Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa Air fryer?

Vierailija
04.08.2025 |

Mitä mieltä olette ja millaisia kokemuksia? Tuleeko sitä käytettyä alkuinnostuksen jälkeen vai jääkö pölyttymään?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan pikkuisen skeptinen Air Fryerin suhteen, mutta kyllä se kannatti ostaa. Ehkä arjen kokkisankarit väheksyvät, mutta tämmöiselle tavalliselle keittiötallukalle on Fryer ollut oikein toimiva keittiön apuri. Mulle riittää, että on lämmintä ravintoa koko perheelle. Ja melko nopeasti.

Vierailija
62/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on airfryerin elinikä ?

Tyttärellä on nyt ollut 7 vuotta ja jatkuvassa käytössä, ei ollut mikään halvin laite hankittaessa. Toinen lapsi sai tuparilahjaksi kun muuttaa kotoa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

1. Kämppä ei kuumene, kun kokkaa Fryerilla kesällä. Uuni kuumentaa koko asunnon. Fryer ei.

2. Nopeus. Kalapuikot 20 min - vs uuni 1h.

3. Sähkönsäästö. Pienempi pömpeli, pienempi aika menee lämmittämiseen. 

4. Kätevä pestä ja huoltaa. 

5. Sopii hyvin laiskalle kokkaajalle. :) Olen tykännyt!

Uunissakin tulee kalapuikot 20 min, hah hah.

Kunhan ensin odottaa sen uunen lämpenemistä.

Viidessä minuutissa lämpäenee 250 asteeseen. Toimiva kiertoilmauuni kyseessä.

Vierailija
64/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 3 vuotta sitten, huomasin, etten tee sillä yhtään mitään! Kaapissa nyt pölyttyy..

Ei se siellä kaapissa autakaan mitään. Nosta se jollekin tasolle, niin on helppo käyttää. Vai oletko sinä näitä järjen jättiläisiä, joiden mielestä kaikki keittiökoneet pitää nostaa käytön jälkeen kaappiin liettä ja kahvinkeitintä lukuunottamatta?

Vierailija
65/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kiertoilma uunia niin ehkä sitten voi laittaa, tai fiksumpaa ostaa se oikea uuni.

Riippuu tarvittavan ruoan määrästä. Itse en esim. leivo ikinä sämpylöitä tai pullaa yhtä pellillistä enempää, kun isommalle määrälle ei ole tarvetta ja oikeastaan olisi tarve vain puolikkaalle pellille. Tuolle määrälle fryer onkin justiin passeli, ei tarvitse lämmittää isoa uunia pieniä leipomuksia varten. Meillä sähkölaitos laittaa joka kuukausi viestin sähkön kulutuksesta ja siinä on aina vertailuna edellisen vuoden vastaavat luvut. Koko se aika, mitä fryer on meillä ollut eli reilu puoli vuotta, on ollut reilusti pienempi sähkönkulutus, vaikka olen leiponutkin paljon enemmän kuin ennen fryeriä.

Vierailija
66/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

1. Kämppä ei kuumene, kun kokkaa Fryerilla kesällä. Uuni kuumentaa koko asunnon. Fryer ei.

Vies uunis roskiin, jos se lämmittää tunnin kalapuikkoja. (ja koko kämpän, jokuhan siinä falskaa ja pahasti) Paistinpannullahan setti tulee kymmenessä minuutissa.

Kalapuikot paistetaan pannulla voissa. Tulee tuplasti nopeammin ja parempia kuin Airflyerissä...

Vierailija
67/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

Vies uunis roskiin, jos se lämmittää tunnin kalapuikkoja. (ja koko kämpän, jokuhan siinä falskaa ja pahasti) Paistinpannullahan setti tulee kymmenessä minuutissa.

Kalapuikot paistetaan pannulla voissa. Tulee tuplasti nopeammin ja parempia kuin Airflyerissä...

Näin on ja päälle mustapippuria ja sitruunaa.

Vierailija
68/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Saisko vähän taustoja sille mikä siinä on hyvää ja mikä huonoa?

Hyvää nopeus verrattuna uunin käyttöön. Huonoa pieni tilavuus ja vie pöytätilaa. Uuniin mahtuu paljon enemmän tavaraa.

Jossain yhden tai kahden hengen taloudessa se on näppärä, mutta isolle porukalle se ei riitä. 

Vierailija
69/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuumene kämppä kesällä kun kokkaan air fryerilla ja slow cookerilla. Sähkön kulutuskin vähäistä.

Vierailija
70/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan pikkuisen skeptinen Air Fryerin suhteen, mutta kyllä se kannatti ostaa. Ehkä arjen kokkisankarit väheksyvät, mutta tämmöiselle tavalliselle keittiötallukalle on Fryer ollut oikein toimiva keittiön apuri. Mulle riittää, että on lämmintä ravintoa koko perheelle. Ja melko nopeasti.

