Miten joillaki on rahaa ostaa uusi auto
En oikein ymmärrä miten joillaki varaa ostaa esimerkiksi 30 tonnin bemari. Itselläni ei olisi varaa maksaa ees osamaksua. Lainan lyhennykseen menee jo 700 € kk.
Kommentit (231)
Aika harva niistä uusien autojen ostajista tuskin ostaa sitä niin, että koko summa lähtee tililtä, vaan käyttää osasuorituksena vanhan autonsa. Ja yllättäen pitääkin ottaa vain vaikka 10000 tililtä/lainaa, jos 50000 ostokseen käyttää 40000 arvoisen vaihtoauton.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa eläkeläisillä on rahaa ostaa uusia autoja. Nykyeläkkeet on korkeat ja heillä velattomat asunnot ja kesämökit.
Ei se varallisuus ole eläkkeistä tulleet. Vaan kovasta työnteosta ja säästämisestä. Onko työ sinulle tuttu?
Vierailija kirjoitti:
250e maksan joka kuu hybridistä. Löpöön menee n. 80e kk töihin. T. Laitoshuoltaja
Löpöllä ajosta kun jäät kiinni poliisille tai tullille niin tulee maksua niin paljon ja takautuvasti ettei kauheena enää kannata töihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Ostin uuden auton 26,500 euroa. En sijoittanut euroakaan siihen alkuun vaan maksan kk lyhennystä 415 euroa 4 vuoden ajan. Sovittu, että saan 4 vuoden jälkeen autosta vaihdossa x määrän euroja tai voin myydä ite. Vaihdan 4 vuoden jälkeen taas uuteen autoon.
Ei mene remppoihin rahaa kun tehdastakuu 3 v ja täyskasko. Kk hintaan sisältyy huollot.
Ostin auton siis omaksi koska saan vaihdossa hyvän summan tai voin myydä pois kun haluan tai pitää. Leasing autoa en, koska maksat vaan kk summaa mutta auto ei ole sun.
Leasingissa et häviä auton arvonaleneman verran rahaa. Mulla aikoinaan oli leasingauto ja oli mulle sopiva konsepti.
Me pyydettiin tarjous sekä rahoituksesta että leasingista. Leasing oli 300 e kalliimpi kuussa. Ja sitten tulee se ongelma, ettei siitä välttämättä pääse eroon, jos hätä tulee. Valitsimme rahoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa eläkeläisillä on rahaa ostaa uusia autoja. Nykyeläkkeet on korkeat ja heillä velattomat asunnot ja kesämökit.
Ei se varallisuus ole eläkkeistä tulleet. Vaan kovasta työnteosta ja säästämisestä. Onko työ sinulle tuttu?
Se on juuri näin. Eläkkeistä ei uusia autoja, asuntoja ja kesämökkejä ostella.
Nykyaikuinen on kärsimätön, "kaikki mulle heti"-asenne on valtavirtaa.
Setäni, 78-vee osti kesällä uuden auton. Vanha auto (4 vuotias ajettu 16 000km) meni vaihdossa. Väliraha 18 000€
Ei siinä muuta, mutta setä menettää ajokortin lääkärintarkastuksessa 80-vuotiaana. On sen verran heikossa kunnossa.
Miksi osti? Sen takia, kun auto on vaihdettu uuteen kolmen - neljän vuoden välein ja siitä ei kuulemma tingitä.
Kuinka jollakin voi olla varaa polttaa tupakka tai käyttää alkoholia. Kaikki on suhteellista.
Vierailija kirjoitti:
Setäni, 78-vee osti kesällä uuden auton. Vanha auto (4 vuotias ajettu 16 000km) meni vaihdossa. Väliraha 18 000€
Ei siinä muuta, mutta setä menettää ajokortin lääkärintarkastuksessa 80-vuotiaana. On sen verran heikossa kunnossa.Miksi osti? Sen takia, kun auto on vaihdettu uuteen kolmen - neljän vuoden välein ja siitä ei kuulemma tingitä.
Vanha kansa teki kovasti töitä ja säästi. Nyky-sirpat humputtelevat kaikki rahansa pitkin maailmaa, eikä eläkkeelle tullessa ole mikään muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Mulle se leasing oli edullinen, koska vakuutukset saan pääsääntöisesti maksettua op-bonuksilla ja huollot tekee tuttu huoltoliike edullisesti. Otin leasingin myytyäni oman autoni josta sain vielä hyvät fyrkat, ja elämäntilanteet kun muuttuilee niin tämä oli mulle sopiva ratkaisu. Eikä mun elämäntehtäväni toisaalta ole saada kaikkea mahdollisimman halvalla.
Helposti, jos asuu muuttotappiopaikkakunnalla, missä talot on puoli-ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei käy onnen lahjat, sanotaan.
Eri asia sitten onko se ns. pakasta vedetty auto järkevä ostos, itse oon todennut että ei.
Sit jos ostaa osamaksulla, niin pienikokoisen/nollakorkoisena ihan järkevä. Vanhoista joutuu maksamaan suhteessa todella suuret korot. Mut jos käteisellä ostaa, niin asia eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on korkea eläke on myös tehty töitä ja korkealla palkalla. Ei se pleikkaa hakkamalla ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes rahoitusaika loppuu ja huomaatte, että autosta on enemmän velkaa kuin siitä on kukaan valmis maksamaan 😂
Sähköautossa mahdollista. Mutta eiköhän useampi ajattele tuonkin asian ja vaihda hyvissä ajoin ennen loppuerää tai on valmiina säästettynä se raha, jos pitkään meinaa pitää. Auton osto on kuitenkin kalliimpi hankinta, niin useimmat ajattelee koko kuvion vaihtoehtoineen.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Me miehen kanssa pistettiin aina tilipäivinä säästötilille se, mitä edelliseltä kk jäi yli. Pikkuhiljaa kertynyt ihan kivasti rahaa. Auto ostetaan aina käteisellä, uusi auto. Viimeksi ostettu noin 50 000, vanhasta sai 20000. Säästäminen kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 12 000 euron auton käteisellä.
Joo joo ja lehmät lentää
Usko pois. Tosin, et uskoisi, jos tietäisit, etten edes ole hyväpalkkaisessa duunissa. Säästeliäs olen, ja useita kymmeniä tuhansia on aina säästössä/rahastoissa. Joka penni on säästetty palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se leasing oli edullinen, koska vakuutukset saan pääsääntöisesti maksettua op-bonuksilla ja huollot tekee tuttu huoltoliike edullisesti. Otin leasingin myytyäni oman autoni josta sain vielä hyvät fyrkat, ja elämäntilanteet kun muuttuilee niin tämä oli mulle sopiva ratkaisu. Eikä mun elämäntehtäväni toisaalta ole saada kaikkea mahdollisimman halvalla.
Olisihan sinä saanut omankin vakuutukset maksettua samoilla bonuksilla. Leasingautot huolletaan merkkiliikkeessä. Lisäksi sitoudut autoon sopimusajaksi, joten ei parane elämäntilanteen muuttuilla. Viimeinen lause kiteyttää koko viestin asiasisällön 😅
Minulla on joitakin pankin antamia muovikortteja, joilla voin maksaa kaikki ostokseni, myös Bemarini. Täytyy vaan ensin vähän säästää rahaa pankkiin, ettei tarvitse maksella mitään korkoja tai lyhennyseriä. Tulee nääs halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä muuta, mutta setä menettää ajokortin lääkärintarkastuksessa 80-vuotiaana. On sen verran heikossa kunnossa.Miksi osti? Sen takia, kun auto on vaihdettu uuteen kolmen - neljän vuoden välein ja siitä ei kuulemma tingitä.
Vanha kansa teki kovasti töitä ja säästi. Nyky-sirpat humputtelevat kaikki rahansa pitkin maailmaa, eikä eläkkeelle tullessa ole mikään muuta kuin tuulen huuhtoma perse.
Vanha kansa jätti eläkkeensä maksamatta ja nyt nyky-Sirpat maksavat omien menojensa lisäksi vanhan kansan eläkkeetkin. Siinä on hyvä vanhan kansan autoja ostella.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva niistä uusien autojen ostajista tuskin ostaa sitä niin, että koko summa lähtee tililtä, vaan käyttää osasuorituksena vanhan autonsa. Ja yllättäen pitääkin ottaa vain vaikka 10000 tililtä/lainaa, jos 50000 ostokseen käyttää 40000 arvoisen vaihtoauton.
oma vanha auto on tietenkin osa siitä loppusummasta ja loppuosa käytiin maksamassa pankin tiskillä tililtä, koska olemme arkajalkoja ja emme verkkopankissa niin suurta summa edes ajatelleet siirtää. Kyseessä uuden auton hankinta tilattuna omilla mieltymyksillä varusteitten suhteen. Lasikatto jätettiin pois, ettei aurinko porota sieltäkin
Maksat tyhjästä mutta jos luovutkin autosta et saa mitään. Mä sentäs omistan sen ja voin myydä tai vaihtaa aina uuteen. Jos tarviit autoa jatkuvasti, olen leasing täysin typerä. Maksat kk samaa summaa kuin jos oisit ostanu omaksi.