Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nhl-kermaperseet vapautetaan vähin äänin armeijasta

Kommentit (492)

Vierailija
101/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tuntuu ymmärtävän täällä että armeijalla on säännöt. On monia syitä, miksi sinne ei pääse edes ammattiurheilija. Ja armeijassa mennään sääntöjen mukaan. Valittaen siis puolustusvoimiin, jos ne säännöt eivät miellytä. Armeija ei ole demokratia. 

Vierailija
102/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei näitä laiteta vuodeksi siviilipalvelukseen, jos eivät pärjää puolta vuotta armeijassa?

Ei kai siviilipalvelus vuotta ole kestänyt kuin joskus 25 vuotta sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hommasin vapautuksen vetoamalla selkävaivoihin. Oli oikeastikin vähän kipeä selkä, mutta liioittelin surutta kivun määrää ja vapautus tuli. En ole katunut päivääkään.

M45

Sota-aikana näitä tutisevia housuja ammuttiin.

AMMUUUU!!!!

Vierailija
104/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi NHL-pelaajat jättävät armeijan välistä? Kuvittelevatko he olevansa muita parempia?

Itse teen tieteen alalla kansainvälistä uraa ja kävin armeijan. Ja kuvittelisin, että omalla työlläni on selvästi suurempi merkitys yleisen hyvän kannalta ja on vähintään yhtä vaativaa kuin lätkän peluu. 

Silti mielestäni varusmiespalvelus kuuluu kaikkien terveiden tehdä. Ilman tätä maata ei pelata lätkää eikä tehdä tiedettä.

Vierailija
105/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkendo, kolme maata pelaa

Vierailija
106/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen pitäisi olla armeijan suorittaminen. Etusijalla vähintään aliupseerikoulun käyneet.

Vierailija
107/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei se sitten siinä tapauksessa ole oikeasti kaikille vapaavalintainen virallisestikin vaikka arvelet että se epävirallisesti ja tiskin alta olisi? Mikä syy siihen on että todellisuutta haluttaisiin vältellä ja vääristellä lainsäädännössä?

///

Edelleen: Soita eduskuntaan ja kysy, miksi eivät ole muuttaneet tuota lakia. Ei täällä kukaan ole vastuussa Suomen lainsäädännöstä. Ke hari on hyvä ja osoittaa valituksensa niille, jotka asialle voivat jotain tehdä. 

Itselleni nykyinen laki kelpaa hyvin mutta sinulle ilmeisesti ei joten soita itse arvon hengenjättiläinen. Siitä laista on vain pidettävä sitten myös käytännössä kiinni ja se on syy miksi tätäkin keskustelua varakkaiden vapauttelemisista käydään.

Ei minulla ole mitään nykyistä lainsäädäntöntöä vastaan. En ole tuo ke hari, joka jankuttaa täällä "miksimiksimiksi". Minulle on ihan sama onko armeija pakollinen vai ei. 

Vierailija
108/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap:lle kuuluu?

Kuuluu se siksi että se on säädetty lailla velvoittavaksi ja nyt nimenomaan noita rikkaimpia ja hyväosaisimpia vapautetaan velvollisuuksistaan. Huonommassa asemassa olevat joutuvat silti omansa täyttämään, viimekädessä viranomaisväkivallan uhalla. Siitä seuraa lisäksi velvoitetulle merkittävää taloudellista haittaa ja epämiellyttäviä palvelustehtäviä ja muiden käskytettävänä olemista. Touhu ei kestä minkäänlaista päivänvaloa.

Eiköhän vapautuksia enemmän myönnetä ei-julkisuuden henkilöille. Vapautuksen perustelut ovat ihmisen yksityisasia ja eivät mitenkään kuulu meille muille.

Vierailija
109/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei se sitten siinä tapauksessa ole oikeasti kaikille vapaavalintainen virallisestikin vaikka arvelet että se epävirallisesti ja tiskin alta olisi? Mikä syy siihen on että todellisuutta haluttaisiin vältellä ja vääristellä lainsäädännössä?

///

Edelleen: Soita eduskuntaan ja kysy, miksi eivät ole muuttaneet tuota lakia. Ei täällä kukaan ole vastuussa Suomen lainsäädännöstä. Ke hari on hyvä ja osoittaa valituksensa niille, jotka asialle voivat jotain tehdä. 

Itselleni nykyinen laki kelpaa hyvin mutta sinulle ilmeisesti ei joten soita itse arvon hengenjättiläinen. Siitä laista on vain pidettävä sitten myös käytännössä kiinni ja se on syy miksi tätäkin keskustelua varakkaiden vapauttelemisista käydään.

Arvaa mitä mussukka? Siihen lakiin on kirjattu myös perusteet vapautukselle. Ei ole olemassa lakia, joka estäisi palveluksesta vapauttamisen. Yllättikö? 

Vierailija
110/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi NHL-pelaajat jättävät armeijan välistä? Kuvittelevatko he olevansa muita parempia?

Itse teen tieteen alalla kansainvälistä uraa ja kävin armeijan. Ja kuvittelisin, että omalla työlläni on selvästi suurempi merkitys yleisen hyvän kannalta ja on vähintään yhtä vaativaa kuin lätkän peluu. 

Silti mielestäni varusmiespalvelus kuuluu kaikkien terveiden tehdä. Ilman tätä maata ei pelata lätkää eikä tehdä tiedettä.

Miksi pitäisi jättää yksi kausi väliin jonkun pyssyleikin takia? 

Vierailija
111/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hommasin vapautuksen vetoamalla selkävaivoihin. Oli oikeastikin vähän kipeä selkä, mutta liioittelin surutta kivun määrää ja vapautus tuli. En ole katunut päivääkään.

M45

Kunnon luuserin tarinaa taas.

Vierailija
112/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitavat kyllä oman osuutensa edustamalla Suomea maailmalla. 

Vierailija
113/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle mitali, kun olet niin paljon parempi ja jalompi ihminen: 🥇. Suorastaan korvaamaton Suomen kansalle :D

Vierailija
114/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen jääkiekkomaajoukkueeseen pitäisi olla armeijan suorittaminen. Etusijalla vähintään aliupseerikoulun käyneet.

Miksi? Vaikka jääkiekossa lauotaan, ei siellä silti pyssyleikeillä mitään tee

Vierailija
115/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Suus kii pentu. 

Vierailija
116/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Sinulle ilmeisen tuttu isäsi kautta 

Vierailija
117/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapautuksen saamiseen ei tarvita kuin keliakia. Mistä tiedätte, että Hintzillä syy ei ollut tuonkaltainen?

Jos pystyy pelaamaan lätkää, niin pystyy kyllä suorittamaan intinkin, vaikka b-miehenä.

Vierailija
118/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sota yhtä miestä kaipaa. 

Jokainen saa ajatella itsestään noin. 

Vierailija
119/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapautuksen saamiseen ei tarvita kuin keliakia. Mistä tiedätte, että Hintzillä syy ei ollut tuonkaltainen?

Jos pystyy pelaamaan lätkää, niin pystyy kyllä suorittamaan intinkin, vaikka b-miehenä.

Eihän kyse ole pystymisestä. Kyse on siitä, että Suomen Puolustusvoimat ei ota joukkoihinsa keliakiaa sairastavaa, vaikka tämä haluaisi armeijan käydä. Muutamia muitakin sairauksia on, jotka estävät armeijaan pääsyn, vaikka eivät estä normaalia elämää. 

Vierailija
120/492 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo puolustusvoimille, joka on linjannut että keliakialla tulee automaattisesti vapautus halusi henkilö sitä tai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan