Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ylipainoinen vaikka elän samalla tavalla kuin hoikka.

Vierailija
04.08.2025 |

En pidä pitkiä välejä ruokailussa, en syö epäterveellisemmin kuin hoikat enkä liiku vähemmän. Tämä ongelma on piinannut jo vuosia. Onkohan mulla joku sairaus?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kaloreita syöt, muu ei tuota selitä.

Aina alle 2 000 kcal päivässä joka on hyvin vähän

Ap

Naiselle tuo ei ole hyvin vähän, monen naisen perus kulutus on 1000-1200kcal päivässä.

Vierailija
22/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa suhteessa kulutukseesi eli täysin oma vika. Harva asia tässä maailmassa on helpompaa kuin painon pudottaminen. Vaatii ainostaan tavoitteellisuutta, kärsivällisyyttä ja itsekuria. Nämä tosin puuttuvat lähes kaikilta mukavoituneilta suomalaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvat antibioottikuurit sotkevat suoliston toiminnan, koska hyvätkin bakteerit kuolevat. Aineenvaihdunta menee pois radaltaan. 

Vierailija
24/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivässä 1400-1500 kaloria. Olen sutjakka 5kymppinen.

Vierailija
25/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön Kotipizzan normikokoisesta pizzasta kaksi lämmintä ateriaa. Entä sinä?

N40kg

Vierailija
26/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hankkinut pankkiisi jossain vaiheessa elämää ison potin ja potti pysyy muttei suurene.

Kuluta pottia rajulla liikunnalla päivittäin siten että hiki lentää ja sattuu. Syö normaalisti kuten nyt. Sillä tavoin se lähtee.

Vierailija
27/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat kymmenet, jopa sadat geenit vaikuttavat lihomiseen kaikki eri kautta. Jos ne on kaikki lihavuuteen ajavia, on ihan sama mitä teet niin lihot.

Koko ajan aivan hirvittävä nälkä jos syö normaalisti, kuten minulla, ja ravintoterapeutin suunnittelemaa ruokavaliota joka pitää veren sokerin siten ettei nälän tunnetta tulisi mutta ei vaikuta mitään. En ole lihava mutta olen jatkuvasti nälkiintynyt kun ei saa syödä puoltakaan siitä mitä elimistö koko ajan joka sekunti yrittää pakottaa syömään.

Vierailija
28/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko annoskoot liian isoja? Voihan olla, että vain ylläpidät painoasi eli et liho etkä laihdu. Annoskoot on olennainen juttu.

Ihan tavallisia ja samanlaisia kuin hoikilla

Mä oon tässä syönyt parin tunnin sisään kaks kulhollista ab-jogurttia jossa vaniljarahkaa, pähkinöitä ja mustikoita. Proteiinivanukkkaan ja niitä taateleita ja jauheliha-kasvismössöö. Musta jotenkin tuntuu että hoikat syö harvemmin. Useammin syödessä insuliini piikkaa. Ja kun kaiken vetää kerralla niin se on jo aika mahdottomuus saada päivän kaloreita kertaistumalta.

Terveisin hoikka

Vierailija
29/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuvat antibioottikuurit sotkevat suoliston toiminnan, koska hyvätkin bakteerit kuolevat. Aineenvaihdunta menee pois radaltaan. 

Eikös tähän ole hyvä esim ab-jogurtit, kreikkalainen, kimchi jne. Ei voi loputtomiin siihen vedota. Suoliston toiminta sekoittuu ihan myös syömällä huonosti.

Vierailija
30/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä ketjussa yhtään kommentoijaa, joka oikeasti tietäisi jotain ravitsemuksesta? Ei ainakaan satu silmään.

Vierailija
31/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lause! Ei mitään välipaloja, vaan 2 ateriaa päivässä, muuten paasto. T. Normaali painoinen

Vierailija
32/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä ketjussa yhtään kommentoijaa, joka oikeasti tietäisi jotain ravitsemuksesta? Ei ainakaan satu silmään.

No kerros sinä? :)

Täällä puhutaan omista kokemuksista ja aika moni on perehtynyt asioihin.

Mikä tekee sun opeista paremman ja laitatko linkkiä tosisteisii + tosiaan ne neuvot?

Mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle.

Vierailija
33/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat kymmenet, jopa sadat geenit vaikuttavat lihomiseen kaikki eri kautta. Jos ne on kaikki lihavuuteen ajavia, on ihan sama mitä teet niin lihot.

Koko ajan aivan hirvittävä nälkä jos syö normaalisti, kuten minulla, ja ravintoterapeutin suunnittelemaa ruokavaliota joka pitää veren sokerin siten ettei nälän tunnetta tulisi mutta ei vaikuta mitään. En ole lihava mutta olen jatkuvasti nälkiintynyt kun ei saa syödä puoltakaan siitä mitä elimistö koko ajan joka sekunti yrittää pakottaa syömään.

Syö hyvä ihminen tarpeeksi proteiinia, niin ei ole nälkä 2g per kilo eli jos olet 60 kg niin vähintään 120 g proteiinia per päivä! Sitten 50 g rasvaa ja hiilarit minimiin, niin laihdut ilman nälkää. Jos vielä pätkäpaastoat laihdut nopeammin 1 kg/ vk.

Vierailija
34/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko annoskoot liian isoja? Voihan olla, että vain ylläpidät painoasi eli et liho etkä laihdu. Annoskoot on olennainen juttu.

Ihan tavallisia ja samanlaisia kuin hoikilla

Muistisairaudelta kuulostaa, unohdat sipsit, suklaan, siiderin ja valkkarin. 

Vierailija
35/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jossain vaiheessa olet syönyt enemmän kuin hoikka. Se on selvä. Ehkä jo lapsena.

Vierailija
36/50 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kaloreita syöt, muu ei tuota selitä.

Aina alle 2 000 kcal päivässä joka on hyvin vähän

Ap

Joko aliarvioit kalorit, olet todella pieni ja/tai passiivinen tai sinulla on jokin lääke/sairaus, joka nostaa painoa. 2000 kcal on keskivertonaisen energiantarve eli ei paljon, eikä vähän. Voi olla, että jätät jotain juomia tai pientä napostelua (esim. ruokaa laittaessa tms.) laskematta. Kannattaa aluksi ihan mitata/punnita kaikki, että opit sopivat annoskoot.

Vierailija
37/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 kcal on todella harvan naisen energiantarve. Olen itse 174 pitkä eikä kulutus ole passiivisella elämäntyylillä lähelläkään.

Vierailija
38/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin elin vielä pari vuotta sitten. Sen jälkeen liityin painonhallintaohjelmaan, minkä aikana opin, että mulle sopii hiilareiden vähentäminen ruokavaliosta ja niiden korvaaminen kasviksilla sekä sen, millainen on sopiva annoskoko.

Olin aina ajatellut, että enhän mä edes syö sokeria ja käytän kasviksia riittävästi, mutta sehän ei ollut koko totuus. Leivästä, pastasta, riisistä, perunasta tulee myös hiilaria (= sokeria), joten vaikka en mehuja juonut ja maitotuotteet olivat maustamattomia ja näiden kanssa söin marjoja tai hedelmiä, niin kokonaisuudessaan sitten söinkin liikaa sokeria (omalle aineenvaihdunnalleni). Lisäksi annoskoot olivat pielessä.

Vierailija
39/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisrsti sinulla on sama vika kuin monilla muillakin ylipainoisilla, valehtelet itsellesi ja muille syömisestäsi ja syöt todellisuudessa jotain lihottavia ruoka-aineita ja/tai syöt enemmän kuin kulutat ja se on syy siihen ettet laihdu vaan lihot.

Vierailija
40/50 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka saattaa syödä päivässä pari banaania, pari ruisleipää ja kupin kahvia, tuskin syöt noin vähää jos olet ylipainoinen.

t. Hoikka

Riuku oot 😂 minä syön 4-5x päivässä. Aamulla kaurapuuro raejuustolla+pellavasiemenrouhe. Aamupäivärahkaa 50g+pähkinöitä. Lounaalla nakkirisotto, jossa kananmunaa ja täysjyväriisi+kurkkua ja paprikaa. Välipalalla jotain protskua 10g+rasva. Päivällinen broilerisalaatti itsetehtynä, täysjyvämakarooni, naturelbroileri, jonka itse maustan+ 10% ruokakermaa. Iltapala omenaa, banaania, rahkaa, raejuustoa, öljyä tai pähkinöitä. Noista tulee n.1400kcal, en näe nälkää, pysyn hoikkana, käyn lenkillä kävellen ja jumppaan, jos jaksan. Tuo nyt tämän päivän syömiset, huomenna uus päivä, mutta kcal on sama. Kyllä minä välillä kohtuudella herkuttelen. N54