Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksini on alle 20. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
04.08.2025 |

Kysymykset tänne, kiitos.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teet näitä typeriä aloituksia palstalle? Montako sataa kiloa oikeasti painat? Mitä mielenterveysongelmia ja diagnooseja sinulla on? 

Kerrothan terapeutillesi tarpeestasi tehdä näitä typeriä aloituksia. Voitte miettiä elämääsi kehittävämpää sisältöä

Vierailija
42/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko painoindeksisi ollut aina vakaa, vai laskenut elämänmuutoksista?

Olen nyt elämäni suurimmassa painossa (raskauksissa tietysti paino nousi), nuorena olin alipainoinen.

Ap

Ok, kuulostaa terveeltä suunnalta, kunhan jää 24,9 alle, ellet sitten rakenna lihasta, jolloin pieni ylipaino on ok. 

Tuskinpa ikinä pääsen edes tuohon normaalipainon ylärajaan, siihen kuitenkin on matkaa 16 kiloa ja olen ollut tässä samassa painossa viimeiset 15 vuotta.

Ap

Miksi haluaisit lihoa, jos olet jo normaalipainoinen?

En mä halua lihoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävän painoindeksi 18,5 olen onnellinen mies.

Miksi seurasta hänen painoaan?

Ajattelitko, että hän aina tulee pysymään tuossa painossa?

Vierailija
44/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tyytyväinen?

Enpä oikeastaan.

Ap

Miksi et ole tyytyväinen? Useimmat naiset näyttävät parhaimmillaan, kun heidän painoindeksinsä on normaalin painoindeksin alapäässä.

Siksi kun mun kroppa ei ole mittasuhteiltaan tai malliltaan yhtään hyvännäköinen.

Ap

Vierailija
45/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt elämäni suurimmassa painossa (raskauksissa tietysti paino nousi), nuorena olin alipainoinen.

Ap

Ok, kuulostaa terveeltä suunnalta, kunhan jää 24,9 alle, ellet sitten rakenna lihasta, jolloin pieni ylipaino on ok. 

Tuskinpa ikinä pääsen edes tuohon normaalipainon ylärajaan, siihen kuitenkin on matkaa 16 kiloa ja olen ollut tässä samassa painossa viimeiset 15 vuotta.

Ap

Minkä ikäinen olet? Yli kolmikymppiseksi paino pysyy alhaalla vaikka syö kaloreihin katsomatta. Näin 40 vuotiaana kun syö 500 kalorin annoksen niin on turvonnut olo ja paino nousee.

Jos söisit todella vain 500 kcal/päivä, laihtuisit yli kilon viikossa. Nuoren aikuisen ja yli 50-vuotiaan energiantarpeen ero vastaa 200300 metrin kävelyä päivässä.

Vierailija
46/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teet näitä typeriä aloituksia palstalle? Montako sataa kiloa oikeasti painat? Mitä mielenterveysongelmia ja diagnooseja sinulla on? 

Kerrothan terapeutillesi tarpeestasi tehdä näitä typeriä aloituksia. Voitte miettiä elämääsi kehittävämpää sisältöä

Tää oli eka aloitus tästä aiheesta. Ei ole diagnooseja ja painan 60 kg.

Ap

Vierailija
47/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mulla oli painoindeksi 18 lastensaamiseen eli 35-vuotiaaksi asti. Sitten nousi, tuli myös pari perussairautta, jotka vaikuttavat ainernvaihduntaan ja lääkitys, joka lihottaa, sekä vaihdevuodet. Nyt

Jotenkin huvittaa nää "odotappa vaan, kyllä sinäkin lihot valtavan ylipainoiseksi!" -tapaukset. Osa ihmisistä pysyy hoikkana koko elämänsä ajan eikä se ole edes kovin harvinaista.

Vierailija
48/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaatekoko? Löydätkö helpolla kaupasta sopivia vaatteita vai onko ne liian leveitä/lyhyitä?

Vierailija
49/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus ja mitä töitä teet?

Vierailija
50/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko alle 30? Varmasti paino nousee kun olet 35+

Itsekin olen ollut aina hoikka, mutta kun sain lapset 32v. ja 35v., niin kyllä lihoin. Jouduin laihduttelemaan tietoisesti ja nyt kun olen jo 40v., niin jouduin joka päivä käymään puntarilla, jotta paino pysyy siinä missä sen haluan pysyvän.

Parikymppisenä paino pysyi itsestään alhaalla.

Jaa, minä kyllä painoin alle 50 kiloa vielä yli 35-vuotiaana eikä sen eteen joutunut tekemään töitä. Kun lapsen saaminen tuli ajankohtaiseksi, yritin saada hiukan lisää painoa. 

Näin nelikymppisenä BMI:ni on 19,4 enkä todellakaan käy pakonomaisesti puntarilla tai säännöstele syömisiäni lihomisen pelossa.

Vierailija
51/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaatekoko? Löydätkö helpolla kaupasta sopivia vaatteita vai onko ne liian leveitä/lyhyitä?

36/38, S/M. Sopivia vaatteita on vaikea löytää. 

Ap

Vierailija
52/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus ja mitä töitä teet?

AMK ja toimistotöitä.

Ap

Vierailija
53/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis laiha vauva? Se vauva-ajan paino ratkaiseen koko loppuelämän.

Korrelaatio menee niin päin, että pienipainoisista vauvoista tulee muuta todennäköisemmin ylipainoisia aikuisia.

Vierailija
54/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko alle 30? Varmasti paino nousee kun olet 35+

Itsekin olen ollut aina hoikka, mutta kun sain lapset 32v. ja 35v., niin kyllä lihoin. Jouduin laihduttelemaan tietoisesti ja nyt kun olen jo 40v., niin jouduin joka päivä käymään puntarilla, jotta paino pysyy siinä missä sen haluan pysyvän.

Parikymppisenä paino pysyi itsestään alhaalla.

Jaa, minä kyllä painoin alle 50 kiloa vielä yli 35-vuotiaana eikä sen eteen joutunut tekemään töitä. Kun lapsen saaminen tuli ajankohtaiseksi, yritin saada hiukan lisää painoa. 

Näin nelikymppisenä BMI:ni on 19,4 enkä todellakaan käy pakonomaisesti puntarilla tai säännöstele syömisiäni lihomisen pelossa.

Odotappa vaan kun ehdit vaihdevuosiin!

Vierailija
55/55 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin syntyessäni parikiloinen, lastensaannin aikoihin 26-28 vuotiaana painoindeksi oli 18 ja viisikymppisenä painoindeksi 25, nyt seitsemänkymppisenä painoindeksi on 23. Kyllä se paino keski-ikäisenä kasvaa, vaikka söisi samalla tavalla kuin aiemmin. Siksi pitää vähän kiinnittää huomiota terveellisiin elintapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän