Onko Multala ensimmäinen jalat alta kännin julkisesti ottanut ministeri??
Katainen "kompastui" kukkaruukkuun ja Presidentti Ahtisaari löi päänsä mutta nämä tapahtui piilossa.
Kommentit (244)
Joko Sari oli haastattelun jälkeen viemässä eroanomustaan.
Miksi Petteri ei kommentoi hallituksensa toilailuja.Ai, laiturilla rännittää.
Naisen ei sovi näyttäytyä kännissä.
Terveisin 1930-luvun miehet
Eli ymmärsinkö oikein, kun entinen pm veti sekä virka- että vapaa-ajalla jauho- ja kännipäissään, niin se oli voimaannuttavaa ja piti suoda hänelle, koska onhan se työ nyt niin rankkaa. Mutta nyt kun kyseessä ei ole hän, niin se kännissä oleminen vapaa-ajalla onkin taas paheksuttavaa? Ok, käy järkeen.
Ja kyllähän näitä tapauksia riittää. Noloa oli myös Arhinmäen känniriehuminen joissain talviolympialaisissa. Tavallaan se on kyllä myös surkuhupaisaa, koska nämähän edustavat kansaa ja no, suuri osa suomalaisista ei osaa kohtuukäyttää alkoholia. Totta kai lomalla saa heittäytyä vapaalle, mutta eikö tuollaisessa asemassa olevat ihmiset voisi näyttää esimerkkiä, miten juoda kohtuudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala. Festareilla juotu alkoholijuomia?! 😂
Ministeri oli kuitenkin työmatkalla ja virka-ajalla
Tämähän tässä juuri on, että ministeri oli ministerinä paikalla eli työtehtävissä ja oli sen takia kutsuttu kutsuvieraaksi. Sitä en epäile, etteikö siellä olisi ollut jotkut kansanedustajat ja muut ministerit juhlatuulella, mutta nyt sattui tämä ministeri jäämään videolle. Ei nyt eroamisen paikka kuitenkaan, mutta on tarpeen julkisen keskustelun myötä selventää, mitä julkisessa tehtävässä ja etenkin työaikana saa tehdä. Myös nämä lahjat ja etujärjestöjen kustantamat juomat ja ruoat on avoimuuden nimissä tarpeen nostaa esiin.
"On selvää, että olin humalassa", Multala totesi.
Mun mielestä tämän toteaminen ja ääneen sanominen tavallaan neutralisoi tilannetta. Okei, hän oli humalassa ja pahoittelee tilannetta, asia loppuunkäsitelty, siirrytään seuraavaan.
Samat jotka kiljui että sannalla on lupa vetää rauhassa vaikka joka yö yökerhossa aamuun asti tai vedellä ties mitä annihelenaa jauhobileissä on nyt sitten kauhistelemassa kokoomusministerin pikku huojumista.
Samaa settiä aina ja ikuisesti eli vasureilla ei ole mitään arvopohjaa, ei arvoja, ei pohjaa.
Vierailija kirjoitti:
En muista sen konoomuksen naisministerin nimeä, hänestä oli kuva selällään jossain bileissä, ketarat kohti kattoa. Blondi polkkatukka ja oli silloi keski-ikäinen.
Muisteletkohan Paula Risikkoa? Siinä oli kyllä bileet, mutta kysymys oli siitä että puoluetoveri nappasi hänet väkipakolla tanssiin ja kaatui, vieden ministerin mennessään.
Vierailija kirjoitti:
"On selvää, että olin humalassa", Multala totesi.
Olin selvästi humalassa. Oikein poliitikkomainen lausunto olisi.
Sari on vain ihminen! Sannakin oli vain ihminen!
Oliko muutakin nautittu kuin alkoholiaja kansalaisepäluottamusta, kun oli niin mömmöissä. Peukku-Petterin ja Mömmö-Multalan toilailut. Ei ihme, että maa ja sen talous ovat ennennäkemättömän surkeassa tilassa. Suomi on kuin joku kamaluukku, missä eliitti vetää nistipataa jsa muille varisee tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tuo "loma alkoi vasta ma!" -jankkaus. Eikös viikonloput ole kuitenkin vapaata? Jos ensimmäinen virallinen kesälomapäivä on ma, kyllä minä jo perjantaina työpäivän päätteeksi ajattelen, että yes, nyt alkoi loma (enkä vasta viikonlopun jälkeen ma-aamuna).
Ja eikös Turun kaupunki lahjoittanut näitä vip-lippuja ministereille ja kansanedustajille siksi, että tulisivat avecien kanssa nimenomaan viihtymään ja nauttimaan festareista. Ei heitä sinne työtehtäviin oltu kutsuttu.
