Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä jäit eläkkeelle, sinä yli 60vuotias?

Vierailija
06.08.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle. Virallinen eläkeikäni olisi ollut 65 v.

Vierailija
2/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetin 20-vuotiaana tavoitteen että 55-vuotiaana en enää ole työelämässä vaan oman itseni herratar mitä aikaan tulee. Säästin ja sijoitin mm. sitä silmällä pitäen. Matkalla vähän falskasi perheen perustamisen, epäonnistuneen asuntokaupan ja avioeron vuoksi ja myöhästyin tavoitteesta 3 vuodella. Olen nyt 63-vuotias, eläkkeelle jäin 58-vuotiaana joka olikin varhaisin mahdollinen aika jäädä - on asetukset vähän muuttuneet vuosien varrella ja niihin en voi vaikuttaa. Lähinnä v...ttaa nyt se, että jos olisin itse saanut sijoittaa myös eläkemaksuni, tuloni olisivat paljon hulppeammat kuin nyt. Pärjään kuitenkin nytkin hyvin kun velkaa ei ole ja sijoitukset pitävät pääomatulot vähintään 20 000 eurossa per vuosi ja siihen varsinainen eläke lisäksi. Olen tyytyväinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eläkeikä tuli täyteen eli 64vuotta ja 3 kuukautta. Seuraavan vuoden aikana tein vielä töitä noin 30 päivää, kun pyysivät silloin tällöin apuhommiin. Syksyyn 2024 lopetin sitten kokonaan.

Vierailija
4/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen paljon mummeleita pyörii täällä siihen nähden että kyseessä on VAUVA-palsta.....

Vierailija
5/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmeen paljon mummeleita pyörii täällä siihen nähden että kyseessä on VAUVA-palsta.....

Luepa aloitukset. Kuinka moni niistä käsittelee vauvoja? Ja tämä palsta on Aihe vapaa, ei ikärajoja.

Vierailija
6/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli ennen Iltasanomien keskustelupalsta ja siirrettiin sitten tänne kauan kauan sitten. Itse ainakin olin mukana jo v.2000 ollessani 38v.

Vauva- lehteäkään ei enää ole, mutta palstan nimenä on vauva.

Vierailija
7/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä vaarejakin!

Vierailija
8/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

61v tk-eläke ja muuttui työeläkkeeksi 63v:nä. 4 vuotta ehdin sairastamaan omalla kustannuksella 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi