Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulisit viisikymppisenä vahingossa raskaaksi, mitä tekisit?

Vierailija
06.08.2025 |

Ja millä perusteella?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin.

Äitini uutta pikkulapsiarkea sivusta seuranneena (sai 49 vuotiaana lapsen). 

Minut sai 22 vuotiaana ja oli jo 2 mummo kun kuopus syntyi. Paljon olen omaa sisarusta omien lasten ohella hoitanut.

Vierailija
22/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti mutta raskaus ei ole mulle mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ryypiskellyt, joten ihana yllätys olisi. 

Vierailija
24/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lapsen, mutta sitten olisin 70v, km hän olisi 20v. Ja muutenkin olisin aika vanha jaksamaan pikkulapsen hoitoa. Joten olisiko sitten parempi ajatella lapsen parasta ja tehdä abortti? En tiedä.

Vierailija
25/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut edellisessä ultrassa hyväkuntoisia munasoluja, joten se raskaaksi tuleminen on todella epätodennäköistä. Mutta jos sellainen ihme sattuisi tapahtumaan, keskeyttäisin raskauden. En todellakaan enää tässä iässä halua toiselle kierrokselle, kun olen yhden lapsen jo aikuiseksi ja omilleen saanut.

Niin ja jos huonokuntoinen  munasolu onnistuu hedelmöittymään, tiedätte mikä on suurena riskinä. 

no tämäpä. Muutenkin se epämuodostumien riski kasvaa radikaalisti 40 ikävuoden jälkeen ja mä olen jo tänä vuonna 50.

-9

Vierailija
26/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni täyttää 25v samana vuonna kuin minä 50v. Jos jollain ihmeellä raskaaksi tulisin, tekisin abortin. En halunnut toista lasta lapseni ollessa pieni. En keksi yhtään syytä miksi haluaisin sen toisen sitten, kun olen kasvattanut jo yhden aikuiseksi omilleen.

Vierailija
27/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeyttäisin. En jaksaisi enää hoitaa ja kasvattaa lasta. 

Samoin. Ei tulisi tervettä jälkeläistä. Kuka häntä hoitaisi, kun olisin vanha?

Vierailija
28/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi melkoinen yllätys mutta upea sellainen. En edes harkitsisi aborttia. Kyllä yleensä naiset on vielä voimissaan tuossa iässä ja miehetkin. Eihän se ole pelkästään naisen asia.

Vierailija
29/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi olisi terve, niin pitäisin lapsen. Ikää mulla nyt 46v. Eihän tilanne ihanteellinen olisi koska olen sinkku ja lapsen isä olisi naimisissa oleva mies. Mies vieläpä mua reilusti vanhempi. Jos lapsen pitäisin, niin en kertoisi lapsen isästä kenellekään enkä vaatisi mieheltä yhtään mitään. Suhde loppuisi siihen ja mies pääsisi kuin koira veräjästä.

Vierailija
30/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi olisi terve, niin pitäisin lapsen. Ikää mulla nyt 46v. Eihän tilanne ihanteellinen olisi koska olen sinkku ja lapsen isä olisi naimisissa oleva mies. Mies vieläpä mua reilusti vanhempi. Jos lapsen pitäisin, niin en kertoisi lapsen isästä kenellekään enkä vaatisi mieheltä yhtään mitään. Suhde loppuisi siihen ja mies pääsisi kuin koira veräjästä.

Et voi tietää onko lapsi terve ennen syntymää. Kun lapsi on syntynyt, sitten ei ole enää palautusoikeutta.

Vierailija
31/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää onko lapsi terve ennen syntymää. Kun lapsi on syntynyt, sitten ei ole enää palautusoikeutta.

Osan ongelmista näkee ultrassa jo aikaisessa vaihessa. Tätä mä tarkoitin. 

Vierailija
32/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle, ap, käynyt hassusti, ja kyselet palstalaisilta ohjeita?

Ei, vaan kaverin puolesta kyselen ;)

Vierailija
33/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 v. vahingossa raskaaksi ? Just.

On se mahdollista, tosin harvinaista.

Vierailija
34/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vahingossa"?

Tarkoitatko että vasektomia tai sterilisaatio on pettänyt?

Meinaatko, että kaikille viisikymppisille on tehty nuo?

Vierailija
35/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista mutta harvinaista. 50 luvulla sai naapurin emäntä pojan 51 vuotiaana.

Vierailija
36/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin lapsen, mutta sitten olisin 70v, km hän olisi 20v. Ja muutenkin olisin aika vanha jaksamaan pikkulapsen hoitoa. Joten olisiko sitten parempi ajatella lapsen parasta ja tehdä abortti? En tiedä.

eihän me tiedetä elinaikoja

Vierailija
37/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapsen mielelläni vastaan. Olen viisikymppinen ja lapseton. Onhan siinä toki iso todennäköisyys, että menisi kesken, mutta antaisin luonnon päättää. Ja todella onnellinen olisi jos lapsi lopulta syntyisi. 

Mutta eipä ole kyllä vaaraa, esivaihdevuosivaivat olleet päällä jo noin 8 vuotta, eikä seksiä 18 vuoteen :D

Vierailija
38/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vanhin synnyttäjä on ollut 58-vuotias ja tämä tapahtui ennen hedelmöityshoitojen keksimistä. Pitäkää siis vielä viisikymppisenä ehkäisystä huoli!

Vierailija
39/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyisin ja ottaisin lapsen ilolla vastaan.

Vierailija
40/68 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 v. vahingossa raskaaksi ? Just.

Mun tädilleni kävi näin. Iltatähti syntyi terveenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän