Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatteko ansioluetteloon tai työhakemukseen iän?

Vierailija
06.08.2025 |

Itse en koskaan. Eikä mun ikää voi päätellä edes koulutuksista tms.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun iän voi päätellä lukiosta ja opiskeluista tarpeeksi hyvin.

Entä peruskoulun päättövuodesta?

Ei kai peruskoulun tai lukion päättämisvuotta erikseen merkitä vaan nimenomaan kyseiseen työhön vaikuttavat opinnot. Tai kyllä opettajan sijaiseksi hakevan tietenkin kannattaa ylioppilastutkinto mainita, jos mitään muutakaan ei ole kuin kesätyö jäätelökioskissa-

Vierailija
22/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtio ja kuntarekry kysyy iän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita. Kyllä sen pystyy suurinpiirtein laskemaan jos haluaa, koulutus ja työkokemus paljastaa.

Taidan sitten olla harvinainen poikkeus, kun mun ikää ei pysty edes suurinpiirtein laskemaan.

Ap

Taidat olla sen verran pahasti vam_mainen, ettet osaa itsekään sitä laskea puuttuvilla sormillasi.

Todella asiaton kommentti. 

Ei-Ap

Tuo oli minulta tuo kommentti. Älä puutu tähän.

Ap

Vierailija
24/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä turhaan, työkokemus ja koulutus paljastaa.

Listaatko oikeasti kaikki nuoruuden kesätyötkin sinne vai miten?

Ap

Mulla sama juttu, että työkokemus paljastaa. Olen ollut urani aikana 4 työnantajalla, ja noista yksi oli ulkoistus. Tulisi aika lyhyt CV, jos jättäisin alkupään kokemuksen listaamatta, ja kun se eka vakituinen työ on alkanut 1998, niin äkkiä pystyy laskemaan vähintään ikäluokan, mihin kuulun.

Mitä väliä työnantajien määrällä on? Itse olen kesätöistä asti ollut samassa paikassa neljällä eri vuosikymmennellä. Eikö se ole hyvä asia, jos on luotettava ja tunnollinen työntekijä? 

Ei sillä määrällä ole väliä, mutta kyllä kai se herättää vähän kysymyksiä, jos CV:ssä olisi tyyliin vain 2 työpaikkaa. Mutta jos kirjaa kaikki ne 4, näkee ensimmäisen aloituspäivästä helposti, etten ole sieltä nuorimmasta päästä (kun moni muista hakijoista voi olla tyyliin samana vuonna syntynyt).

Vierailija
25/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valtio ja kuntarekry kysyy iän. 

Sitä ei ole pakko antaa

Vierailija
26/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita. Kyllä sen pystyy suurinpiirtein laskemaan jos haluaa, koulutus ja työkokemus paljastaa.

Taidan sitten olla harvinainen poikkeus, kun mun ikää ei pysty edes suurinpiirtein laskemaan.

Ap

Taidat olla sen verran pahasti vam_mainen, ettet osaa itsekään sitä laskea puuttuvilla sormillasi.

Minulla on toisessa kädessä neljä ja toisessa kädessä kolme sormea! Etkö ennen ole kehitysvammaista nähnyt, fasisti?

Ap

Tämä vale-Ap ei näköjään edes tiedä mitä tarkoittaa kehitysvammaisuus. Eikö sulla alkanut tänään koulu?

Ap

Vierailija
27/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iän voi päätellä esim yo-todistuksesta, joten laitan iän eli syntymävuoden.

Liitätkö hakemukseen yo-todistuksesi? Ei kukaan niin tee, ei edes 18-vuotias, joka on ekaa työtään hakemassa. 

Vierailija
28/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha yrittää piilottaa.

Vierailija
29/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitan, sain aikoinaan Venäjällä työn sankari arvonimen.

Vierailija
30/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita CV:hen syntymäaikaa, osoitetta enkä kuvaa. Vain nimen, sähköpostin, puhelinnumeron, työkokemukset, koulutukset ja muut pätevyydet. 

Vierailija
31/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut. Sote - ala, joten pätevyys tarkastetaan julki terhikistä.

Olen jo pitkästi keski-ikäinen ja kun yläasteen konekirjoitustunneilla harjoiteltiin asiakirjojen tekoa niin niissä ansioluetteloon laitettiin jopa siviilisääty ja lasten määrä. Nyt vähän huvittaa, mutta niin silloin. 

Vierailija
32/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun iän voi päätellä esim yo-todistuksesta, joten laitan iän eli syntymävuoden.

Liitätkö hakemukseen yo-todistuksesi? Ei kukaan niin tee, ei edes 18-vuotias, joka on ekaa työtään hakemassa. 

Kannattaa se yo - todistus ja kirjoittamisvuosi laittaa cv:hen, jos siellä cv:ssa ei muuta ole. Kertoo kuitenkin, että on pystynyt kouluun sitoutuun ja on lukion vaatima kielitaito ym. Liitteiksi noita todistuksia ei tarvi laittaa. 

Vierailija
33/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme laita. 

Ikää on tavallisesti kysytty vasta haastattelussa. 

Vierailija
34/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut, enkä myöskään mitään ylioppilastutkinnon valmistumisvuosia. Eikä ole kukaan koskaan kysynyt.

Vierailija
35/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on cv:ssa koulutuksen osalta tiedot vain viimeisimmistä, eli korkeakouluopinnoista (maisteri ja kandi). Lukiosta en laita mitään tietoja, koska se ei vaikuta hakemaani työhön millään tavalla.

Olen pitänyt cv:n aina lyhyenä ja mahdollisimman informatiivisena, eli kaikki turha pois ja vain haetun työn kannalta oleellinen tieto mukana. Hyvin on toiminut.

Vierailija
36/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kirjoitan aina uuden.

Vierailija
37/37 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun iän voi päätellä lukiosta ja opiskeluista tarpeeksi hyvin.

Entä peruskoulun päättövuodesta?

Sitä en oo vuosiin listannu ansioluetteloon. Vanhin asia siellä on yo-tutkinto. Vanhat kesätyötki karsinut, kun eivät oo relevantteja ja turhaan venyttäis kokonaisuuden pituutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi