Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ylipainoinen vaikka elän samalla tavalla kuin hoikka.

Vierailija
04.08.2025 |

En pidä pitkiä välejä ruokailussa, en syö epäterveellisemmin kuin hoikat enkä liiku vähemmän. Tämä ongelma on piinannut jo vuosia. Onkohan mulla joku sairaus?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön Kotipizzan normikokoisesta pizzasta kaksi lämmintä ateriaa. Entä sinä?

N40kg

Tuohon kiloon et sitten muuta syö? 

Vierailija
42/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lause! Ei mitään välipaloja, vaan 2 ateriaa päivässä, muuten paasto. T. Normaali painoinen

Minä oon hoikka ja pituuteeni nähden normaalipainoinen. Kirjoitin syömiset ja liikkumiset. N54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla hoikka elää? Ei tarkoita yhtään mitään. Ei hoikilla ole keskenään samanlaiset elintavat, kuten ei lihavillakaan. Esim. itse kuulen usein, että hoikat sanovat etteivät syö mitään herkkuja. Minä kyllä syön ihan liikaa herkkuja, ja olen silti hoikka. 

Vierailija
44/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka saattaa syödä päivässä pari banaania, pari ruisleipää ja kupin kahvia, tuskin syöt noin vähää jos olet ylipainoinen.

t. Hoikka

Riuku oot 😂 minä syön 4-5x päivässä. Aamulla kaurapuuro raejuustolla+pellavasiemenrouhe. Aamupäivärahkaa 50g+pähkinöitä. Lounaalla nakkirisotto, jossa kananmunaa ja täysjyväriisi+kurkkua ja paprikaa. Välipalalla jotain protskua 10g+rasva. Päivällinen broilerisalaatti itsetehtynä, täysjyvämakarooni, naturelbroileri, jonka itse maustan+ 10% ruokakermaa. Iltapala omenaa, banaania, rahkaa, raejuustoa, öljyä tai pähkinöitä. Noista tulee n.1400kcal, en näe nälkää, pysyn hoikkana, käyn lenkillä kävellen ja jumppaan, jos jaksan. Tuo nyt tämän päivän syömiset, huomenna uus päivä, mutta kcal on sama. Kyllä minä välillä kohtuudella herkuttelen. N54

Ihan väärin palstatietäjien mukaan  

Vierailija
45/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista, mutta eivät kaikki hoikatkaan elä samalla tavalla, että voisi yksinkertaisesti todeta syövänsä ja liikkuvansa kuten hoikat.

Olen ollut aina hoikka, ja minun on hyvin vaikea uskoa, että kukaan terve ihminen voisi olla vastaavilla elämäntavoilla ylipainoinen. Harrastan juoksua ja juoksen maratoneja. En ainakaan vielä ole maratoneissa törmännyt ylipainoisiin. Ruokailuvälini itseasiassa ovat melko pitkät, syön illalla yhden aterian tavallista kotiruokaa ja päivän aikana ennen iltapäiväkenkkiä lähinnä vihersmoothietyyppisiä aterioita proteiinijauheella höystettynä. 

Vierailija
46/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko annoskoot liian isoja? Voihan olla, että vain ylläpidät painoasi eli et liho etkä laihdu. Annoskoot on olennainen juttu.

Minulla on paljon samaa. Esim eilen söin töissä evääksi alle desin riisiä, kolme kalapuikkoa ja itse kurkusta ja tomaatista tehtyä salaattia. Erittäin kevyt ateria, mutta niin turvonnut olo päälle kuin olla ja voi. Miksi? Mies 40v

Vierailija
47/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista, mutta eivät kaikki hoikatkaan elä samalla tavalla, että voisi yksinkertaisesti todeta syövänsä ja liikkuvansa kuten hoikat.

Olen ollut aina hoikka, ja minun on hyvin vaikea uskoa, että kukaan terve ihminen voisi olla vastaavilla elämäntavoilla ylipainoinen. Harrastan juoksua ja juoksen maratoneja. En ainakaan vielä ole maratoneissa törmännyt ylipainoisiin. Ruokailuvälini itseasiassa ovat melko pitkät, syön illalla yhden aterian tavallista kotiruokaa ja päivän aikana ennen iltapäiväkenkkiä lähinnä vihersmoothietyyppisiä aterioita proteiinijauheella höystettynä. 

Missä sinä juokset? Itse nimittäin olen juossut maratoneja jo 20 vuotta ja aina joukossa on lievästi ylipainoisia ja joskus vielä isompia. Osa menee myös kovaa, eikä vain hölkkä vauhtia. Tosilla juoksu lisää niin paljon kortisonia määrää, ettei hoikkuudesta ole tietoakaan. 

Vierailija
48/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat eivät syö parin tunnin välein. Nyt helteillä esim. olen aamun ja päivän vain juonut vettä ja teetä (ilman sokeria) olen syönyt kunnonruuan vasta illalla.

Vierailija
49/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepetoksen voima on valtava.

Tämä! 

Vierailija
50/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikat eivät syö parin tunnin välein. Nyt helteillä esim. olen aamun ja päivän vain juonut vettä ja teetä (ilman sokeria) olen syönyt kunnonruuan vasta illalla.

Hoikat mitään syömättömät eivät myöskään juuri lihaksiaan käytä. Kyllä mun tuntemat hoikat, jotka tekevät fyysisistä työtä, syövät useamman päivässä. Jo työpäivän aikana kolme kertaa.