Miten ilmiannan tutun joka saa perustoimeentulotukea ynnä muita tukia, ja sitten myy pimeästi mustikoita sekä sieniä??
Kehuskelee miten on jo tienannut yli 1500e tänä kesänä noilla...Kaikki tulot tietysti Kelalta pimitetty. Riittääkö kuvat ryhmäkeskusteluista ja myynti-ilmoituksista Kelaan?
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Käpyjen, marjojen ja sienien myynti on verovapaata.
Saako sitä sitten tehdä tuosta vain kuka vain?
Meidän töissä ei saa työntää edes trippimehuja kärryllä pitkin käytävää, jos ei ole hygieniapassia.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas tää trolli ja sen työtön tuttu sitä sun tätä - jutut
Jännintä on, että ap on itse se työtön. Se kuvittelee saavansa palkkaa trollipaskasta. Oikeasti saa työmarkkina- ja tt-tukea. Mutta miten pitkään? Ei enää kauan.
PS:n leikkaukset osuu pahimmin sen omiin äänestäjiin. Suurin osa työttömistä on sinkkumiehiä muuttotappiokunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännintä on, että ap on itse se työtön. Se kuvittelee saavansa palkkaa trollipaskasta. Oikeasti saa työmarkkina- ja tt-tukea. Mutta miten pitkään? Ei enää kauan.
PS:n leikkaukset osuu pahimmin sen omiin äänestäjiin. Suurin osa työttömistä on sinkkumiehiä muuttotappiokunnissa.
Oletko tyhmä vai muuten vaan idiootti? En ole päivääkään ollut työttömänä armeijan jälkeen. Tuttuni tekee laittomasti nostaessaan toimeentulotukea vaikka poimii ja myy marjoja ja sieniä. Olen asiasta jo kahdesti Kelaan ilmoittanut, en tiedä onko mitään vaikutusta.
Ap
Olkoonkin marjat ja sienet verovapaata tuloa, mutta kyllähän kela huomioi kaikki tulot mitä tiliotteessa on.
Vierailija kirjoitti:
Olkoonkin marjat ja sienet verovapaata tuloa, mutta kyllähän kela huomioi kaikki tulot mitä tiliotteessa on.
Sen takia ne marjoista ja sienistä saadut tulot eivät näy siellä tiliotteella eli niitä ei kelan silmissä ole olemassa eikä koskaan ole tapahtunutkaan. Se, että AP lähettelee jotain kuvia jostain random keskusteluista ei johda yhtään mihinkään toimenpiteisiin.
Ai tienannut kokonaista 1500 e. Mene sinä kateellinen järveen.
Marja ja sienitulot verottomia.
Vierailija kirjoitti:
Ai tienannut kokonaista 1500 e. Mene sinä kateellinen järveen.
Marja ja sienitulot verottomia.
Mielestäsi tukia saa kavaltaa jos summa on tarpeeksi pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai muuten vaan idiootti? En ole päivääkään ollut työttömänä armeijan jälkeen. Tuttuni tekee laittomasti nostaessaan toimeentulotukea vaikka poimii ja myy marjoja ja sieniä. Olen asiasta jo kahdesti Kelaan ilmoittanut, en tiedä onko mitään vaikutusta.
Ap
Siis miksi sulle on niin maan tärkeää saada tutulta ne muutaman "ylimääräiset" hiluset pois ja pitää hänet tukiloukossa?
Kai sä nyt tajuat että ilman noita "tuloja" se joutuu vaan hakemaan tukia lisää, milloin pesukoneeseen, muuttoon, takuuvuokraan tai silmälaseihin. Kustannat mieluummin niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ne marjoista ja sienistä saadut tulot eivät näy siellä tiliotteella eli niitä ei kelan silmissä ole olemassa eikä koskaan ole tapahtunutkaan. Se, että AP lähettelee jotain kuvia jostain random keskusteluista ei johda yhtään mihinkään toimenpiteisiin.