No on siinä hitonmoinen peseminen. Työntäkääs joskus pää sinne sisään ja kattokaa sen laitteen sisällä ylös....Eltaantuneet rasvat siellä no, jatkavat eltaanmistaan.

Itse kyllä käytän ja teen kanaa aika moiset määrät kerralla ja sitten potut. Mutta sitten peesulle!

Vierailija
71/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on siinä hitonmoinen peseminen. Työntäkääs joskus pää sinne sisään ja kattokaa sen laitteen sisällä ylös....Eltaantuneet rasvat siellä no, jatkavat eltaanmistaan.

Itse kyllä käytän ja teen kanaa aika moiset määrät kerralla ja sitten potut. Mutta sitten peesulle!

Minäkin suosittelen pesemään myös itse laitteen välillä, ei pelkästään niitä irtokoreja yms. Ainakin osalla valmistajista löytyy youtube videot laitteen puhdistamisesta sisäpuolelta. 

Vierailija
72/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, on tilarosvo ja hankala puhdistaa

Hankala? Kerro ihmeessä, mikä siinä on hankalaa. Eilä se vie tilaa, jos esim. mikron heivaa pois. Sitä ei yleensä tarvita fryerin käyttööonoton jälkeen.

Ei sellainen mahdu yläkaapistossa olevan mikron tilalle. Meillä kyllä käytetään mikroakin yhä ja välillä oikeaa kiertoilmauunia airfryerin ohella. Oletko koskaan pessyt sitä airfryeria sisältä? Käyttöohjeissa kehotetaan tekemään sitäkin aina välillä. Mutta jotkuthan jättävät uunin ja mikroaaltouunin pesemättä.

-ohis-

Vierailija
73/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

Ei tule yhtään nopeammin pannulla, jos haluaa tehdä sen ison paketillisen kerralla. Itse teen sen fryerissä, koska mulla on kaksikorinen laite eli mahtuvat hyvin noihin, eikä tarvitse ylimääräisiä paistorasvoja.

Vierailija
74/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi olla niinkin nokkela kokki, ettei tee sellaisia ruokia, missä rasva roiskuu. Pesetkö sinä normiuuninkin vastukset joka helvatin kokkauksen jälkeen? Minulla on kyllä iso liuta muitakin harrastuksia, joten ei tarvitse täyttää aikaansa ylimääräisillä keittiönsiivousoperaatioilla.

Vierailija
75/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

Tuota. Kalapuikot paistinpannulla alle 20 min. 

Vierailija
76/89 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. 

Etuja:

Tuota. Kalapuikot paistinpannulla alle 20 min. 

Koeilepa samaa isolla paketilla kalapuikkoja. Väkisin täytyy paistaa useampi pannullinen, eli tuo 20 minuuttia ei riitä mitenkään.

Vierailija
77/89 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""""Sitä voi olla niinkin nokkela kokki, ettei tee sellaisia ruokia, missä rasva roiskuu. Pesetkö sinä normiuuninkin vastukset joka helvatin kokkauksen jälkeen? Minulla on kyllä iso liuta muitakin harrastuksia, joten ei tarvitse täyttää aikaansa ylimääräisillä keittiönsiivousoperaatioilla."""

Hööpö. Normiuuni on normi uuni eikä ime rasvoja+käryä vartavasten ylös. Kuten Frayer. Hassu olet jos kuvittelet et ne eivät jatka elämistään. Normiuunissa rasvat ei siis nouse vaan tippuvat pellille/paperille. Ja no, äitisi pesee. Muista harrastaa! Ihkuu!

Vierailija
78/89 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaksi edullista motonetin perusmallia, toinen himassa ja toinen mökillä. Käytössä usein ja oli helvetin hyvä ostos alle 40€ kodinkoneeksi.

Vierailija
79/89 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjaksi. Kokoajan kaapissa.

Hyvä että sentään kokoajalla oli kaapissa tilaa. Meillä on yhtä ahkerassa käytössä kuin kananmunankeitin, eli ei jouda pölyttymään vaan käytetään jokseenkin viikottain.

Vierailija
80/89 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjaksi. Kokoajan kaapissa.

Hyvä että sentään kokoajalla oli kaapissa tilaa. Meillä on yhtä ahkerassa käytössä kuin kananmunankeitin, eli ei jouda pölyttymään vaan käytetään jokseenkin viikottain.

Siis onko jollakin oikeesti "kananmunankeitin" -)))? Taitaa toi frayerkin olla niitä kädettömien hassutuksia. Antakaa mulle happee...kananmunankeitin .........

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän