Kannattaako ostaa Air fryer?
Mitä mieltä olette ja millaisia kokemuksia? Tuleeko sitä käytettyä alkuinnostuksen jälkeen vai jääkö pölyttymään?
Kommentit (89)
Jos olisi hyvä kiertoilmauuni en tarvisi tuota mutta kun ei ole.
Hyvän makuista ruokaa sillä kyllä saa aikaiseksi, 3x paremman makuista kuin tavallisessa sähköuunissa valmistettuna.
Ranskaperunoihin yms. mättöruokaan tulee ravintolatason maku.
wattimäärä kannattaa katsoa sekä kokemukset eri merkeiltä. Yleensä pienen wattimäärän koneet eivät ole menestyneet testeissä.
Jopa lidlin versio on ihan hyvä ja tarpeeksi tehokaskin.
Kesämökille olisi ykkösvalinta jos olisi mökki.
Ei, on tilarosvo ja hankala puhdistaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Etuja:
1. Kämppä ei kuumene, kun kokkaa Fryerilla kesällä. Uuni kuumentaa koko asunnon. Fryer ei.
2. Nopeus. Kalapuikot 20 min - vs uuni 1h.
3. Sähkönsäästö. Pienempi pömpeli, pienempi aika menee lämmittämiseen.
4. Kätevä pestä ja huoltaa.
5. Sopii hyvin laiskalle kokkaajalle. :) Olen tykännyt!
Vies uunis roskiin, jos se lämmittää tunnin kalapuikkoja. (ja koko kämpän, jokuhan siinä falskaa ja pahasti) Paistinpannullahan setti tulee kymmenessä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneeseen laittaa sen korin ja irrotettavan ritilän niin homma on siinä.
Kannattaa hommata. Kuten aiemmat kommentoijat mainitsivatkin jo että ei kuumenna kämppää kesällä ja tekee safkat noin 20 minuutissa tai puolessa tunnissa. Esim. Pilkotut uudet perunat tulee noin 25 minuutissa. Maustaa vaan ensin, vähän öljyä ja masiina hoitaa loput. Oon myös tehnyt täytettyjä herkkusieniä, hyviä tulee🙂Pakasteisiinki toimii loistavasti joku 8 minuuttia 200 asteella niin saa lihapullat ruskeiksi. Ainoo miinus on ne airfyer "astiat" jos on liian kevyt kuorma niin voi lentää kattoon ja syttyä palamaan. En oo sen jälkeen käyttänyt. Puhdistanut vaan korin.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa se vie mutta on todella helppo puhdistaa. Mitä ihmettä sä yrität tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Onko incelli jännääkin kommentoida joka toinen kommentti Ei ja joka toinen Kyllä?
On ja ei . Sitähän kysyttiin . 🤣🤣🤣🤣🤣
Lapsentasoinen aikuinen on säälittävä rasite suvulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi kokkaa sillä tosi tehokkaasti. Tekee uunissa yhtä ruokaa, hellalla toista ja airfryerillä kolmatta SAMAAN AIKAAN. Saa aikuiset ja lapset kukin toivesafkaansa. Itse olen tosi tumpelo ruuanlaittaja, niin vaan ihailen toisen käytännöllisyyttä.
Kolmen laitteen käyttö yhtä aikaa ei ole käytännöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säteilyvaara
Airfryerissa käytetään kuumaa ilmaa, joka kiertää laitteen sisällä ja kypsentää ruoan. Tämä menetelmä on turvallinen, eikä aiheuta vaaraa säteilyn suhteen.
Niin. sama systeemi kuin kiertoilmauunissa. Tähän mennessä en ole ikinä kuullutkaan, että kiertoilmauunissa olisi minkäänlaista säteilyvaaraa. Tuon väittäjä saisi kyllä laittaa linkin jollekin oikealle sivustolle, missä tuollainen väite on, ei siis millekään huuhaasivustolle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jos omistat kiertoilmauunin. Vie vaan turhaa tilaa ja on kuitenkin perheelliselle suht pieni laite. Ei mahdu tekemään neljälle ruokaa samalla.
Kiertoilmauuniin taas mahtuu isompia määriä. Pienetkin sapuskat onnistuu.
Kyllä mahtuu minun airfryerillani.
Vierailija kirjoitti:
Hankala? Kerro ihmeessä, mikä siinä on hankalaa. Eilä se vie tilaa, jos esim. mikron heivaa pois. Sitä ei yleensä tarvita fryerin käyttööonoton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jos omistat kiertoilmauunin. Vie vaan turhaa tilaa ja on kuitenkin perheelliselle suht pieni laite. Ei mahdu tekemään neljälle ruokaa samalla.
Kiertoilmauuniin taas mahtuu isompia määriä. Pienetkin sapuskat onnistuu.
Kyllä mahtuu minun airfryerillani.
Onko sulla se kaksi "pesäinen"? Ja teetkö ruokaa päivittäin?
Mä olen etsinyt isompaa testiin. Kaksi olen ostanut ja antanut eteenpäin kuin ei ne meidän perheen käyttöön soveltuneet. Kaalilaatikon kun laittaa kiertoilmauuniin niin niistä syö useamman päivän ja osa menee pakkaseenkin. En mä helteillä päivittäin kokkaa.
Mutta mökillä tosiaan se vois olla ok, niin ei tarvis uutta liettä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Etuja:
1. Kämppä ei kuumene, kun kokkaa Fryerilla kesällä. Uuni kuumentaa koko asunnon. Fryer ei.
Vies uunis roskiin, jos se lämmittää tunnin kalapuikkoja. (ja koko kämpän, jokuhan siinä falskaa ja pahasti) Paistinpannullahan setti tulee kymmenessä minuutissa.
Meinaatko, että tulee edullisemmaksi hommata uusi uuni siinä vaiheessa, kun tietää keittiöremontin olevan tulossa vasta muutaman vuoden päästä? Minun mielestäni taloudellisempaa on operoida sillä vanhalla hellalla sinne remonttiin asti, jos se hella muuten on toimiva kapistus.
Ostin 3 vuotta sitten, huomasin, etten tee sillä yhtään mitään! Kaapissa nyt pölyttyy..
Meillä 4-henkinen perhe syö helposti Airfryer-ruokia. Emme syö niin paljoa etteikö yksi Fryer riittäisi koko porukalle. :) En kyllä näillä helteillä viitsi paahtaa millään kivikautisella uunilla koko kämppää kuumaksi.
Kyllä meillä se on koko ajan käytössä
Jos ei ole kiertoilma uunia niin ehkä sitten voi laittaa, tai fiksumpaa ostaa se oikea uuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Etuja:
Meinaatko, että tulee edullisemmaksi hommata uusi uuni siinä vaiheessa, kun tietää keittiöremontin olevan tulossa vasta muutaman vuoden päästä? Minun mielestäni taloudellisempaa on operoida sillä vanhalla hellalla sinne remonttiin asti, jos se h
En meinaa. Vaan tuo uuni on jo vaarallinen käytössä. Operoi mitä operoit. Itse n käyttäisi sekuntiakaan noin toimivaa uunia.
Hauskoja nää "airfyer ei lämmitä koko kämppää KESÄLLÄ" Telvellako sitten niin tekee? Parissa viestissä tuli tuo sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Etuja:
Uunissakin tulee kalapuikot 20 min, hah hah.
Kunhan ensin odottaa sen uunen lämpenemistä.
Unissa ei tule yhtä nopeasti, se uuni täytyy lämmittää, jos ne kalapuikot meinaat saada samassa ajassa, kuin airfryerissä.