Egon kuolema, onko tuskallista?
Te, jotka olette meditoimalla päässeet eroon egosta, oliko prosessi tuskallinen ja mitä vaiheita siihen kuului?
Olen kuullut että näin voisi käydä ja haluaisin tietää mihin varautua. Kiitos kaikille kommenteista.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurin ajatuksen tuote on menneisyys ja tulevaisuus. Kumpikin on todellakin vain ajatuksen tuote. Menneisyyttä ei ole koskaan ollut olemassakaan. Eikä tulevaisuutta ole olemassa, ei ole koskaan ollut.
Ajatelkaa miten paljon ihmiset kärsivät menneisyydestä vaikka se on kuvitelmaa. Tai siitä mikä on tulevaisuudessa, vaikka sekin on kuvitelmaa eikä totta.
Juuri tämä on se asia, joka pitäisi jokaiselle psykologin vastaanotolle hakeutuvalle sanoa. Tämä on tavoite eli saada sinut ymmärtämään, että elämä tapahtuu tässä hetkessä, mutta että mielesi on vaan nyt juuttunut kiinni, johon menneisyydessä tapahtuneeseen ja tämä estää sinua elämästä nykyhetkessä. Todellisuudessa sitä mennyttä ei ole olemassa muualla kuin ajatuksissa ja nämä ajatukset ruokkivat tunnetta jne. Se on loputon kehä ellei sitä henkilö itse
Traumat varastoituvat kehoon ja uinuvat. Mennyt on olemassa kehossa.
Jooga on tehty tätä varten. TRE-tekniikka on räätälöity tätä varten.
Eli mennyt on olemassa muuallakin kuin mielessä.
jooga tehty tätä varten??
Naapurin nimi on Egon. Eikä ole kuollut.
Aluksi kun sen heräsin, niin sormet starttivat vapinaan ja silmät laajenivat. Oho, aurat lähti kaikkialle. Tärisin paikallani katuporan lailla.
Sitten leijailin ja tunsin itseni paperiksi ilmassa. Minusta tuli joogaamalla leija. Siks oon leija, spagaateissa olen leija, käsillä seisoessa olen leija, teen temput leijana. Levitoin leijana.
Minua huvittaa nää lampaat, jotka alkavat uskoa johonkin egokuolemaan meditaation tai psykedeelitripin myötä. Tää on just tätä, kun on kuunneltu liikaa hörähtäneitä ihmisiä ja aletaan matkia heitä ja sitten kuvitellaan että suinkaan itse ei olla hyväuskoisia lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa nää lampaat, jotka alkavat uskoa johonkin egokuolemaan meditaation tai psykedeelitripin myötä. Tää on just tätä, kun on kuunneltu liikaa hörähtäneitä ihmisiä ja aletaan matkia heitä ja sitten kuvitellaan että suinkaan itse ei olla hyväuskoisia lampaita.
Varmasti huumeiden kautta pää sekookin ja tulee väärä harha, mutta meditaatio ja jooga on oikeita tapoja löytää aukko.
Miksi sun mielestä on huvittavaa jos joku tuhoaa mielenterveyden käyttämällä huumeita ja rikkoo itsensä sisältä niillä?
Onko sulle käynyt niin ja siksi olet niin negatiivinen ja muutuit pahaksi ja huonoksi ihmisenä suhteessa meihin hyviin ihmisiin?
Kerro meille kun haluat selvästi valaistuneilta apua ongelmiisi.
Olen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti huumeiden kautta pää sekookin ja tulee väärä harha, mutta meditaatio ja jooga on oikeita tapoja löytää aukko.
Miksi sun mielestä on huvittavaa jos joku tuhoaa mielenterveyden käyttämällä huumeita ja rikkoo itsensä sisältä niillä?
Onko sulle käynyt niin ja siksi olet niin negatiivinen ja muutuit pahaksi ja huonoksi ihmisenä suhteessa meihin hyviin ihmisiin?
Kerro meille kun haluat selvästi valaistuneilta apua ongelmiisi.
Olen valossa.
Hah. Minusta tuollaiset kokemukset ovat paljon terveempiä ja aidompia psykedeelien kautta kuin sillä, että ajetaan itsensä jonkun hörhömantran kautta skitsofrenian puolelle.
Aika ylimielistä on kuvitella, että olisit hyvä ihminen ja valossa. Olet mielenterveysongelmainen, etkä edes itse tajua sitä. Ehkä on väärin sanoa tuota huvittavaksi, pikemminkin tuo on huolestuttavaa. Paljon mielummin viettäisin aikaani ihmisen kanssa, joka käyttää psilosybiinisieniä kuin ihmisen kanssa, joka kuvittelee löytäneensä valon jollain helkutin joogalla :D Psykedeelien hyödyistä on sentään tieteellistä näyttöä mt-ongelmien hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin joga:an seitsemän vuotta sitten. Sitä ennen harrastin länsimaisia venytyksiä ja perinteistä telinevoimistelua. Koin että urheilu ja länsimainen liikunta vain vanhentaa ja kuluttaa kehoa. Olin kovissa kivuissa usein ja minuun koski aamuisin paljon. Sain vinkin urheiluvalmentajaltani mennä jogaamaan, koska tarvitsin korkeisiin thai-nyrkkeilyn potkuihin notkeutta. Olin hyvin kankea ja harjoittelin joka aamu kaksi tuntia potkunnyrkkeilyä. Spagaatit jäivät 20cm saavuttamatta. Olin pitkään jumissa, eikä notkeuteni edennyt vaikka harjoittelin ahkerasti ja spagaatit vaaditaan, jos haluaa potkia päihin huolella. Jogan kautta saavutin spagaatit 3kk sisällä päivittäisellä jogalla. 30 min illalla riitti tähän. Kykenen helposti poimimaan kirjahyllyn ylimmältä tasolta kirjan varpaiden väliin ja laskemaan sen pöydälle hallitusti. Voitte kuvitella millainen päänpotkija olin. On suuri onni että tapahtui muuta.
Joga kuitenkin aiheutti minulle jotain muutakin. Koin satorin ja kolmassilmäni levähti auki hetkeksi. Myöhemmin sain luvan pitää sitä auki kaiken aikaa.
Eikä siitä ole paluuta. Lopetin thainyrkkeilyn ja jogan, aloin opettaa puistossa mestarini järjestelmää. Seuraani on tullut lisää jäseniä ja se kasvaa joka viikko.
Menemme metsiin, puistoihin huitomaan lakipyörän mukaisia kuvioita. Tämä sopii vanhoille ihmisille ja on hyväksi polville ja muille nivelille.
En pyytänyt tulla guruksi, mestari valitsi minut ja lisäsi gong-pylvääseen leveluppia Dàfǎ:n ymmärryksen kautta, eli maailmankaikkeuden lakipyörän järjestyksestä on kyse.
Olen jatkuvassa yhteydessä mestariini ja hän kultivoi minuun korkeampaa energiaa. Sen tuntee sormenpäissä asti.
Olen siis valittu hänen armosta. Hänellä on oma mestarinsa jne. Kuljemme ketjussa ympyrää.
Pitää muistaa ettei valaistuminen ikinä ole sinun ansiota, vaan korkeampi voima huomaa sinut kun teet energiaharjoituksia. Suurin osa niistä kuten jogat ja taistelulajit on vääriä ja pimeyden järjestelmiä, ne kuitenkin sisältää pieniä alkeellisia tasoja järjesteyksestä ja voivat herättää korkeampien voimien huomion. Jos olet sopiva he ottavat sinut oppilaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin joga:an seitsemän vuotta sitten. Sitä ennen harrastin länsimaisia venytyksiä ja perinteistä telinevoimistelua. Koin että urheilu ja länsimainen liikunta vain vanhentaa ja kuluttaa kehoa. Olin kovissa kivuissa usein ja minuun koski aamuisin paljon. Sain vinkin urheiluvalmentajaltani mennä jogaamaan, koska tarvitsin korkeisiin thai-nyrkkeilyn potkuihin notkeutta. Olin hyvin kankea ja harjoittelin joka aamu kaksi tuntia potkunnyrkkeilyä. Spagaatit jäivät 20cm saavuttamatta. Olin pitkään jumissa, eikä notkeuteni edennyt v
Sano nyt vielä, että uskot npc-ihmisiin, niin koko paketti on kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Minusta tuollaiset kokemukset ovat paljon terveempiä ja aidompia psykedeelien kautta kuin sillä, että ajetaan itsensä jonkun hörhömantran kautta skitsofrenian puolelle.
Aika ylimielistä on kuvitella, että olisit hyvä ihminen ja valossa. Olet mielenterveysongelmainen, etkä edes itse tajua sitä. Ehkä on väärin sanoa tuota huvittavaksi, pikemminkin tuo on huolestuttavaa. Paljon mielummin viettäisin aikaani ihmisen kanssa, joka käyttää psilosybiinisieniä kuin ihmisen kanssa, joka kuvittelee löytäneensä valon jollain helkutin joogalla :D Psykedeelien hyödyistä on sentään tieteellistä näyttöä mt-ongelmien hoidossa.
Sähän selvästi kehuskelet olevasi parempi kuin muut ja vetelet huumeita häpeilemättä.
Ei meidän tarvinnut edes sitä ensimmäisen kirjotuksesi perusteella edes arvailla. Tiesimme sen, koska huumeiden käyttäjillä persoonallisuus menee tuolle tasolle. Sen huomaa aurojen väristä kirjoituksessakin. Olet pimeällä puolella ja sulla on huono olo ja lentelet tässä keskustelussa kuin harakka, jos vaikka saisit jotain syötävää.
Sun on otettava apu vastaan avautumalla oikealla tavoin.
Aineet on pahasta. Korkealla tasolla ihmisen ei tarvitse edes syödä mitään, koska syöminen on tappamista ja tappaminen on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Sano nyt vielä, että uskot npc-ihmisiin, niin koko paketti on kasassa.
Toiset tykkää nintendosta ja toiset poliittisesti korrektimmasta setistä. Molemmat tiet johtaa saman kaapelin päätyyn. Keskustelu johtaa aina lopulta loppuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän selvästi kehuskelet olevasi parempi kuin muut ja vetelet huumeita häpeilemättä.
Ei meidän tarvinnut edes sitä ensimmäisen kirjotuksesi perusteella edes arvailla. Ties
En käytä mitään päihteitä, ellei yhtä saunakaljaa tai satunnaista ibuprofeenia lasketa. Se sun kolmas silmä ei selvästi toimi kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ego on erottamaton osa psyykeä. Siitä pääsee eroon ehkä lobotomialla, ei muuten.
Psykologian mukaan näin on, mutta tässä ei puhuta siitä.
Vaan mistä? Buddhalaisten käsitys egosta on sinusta siis pätevämpi?
Oli tuhansia vuosia sitten se oli. Lakiypyörä kuitenkin pyörii jatkuvasti ja maailma on muutoksen kourissa. Myös ihmiset muuttuu ja edistyy.
Buddhalaisuus palveli siihen aikaan hyvin ja sen menetelmillä saatiin ihmisiä heräämään. Kuitenkin maailma on muuttunut siitä, kun ihmiset olivat kuin barbaarit ja mikä tahansa muutos sivistystä kohti oli parempaa. Nykyiset ihmiset ovat paljon väkivallattomampia ja kunnioittavat toisiaan. Silti edelleen henkisellä tasolla on ahneutta ja ihmisiä kuolee epäsuoraan nälkään ja muihin tragedioihin, vain työssäkäynnin takia. Työssäkäynti tappaa maailmalla jossain kolkassa ihmisiä. Rahasi on jonkun muun rahaa tai ruokaa.
On välttämätöntä luopua kaikesta mitä omistaa. Tämä tarkoittaa kaikkea myös vanhempiesi antamaa nimeä ja sitä miksi he sinua luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän tarvinnut edes sitä ensim
Myös valehtelet. Sekin on tunnusomaista. Tee parannus jo tänään.
en tiennyt että tuon voi selvinpäinkin saavuttaa
ehkä sitten on kaks eri ego kuolemaa, toinen missä ego murskataan päihteillä, ehkä joku kova stressi tai univajekin tällaisen voi aiheuttaa, esimerkiksi sotatilanteessa tai jossain muussa äärimmäisen stressaavassa tilanteessa. mutta käytännössä tämä tapahtuu aina päihteillä
ja toinen on sitten tuollainen naisten "ego-kuolema", missä vähän länkytetään kuukautisista ja halaillaan ja sitten keitetään kahvit ja todettiin että olipa taas kivat ego-kuolemat otetaan ens viikolla uusis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin viettäisin aikaani ihmisen kanssa, joka käyttää psilosybiinisieniä kuin ihmisen kanssa, joka kuvittelee löytäneensä valon jollain helkutin joogalla :D
Miksi sitten et vietä aikaasi mieluummin heidän kanssaan kuin minun opetuslapsenani täällä palstalla.
Käytän sinuun jatkuvasti kolmattasilmääni mestarini kautta ja siksi olet täällä oppimassa kauttani Dàfǎ:sta. On luontaista tuntea vetovoimaa korkeamman tason gongiin. Maailman järjestys menee niin.
Vierailija kirjoitti:
ehkä sitten on kaks eri ego kuolemaa, toinen missä ego murskataan päihteillä, ehkä joku kova stressi tai univajekin tällaisen voi aiheuttaa, esimerkiksi sotatilanteessa tai jossain muussa äärimmäisen stressaavassa tilanteessa. mutta käytännössä tämä tapahtuu aina päihteillä
ja toinen on sitten tuollainen naisten "ego-kuolema", missä vähän länkytetään kuukautisista ja halaillaan ja sitten keitetään kahvit ja todettiin että olipa taas kivat ego-kuolemat otetaan ens viikolla uusis
Voiko skitsofreenisistä ihmisistä sanoa, että saavuttaisivat mitään selvinpäin? Skitsofreenikoille on tunnusomaista, että he uskovat niin täysillä omiin aistiharhoihinsa etteivät usko olevansa sairaita vaan aidosti kuvittelevat, että ovat erityisiä. Ei ole tavatonta, että skitsofreeninen tai päihteiden väärinkäyttäjä on myös jollain tasolla narsistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mielummin viettäisin aikaani ihmisen kanssa, joka käyttää psilosybiinisieniä kuin ihmisen kanssa, joka kuvittelee löytäneensä valon jollain helkutin joogalla :D
Miksi sitten et vietä aikaasi mieluummin heidän kanssaan kuin minun opetuslapsenani täällä palstalla.
Käytän sinuun jatkuvasti kolmattasilmääni mestarini kautta ja siksi olet täällä oppimassa kauttani Dàfǎ:sta. On luontaista tuntea vetovoimaa korkeamman tason gongiin.
Tää alkaa olla jo aika hyvää trollausta, kun ei voi olla ihan varma onko joku oikeasti noin sekaisin. Todella toivon, ettet ole tosissasi tai jos olet, niin olisit vähintään avohoidon piirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko skitsofreenisistä ihmisistä sanoa, että saavuttaisivat mitään selvinpäin? Skitsofreenikoille on tunnusomaista, että he uskovat niin täysillä omiin aistiharhoihinsa etteivät usko olevansa sairaita vaan aidosti kuvittelevat, että ovat erityisiä. Ei ole tavatonta, että skitsofreeninen tai päihteiden väärinkäyttäjä on
Kun henkilö vaistoaa että on korkeamman tason mestarin kanssa tekemississä, hän saattaa kapinoida ja tuntea alemmuutta tähän nähden.
On tyypillistä keskustelun tasolla leimata mestari hulluksi, jotta oma taso tuntuisi paremmalta, koska mestari on mestari ja toinen on oppilas.
Kitka häviää kun myöntää polvillaan olevansa alempi ja sen lisäksi härski ja huonotapainen keskustelijana nimitellessään mestariaan skitsoksi esimerkiksi.
Mestarit ovat usein hyvin kärsivällisiä ja myötätuntoisia lapsellisia oppilaitaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:Tää alkaa olla jo aika hyvää trollausta, kun ei voi olla ihan varma onko joku oikeasti noin sekaisin. Todella toivon, ettet ole tosissasi tai jos olet, niin olisit vähintään avohoidon piirissä.
Trollausta tai ei, niin taitaa olla aika heikkoa saada hoitoa Vantaan ja Pk-seudun alueella. Niin monet pilaa terveytensä aineilla. Siksi monet hakeutuukin tällaisiin ketjuihin hakemaan apua guruilta.
He tekevät kaikkensa että saisitte apua. Pieni hetki internetin mestarin puheilla on hetki selvinpäin tervehenkisessä seurassa.
Samaan aikaan gong-pylväs latautuu huomaamattaan ja mestari tekee myyräntyötä korkeammilla leveleillä.
Ei tarvitse kiitellä heitä. He kulkevat keskuudessamme "sadetakeissa sateessa" kuin muinaisuuden vartijat suojellen sielujamme pahalta.