Missä ne sitten näkyy jos ei tiliotteessa? Mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku saa lisätienestiä marjoja ja sieniä keräämällä, uteliaisuudesta vaan kysyn. Ja hyvähän se on ettei marjat ja sienet jää metsiin mätänemään. Inhottaa vaan ajatuskin, että kela kyttää jokaikistä euroa mikä asiakkaan tilillä on plussana.
Käteisellä niin ei näy tiliotteessa tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne sitten näkyy jos ei tiliotteessa? Mulla ei ole mitään sitä vastaan että joku saa lisätienestiä marjoja ja sieniä keräämällä, uteliaisuudesta vaan kysyn. Ja hyvähän se on ettei marjat ja sienet jää metsiin mätänemään. Inhottaa vaan ajatuskin, että kela kyttää jokaikistä euroa mikä asiakkaan tilillä on plussana.
Ne myydään käteisellä ja näin saadaan myyntitulot ja toimeentulotuki.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän mä just kysyinkin kun olen tyhmä. Mut esim. minä olen eläkkeellä ja saisin muka tienata minimieläkkeen päälle vielä 500e/kk esim. osa-aikatyössä, mut todellisuudessa se ei mene niin, vaan kela laskee kaikki tuloksi. En saa tienata senttiäkään, en edes saa myydä omaisuuttani. Omaisuudella tarkoitan nyt sellaista sälää jota voisin myydä vaikka huutonetissä. Ei mitään arvokasta todellakaan.
Ettäkö joku on kateellinen tukien saajalle?! Ja ahkeralle ihmiselle. Mene ap itsekin poimimaan sieniä ja marjoja ja myy ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän mä just kysyinkin kun olen tyhmä. Mut esim. minä olen eläkkeellä ja saisin muka tienata minimieläkkeen päälle vielä 500e/kk esim. osa-aikatyössä, mut todellisuudessa se ei mene niin, vaan kela laskee kaikki tuloksi. En saa tienata senttiäkään, en edes saa myydä omaisuuttani. Omaisuudella tarkoitan nyt sellaista sälää jota voisin myydä vaikka huutonetissä. Ei mitään arvokasta todellakaan.
Lisään vielä, että en siltikään saa toimeentulotukea edes isoihin lääkemenoihin, tai sähkölaskuihin. En mihinkään. Kelan mielestä ei eläkeläinen saa saada senttiäkään muuta rahaa kuin sen pienen eläkkeen.
En kyllä lähtisi ketään käräyttämään marjojen ja sienien vuoksi. On sen verran raskasta hommaa saatuun rahaan nähden.Sitäpaitsi marjat ja sienet tuskin on nurkilla, bensakulut!
Menkää itse kokeilemaan.
En ole Kelan asiakas (paitsi lääkkeiden Kela-korvaus).
Onhan se nyt hyvä että joku jaksaa ja ehtii kerätä marjoja, moni niitä mustikoita kaipaa eikä jaksa tai voi itse kerätä niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi ketään käräyttämään marjojen ja sienien vuoksi. On sen verran raskasta hommaa saatuun rahaan nähden.Sitäpaitsi marjat ja sienet tuskin on nurkilla, bensakulut!
Menkää itse kokeilemaan.
En ole Kelan asiakas (paitsi lääkkeiden Kela-korvaus).
Mitä väliä sillä kuinka raskasta marjastaminen on? Nyt on kyse toimeentulotuen hakemisesta valehtelemalla tulonsa. Uskomatonta miten moni täällä hyväksyy tukien hakemisen valheellisilla tiedoilla.
Oletko niin naiivi, että luulet tälläisen tukihuijarin olevan hakematta tukia näihin mainitsemiisi asioihin, kun hänellä on muutama tuhat euroa käteistä?
Ilmotusta vaan jatkuvalla syötöllä. Yksi ilmoitus ei vielä aiheuta toimenpiteitä.