliset tappouhkaukset on kyllä pienin harmi. T: Vartija.
Ja älkää vastatko että "mee opiskeleen parempi duuni". Tykkään kyllä työstäni.
Eniten väkivaltaa kohtaa varmaan portsarit, poliisit, vartijat, mielisairaalan hoitajat.. varmaan sossutkin saavat osansa, ainakin verbaalisesti. Toki jossakin vanhustenhoidossa varmaa tulee myös, mutta olisiko se kuitenkin hieman lievempää kun ovat fyysisesti heikompia jo. Toki ei sekään herkkua varmasti ole.
On, luokanopettajana työskennellessä. On myös käytetty väkivaltaa mua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta kotona on, vieläpä kaksi kertaa. Sitten lähdin pois ja olen elossa vielä näin 11 vuoden jälkeenkin.
Saiko mies tuomion?
Miksi ihmeessä mies saisi tuomion, jos vaimo meinaa miehen tappaa?
Kyllä on. Olen yläkoulussa opena.
On uhattu kerran oikein yksilöidyllä tavalla, luvattiin olla työpaikan portilla kirveen kanssa vahtaamassa, kun lähden töissä,
Kerättiin työporukan isoimmat miehet, jotka suurieleisesti saattoivat minut työstä parkkitaloon asti. Ei sitä uhkailijaa kyllä näkynyt, enemmän huvitti koko operaatio.
Niitä uhkauksia tuli silloin tällöin, mutta oli sovittu, ettei niistä kerrota esim medialle, koska silloin ne muutkin sekopäät oikein innostuvat vasta matkimaan uhkailijoita.
Kyllä on. Ne tilanteet on selvitetty, koska ovat yleensä tulleet sähköpostilla. Nykyisessä työssä ryöstöyritykset on ongelma ja tekijät usein aineissa. Itse joudun suojautumaan luotiliiveillä, sumutteilla ja toisinaan, onneksi harvoin myös laillisella käsiaseella. Jengit, jotka on kielletty, niiden jäsenet ja toiminta ei ole kadonnut minnekään. Ja omalla paikkakunnalla ei ole pääjengiä edes kielletty vaan toimivat entistä röyhkeämmin kun kilpailijoita ei ryhmänä ole. Mutta mitään eivät meiltä vie, se on periaate, josta ei tingitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saiko mies tuomion?
Miksi ihmeessä mies saisi tuomion, jos vaimo meinaa miehen tappaa?
Ei vaimo meinannutkaan miestä tappaa. Ja heikko mies, jos sellaiselle altistuu
Sote-alalla töissä olevana ihan normisettiä.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei töissä. Koulussa on. Ja ihan vaan kylillä ollessa. Moneen kertaan.
Unohtui. Pahoinpidelty on kyllä töissä. Ei mitään seuraamuksia kyseiselle henkilölle.
Miksei?
Hyvä kysymys. Kun kerroin asiasta (mm työterveyteen), pyörittelivät vaan silmiään.
Potkut on uhattu järjestää useasti ja valituksia tehtailla eduskuntaan saakka. Tappouhkauksia en ole suoraan saanut, mutta pommiuhka on kerran tullut lähelle
Huumepöllyissä/laskuissa olevat potilaat ja hoitotyö, joten kyllä on. Yleensä aiotaan tappaa kaikki eli ei just minua henkilökohtaisesti.
Ei vielä, mutta eiköhän sekin päivä vielä kohdalle osu.
Vierailija kirjoitti:
On ja monesti, olen autokauppias.
Varmaan on ollut syytäkin.
On luvattu ampua. Asiakaspalvelutyö, jossa asiakas kuvitteli saavansa henkilökohtaisen kausilipun ilman henkkareita.
Mies, tietenkin. Heikot miehet uhkailee naisia.
Muutaman kerran, mutta ei oikein voi ottaa tosissaan, ku uhkaajalla ikää muutama vuosi 😅
On monta kertaa, hoitotyössä