Tulee olo, että minulle valehdellaan. Tapaus Hintz
Palveluksesta voidaan vapauttaa pysyvästi esimerkiksi, jos asevelvollisella on vakava vamma, sairaus tai pitkäaikainen terveydellinen haitta, jonka vuoksi kouluttaminen ei olisi myöhemminkään tarkoituksenmukaista.
https://www.iltalehti.fi/nhl/a/0e016c78-e2c8-447b-9ede-b36a8c50f411
Eli voi pelata maailman eliittitasolla jääkiekkoa, fyysinen äärimmilleen viety laji niin henkisesti kuin fyysisesti. Mutta minun pitäisi uskoa, että hän ei pysty suoriutumaan puolen vuoden asepalveluksesta, joka nyt muutenkin on noille urheilijoille lähinnä kesäleiri.
Ja vielä kehdataan IL jutussa oikein otsikoida, että ei erityisasemaa. Älkää nyt jaksako valehdella eli siellä on selkeästi annettu vapautuksia juuri siitä syystä, kun he ovat erityisasemassa. Alkaa aika pahasti rapautua koko asepalveluksen uskottavuus, yhdenvertaisuus ei todellakaan toteudu missään muodossa.
Kommentit (23)
Miksi Lauri Markkanen joutui käymään armeijan? Urheilijana huomattavasti menestyneempi kuin joku jääkiekkoilija.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Lauri Markkanen joutui käymään armeijan? Urheilijana huomattavasti menestyneempi kuin joku jääkiekkoilija.
Kunniakysymys. Kyllä hän halutessaan olisi varmasti vapautuksenkin saanut mutta halusi itse käydä intin.
Meidän suvussa kaikki miehet ovat käyneet intin.
Itse olen käynyt kuin myös omat 2 poikaani. Se on itsestään selvyys. Sen olemme jo velkaa isänmaalle, jonka puolesta veteraanit taistelivat.
Kuin myös siitä, että isänmaa on antanut sen kaiken koulutuksen, terveydenhoidon ja rauhan pojilleni jo 20 vuotta.
Onneksi he ovat isänmaallisia ja arvostavat tätä maata. Muuta meillä ei ole.
En arvosta pätkääkään noita kiekkolijoita jotka lusmuilee, eivätkä suorita velvollisuuttaan.
Suomen kansalaisuus pois sellaisilta. Ostakoon itselleen Kyproksen kansalaisuuden.
Eikä koskaasn noille kutsua Linnan juhliin, vaikka olisivat maailmanmestareita. Se olisi jo häväistys.