Miksi "vanhusten" pitää raataa työelämässä, mutta nuoria päästetään eläkkeelle?
Mikä järki?
Kuka maksaa nuorten nuppivikaiset laiskottelu, kun nämä nyt kuusikymppisenä raaskut ovat kuolleet?
Kommentit (12)
Oman työpaikkani keski-ikä 70 vuotta, itse 50 vuotiaana toisiksi nuorin.
Toiset kertovat ettei ole mitään tekemistä jos jää eläkkeelle.
Toiset valittavat etteivät selviäsi pienellä eläkkeellä.
T: Koulukujettaja. Vanhin kuski muuten on 87 vuotta.
Ei kukaan pakota raatamaan. Siitä vaan irtisanoutumaan.
Vanhusten kautta yritykset voivat polkea palkkoja alas. Vanhus voi tienata 1500 euroaiöman että se pienentää eläkettä, mutta perheellisen työttömän pitäisi pystyä palkallaan elättämään perheensä.
Siksi, jotkut palkkaavat vain eläkeläisiä.
Sitten on myös vanhempia, eläkeikää lähestyviä tai ylittäneitä työntekijöitä jotka eivät itse halua eläkkeelle ja samalla marmattavat kun nuoria ei tule töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on myös vanhempia, eläkeikää lähestyviä tai ylittäneitä työntekijöitä jotka eivät itse halua eläkkeelle ja samalla marmattavat kun nuoria ei tule töihin.
Tämä logiikka ei kohtaa käytäntöä, työnantaja päättää asiat.
Käyn töissä mutta mielestäni töissä käymistä arvostetaan ihan liikaa. Meillä on vain yksi elämä ja se menee hukkaan vai siksi että haluat enemmin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä mutta mielestäni töissä käymistä arvostetaan ihan liikaa. Meillä on vain yksi elämä ja se menee hukkaan vai siksi että haluat enemmin rahaa.
Ja luulet että töissä sinun työpanosta arvostetaan, mutta kaikki on töissä korvattavissa.
Ei vanhusten pidä raataa työelämässä. Vanhukset ovat eläkkeellä
6O kymppiset raaskut ovat työikäisiä ja odottelevat eläkepäiviä. N65V
Kukaan nuori ei pääse eläkkeelle ilman hyvää syytä. On oma valintasi, voit irtisanoutua vaikka tänään.
Varmaan tulee puukosta sitten jos rahantulo lakkaa tuolle peräkammarin joutilaalle makoilijalle. On joskus käynyt niinkin.
Tämähän on todella lyhytnäköistä että nuori ihminen kuvittelee että loppuikänsä voi elellä muiden elätettävänä.