Mihin olet viimeksi käyttänyt tekoälyä?
Minä selvitin sen avulla, että mikä ihmeen ötökkä meidän lattialla oli. (Joku siira)
Kommentit (50)
Mapsilla katselin yhtä myynnissä olevaa kämppää hetki sitten eli ihan äsken.
Jatkuvasti käytän. Tänään taisin viimeksi kysyä miten kannattaa toimia eräässä tietyssä tilanteessa. Sain ilmeisen toimivat ohjeet ja kiitosta jälkeenpäin. (Kerron kyllä aina kysyneeni tekoälyltä oman arvioni lisäksi, ja saanut kiitosta siitäkin.)
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Miesystävä käyttää jatkuvasti ja jo sen tekoälyn äänikin ärsyttää.
En minä käytä mitään ääntä. Kirjoitan kysymykseni tai pohdintani tarkasti, ja chatgpt etsii ja kokoaa minulle vastauksen useasta mahdollisimman osuvasta lähteestä. Vähän samahan se on kuin ennen googleen avainsanoja syöttäessä, mutta huikean paljon tehokkaampaa, tarkempaa ja kattavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi pyysin tarkistamaan käsikirjoitustani, ja kertomaan missä olisi parannettavaa. Ihan ok, kunhan ei täytenä totena vastausta ota, ja tosiaankin pyytää vain kertomaan ne virheet, ei korjaamaan niitä.
"Älä tee muutoksia elleivät ne ole ihan välttämättömiä"
Geminiltä kyselen sitä ja tätä. Auton speksit ja tekniikkaa kyselin.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin miten edetä seuraavaksi gradun suhteen, jotta työskentely olisi mahdollisimman tehokasta. Myös palautetta siitä pyydän vähän väliä.
Mitä se neuvoi, onko ollut hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta on uusi ali-ihmisrotu luotu eliitille kun omat aivot eivät enää ajattele mitään vaan hyväksyvät mitä AI sanoo. ;)
Kerroin tekoälylle hyönteisen tuntomerkit ja hän ehdotti muutamaa vaihtoehtoa, joiden kuvat etsin netistä ja yksi näistä osui oikeaan. Olisiko pitänyt alkaa väittää vastaan ihan vaan periaatteesta ja olla uskomatta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todistin sen avulla että Trumpin vastustajat levittää harhaanjohtavaa tietoa. Tilastokeskuksen johtajaa jenkeissä ei irtisanottu heikkojen työllisyyslukujen takia, vaan siksi että laskelmat oli viime kuukausina pahasti menneet pieleen ja jälkikäteen jouduttiin tekemään valtavia korjauksia.
Sehän on siellä ollut ikuisuuksia maan tapa. Et ole ikinä kuullut revised numbers?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi pyysin tarkistamaan käsikirjoitustani, ja kertomaan missä olisi parannettavaa. Ihan ok, kunhan ei täytenä totena vastausta ota, ja tosiaankin pyytää vain kertomaan ne virheet, ei korjaamaan niitä.
Ei. "Älä tee muutoksia." Höpöloora LLM kertoo mulle, että tuo on väärin kirjoitettu, tuon lauseen voisi muotoilla paremminkin yms. mutta ne korjaukset ideoin ja toteutan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. "Älä tee muutoksia." Höpöloora LLM kertoo mulle, että tuo on väärin kirjoitettu, tuon lauseen voisi muotoilla paremminkin yms. mutta ne korjaukset ideoin ja toteutan itse.
Toimii kyllä ChatGPT:n kanssa.
Kysyin Chat GPT:ltä että keillä suomalaisilla julkkismihillä on niin roikkuvat pallit että ne voi työntää omaan anukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii kyllä ChatGPT:n kanssa.
Copilotille tarvii asiat vääntää rautalangasta. Ei se tietääkseni pysty määrittämään mikä on välttämätöntä, ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta on uusi ali-ihmisrotu luotu eliitille kun omat aivot eivät enää ajattele mitään vaan hyväksyvät mitä AI sanoo. ;)
Kerroin tekoälylle hyönteisen tuntomerkit ja hän ehdotti muutamaa vaihtoehtoa, joiden kuvat etsin netistä ja yksi näistä osui oikeaan. Olisiko pitänyt alkaa väittää vastaan ihan vaan periaatteesta ja olla uskomatta?
Ap
Ei tietenkään. Tuo on AI vaihe nyt, mutta se tullaan supistamaan, kuten nettikin tuhottiin vuoden 2014 aikana. Löydät vain sitä mitä sinun halutaan löytävän. Jos haluat jotain todellesta tietoutta, niin maksat siitä. ;)
Ensin pitää määritellä AI:n käsite. Netti, käyttöliittymä, mobiiliteku ja kaikki appit on jo itsessään tekoälyä. Sanomalehti ja kirjakin on tekoälyä.
Kysyin miksi muslimit raiskaavat niin paljon?
Tein töitä tekoälyllä. Tai oikeastaan tekoäly teki työt.
Muistakaa, että tekoäly on ehkä suurin arkinen sähkösyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että tekoäly on ehkä suurin arkinen sähkösyöppö.
Ei ole minun ongelma. Siellähän konesaleissa ne pääasiassa pörrää, ellei sitten aja lokaalista mallia, mutta se vaatii vähän tykimmän koneen.