Viikonloput ja työstä vapaat koskevat vain työsuhdetta tai virkaa, ei luottamustehtävää.
Kansanedustajan/ministerin tehtävä on luottamustoimi ja töissä ollaan 24/7. myös vapaa-ajalla ja siksi siitä on ohjeet jopa laissa, miten ministerin tulee käyttäytyä.
Miten Suomen ympäristö ja ilmasto vaaraantui siitä, että ministeri otti yhtenä sunnuntaina vähän drinksuja?
Miksi Turun kaupunkin lahjoitti kutsuvieraille VIP-alueen lippujen lisäksi myös drinkkilippuja? Tuskin olivat ajatelleet, että ministerit tulisivat sinne töihin pönöttämään vaan ihan toivottiin, että käyttäytyisivät kuin vapaa-ajallaan ja nauttisivat. Jos kyseessä olisi ollut työtilaisuus, olisi drinkkiliput kannattanut jättää antamatta ja istuttaa ministerit jonnekin korkealle jakkaralle edustuspuvuissa ja täysi ilakointikielto.
Lommoposkelta vaikuttaa, kun kuvan googlasin. Poistuiko omalla polkupyörällä juhlista?
Vierailija kirjoitti:
Samat jotka kiljui että sannalla on lupa vetää rauhassa vaikka joka yö yökerhossa aamuun asti tai vedellä ties mitä annihelenaa jauhobileissä on nyt sitten kauhistelemassa kokoomusministerin pikku huojumista.
Samaa settiä aina ja ikuisesti eli vasureilla ei ole mitään arvopohjaa, ei arvoja, ei pohjaa.
Jaa. Olen vasuri enkä paheksu Multalan käytöstä. Selitäpäs se! Enkä myöskään aikoinaan paheksunut Ilkka Kanervan viestittelyä Tuksulle.
Multalan loma ei ollut vielä alkanut, mutta kyllä minusterillä pitää muulloinkin voida olla vapaa-aikaa kuin lomalla. Tietysti joku voi nipottaa että kun oli kutsuvieraana, oli työtehtävissä, mutta tuskin hän tuolla mitään poliittisia päätöksiä oli tekemässä.
Eri juttu, jos ollaan oikeaan työaikaan humalassa, tai jos vapaalla humalassa oltaessa syyllistytään laittomuuksiin. Näitäkin löytyy.
"Selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin." Kansanedustaja
Sirpa Pietikäinen (kok) Ilta-Sanomissa.
Jo 70-luvulla legendaarinen Ahti Karjalainen talutettiin ulos lentokoneesta. Oli virallisia tilaisuuksia, joihin Ahtia ei päästetty humalan takia tai vietiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä meni jalat alta? Ainakin ne videot, mitä minä olen nähnyt, on ihan tavallista kännäämistä. Kärpäsestä on tehty härkänen.
Ei missään. Palstavájákkí vääntää totuutta.
Niinpä! Palstava jakkien väännetty totuus siitä, mitä kukaan ei edes ole nähnyt tai videoinut, jää ikuisesti elämään. Vrt. Marinin jauhojutut. Sen juttuja väännetään, joka vuorollaan velkalaivan ruoria pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Joko Sari oli haastattelun jälkeen viemässä eroanomustaan.
Oikeastiko Multalan festarikänni on mielestäsi suurempi syy erota kuin vaikkapa Rydmanin alaikäisten groomaamiset tai Purran lasten ampumisesta fantasioinnit? Tai muiden persujen rasistiset käytökset? Halliksen blogikirjoitteluista puhumattakaan...
Salli mun nauraa.
Ahti Karjalainen.
Urho Kekkosen päiväkirjoissa oli huolestuneita merkintöjä Karjalaisen esiintymisestä humalassa virallisissa työtehtävissä.
Varsinainen aallonpohja tuli, kun ministeriytensä jälkeen Karjalainen jatkoi uraansa Suomen Pankissa. Hänet nimitettiin pääjohtajaksi helmikuussa 1982, kun edeltäjästään Mauno Koivistosta tuli presidentti.
Julkisuudessa esillä oli etenkin lokakuun 1982 devalvaatio. Ahti Karjalainen oli tuolloin palannut lomamatkalta Espanjasta, eikä ollut pystynyt antamaan haastattelua lentokentällä vahvan humalan vuoksi.
Sofia Virta samoilla festareilla aivan sooseissa ja nuoren miehen kimpussa vaikka oma mies kotona.
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/sofia-virran-vauhdikas-festariviik…