Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulisit viisikymppisenä vahingossa raskaaksi, mitä tekisit?

Vierailija
06.08.2025 |

Ja millä perusteella?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla aina abortti ratkaisu? Eikö Suomessa ole lapsettomia ihmisiä joille se lapsi olisi taivaanlahja? Minä olen aina miettinyt että jos tulisin vahingossa raskaaksi ottaisin selvää adoptiosta. Itse en lasta ole koskaan halunnut.

Tuttavapiirissä sekä adoptiovanhempia, että aikuisia, jotka lapsena adoptoitu. Ei se ole mikään autuaaksi tekevä onnela. 

Vierailija
62/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulisin 50+ raskaaksi kaikesta huolimatta, järkyttäisin kaikkia ja pitäisin lapsen jos olisi testien mukaan elinkelpoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin. Riskiraskaus. Riskisynnytys. Lapsi joutuisi kohtuuttoman nuorena huolehtimaan ikääntyvästä äidistä ja olisi luultavasti jo 3-kymppisenä äiditön. Tosin itsekin menetin isäni ollessani 31v, mutta isä ei kuollut vanhuuteen 59-vuotiaana, vaan aivoverenvuotoon. 

Vierailija
64/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä ei tulla enää raskaaksi. Ja jos niin harvinaisesti kävisi, raskaus keskeytyisi hyvin aikaisin lähes 100% varmuudella.

Vierailija
65/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä iltalehteen

M49

Vierailija
66/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tässä tilanteessa nyt kesällä. Ikää 48 v. Nuorin lapsi 16-vuotias. Kaikki raskausoireet oli, mutta epäilin silti vaihdevuosia. Kun aiemmin säännölliset kuukautiset oli 3 vko myöhässä, tein testin, joka näytti positiivista. Oltiin menossa viikonloppureissulle ja päätin, että soitan maanantaina neuvolaan tai lääkäriin. Kas kas maanantaiaamuna sitten alkoi vuoto, eli sain kai keskenmenon, jos se oikeasti raskaus oli.

Ja jotenkin varma olo oli, että abortin tekisin, mutta tiedä sitten miten oikeisti. Onneksi ratkesi näin.

Olen fyysisesti huonossa kunnossa ja tosi väsynyt ja selvästi jo esivaihdevuosissa, en tiedä olisiko kroppa kestänyt rakkautta ja kaikki valvomiset ja muut. Ja siyäkin ehdon miettiä, että olisin 55 kun lapsi menee kouluun ja eläkeiässä kun lapsi olisi samanikäinen kuin kuopukseni nyt, kuohuva teini.

Vierailija
67/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla aina abortti ratkaisu? Eikö Suomessa ole lapsettomia ihmisiä joille se lapsi olisi taivaanlahja? Minä olen aina miettinyt että jos tulisin vahingossa raskaaksi ottaisin selvää adoptiosta. Itse en lasta ole koskaan halunnut.

Kaunis ajatus, mutta kuka haluaa noin vanhoista sukusoluista syntyneen lapsen? Riskit ovat suuret. Myös synnyttäjän terveyden kannalta raskaus  voi olla riski. Ihan eri tilanne, jos on nuorempi.

Vierailija
68/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 50 vuotiaana raskaaksi, olisin ehtinyt täyttää 51 vuotta ennen lapsen syntymää. 

Teetin abortin koska raskaus oli täysin suunnittelematon, ja johtui ilmeisesti kierukan heikenneestä tehosta, Lisäksi meillä on 3 lastenlasta joihin haluamme panostaa sekä ajallisesti että taloudellisesti.

Olen aikanaan jo 3 lasta synnyttänyt, enkä suoraan sanottuna halua enää altistaa kehoani moiselle rasitukselle. En myöskään haluaisi seitsemänkymppisenä olla parikymppisen äiti ja mieheni on minua 4 vuotta vanhempi, mielestäni olisimme liian iäkkäät vanhemmat.

Viimeisenä syynä on on maailman tila, eli kokonaisuudessaan huomioiden saastunut planeetta ja hullut johtajat, niin en ole ollenkaan varma kannattaako tänne lapsia tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän