Tuo pakettiautoelämä näyttää niin rennolta
Kommentit (153)
Tuommonen van life sopii vain pariskunnille ja siinäkin pitää miehen olla ns self-made-man joka osaa, tietää ja on tottunut fyysisiin haasteisiin. Naiselle liian haastavaa ryhtyä tuommoseen yksin ja helposti joutuu silmätikuksi ja alttiiksi vaaralle.
Ja parisuhteen pitää tosiaan kestää jatkuva yhdessäolo, pakoon et pääse kun olet reissun päällä. Mulla olis just tommonen aviomies mutta häntä ei kiinnosta pätkääkään tuo touhu. Sanoo että vain koti-mökki akseli riittää hänelle.
Mutta sinä olit lapsi eikä sinulla ollut vastuuta mistään. Eri asia aikuisena.
Vastine (105) lainaus ei toiminut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnilla varmaan kiva ku toinen käy vessassa ja koko paku alkaa haisee paskalta :D nam nam, syö siinä aamupalaa...
Meillä on pikkuinen vanha asuntovaunu, jossa ei edes ole vessaa. Hyvin pärjätään silti. Vaellusta ja suunnistusta harrastaneina osataan paskoa luontoon siististi eli jäljet peittäen.
Jokaisen unelma.
Jaahas, Valis se taas suunnittelee suuria!
Ensin yhteisöön muuttoa ja nyt tämä.
Mites ne sun monet sairaudet, huimaukset sun muut?
Vierailija kirjoitti:
Ja paskahommiin olen tottunut. Mökillä on ulkohuussi ja se pitää välillä tyhjentää. Ei mua tuollaiset oksetta tai inhota. ap
Sinäkö sen muka tyhjennät, kun et edes oikein kunnolla pysty liikkumaankaan?
Tai sitten sekin on pelkkää höpöä.
Valitettava tosiasia on sekin, että minkä näköinen/ oloinenkin ihminen voi joutua ahdistelijoiden kanssa tekemisiin.
Jos eivät käy fyysisesti kiinni, voivat viedä irtaimiston ja rahat.
Joillekin kelpaa kaikki.
Katsopas Youtubesta Samettiorkidean kokemuksia tästä.
Hänellä kävi tosi huono tuuri, hyvä kun kertoi siitä realismista joka asiaan liittyy.
Ja mitenkä tämäkin nyt taas rahoitetaan, eihän sulla ole työtä eikä edes koulutusta?
Niistäkin täällä aina jankkaat.
Minusta ei kyllä edes näytä rennolta.
Ainoastaan, jos olisi se paku jossain omassa pihassa ja voisi siellä viettää aikaa vaikkapa lukien, loikoillein, kahvitellen ja joskus yöpyenkin.
Voisi koristella kivoilla valoilla yms.
Peseytyminen ja vessassa käyminen talossa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, ja sitten kun huomaat, että kulut onkin silti tasoa yksiö, josta puuttuu kunnollinen juokseva vesi ja sähköt olemattomat.
Meillä on pakussa paremmat mukavuudet kuin kotona 😄 eri
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kesäkuukaudet vanissa täällä 70 asteen pohjoisessa. Ei mitään somehöpöhöpöä. Aika vähän jää aikaa vaan olla, päivät täyttyvät perusasioilla: ruoka, tiski, vesi, sähkö, sääennuste jne. Ja vähän väliä joutuu olemaan kaupassa ellei halua syödä säilykkeitä. Periaatteessa teet samoja asioita kuin kotona mutta hitaasti ja hankalasti, sitähän se retkeily on. Sopii joillekin. Ei niille, joiden on päästävä joka päivä suihkuun.
Meille taas retkipakuilu on luksusta, kotiin verrattuna. Mitään hidasta tai hankalaa ei ole 😊
Vierailija kirjoitti:
Kiva aina jollain trangialla vääntää jotain höttöä ruuaks, pestä nyrkkipesua ja suihkutella huoltoasemalla :D
Juuri tämän takia ostimme retkeilyauton. Että päästiin näistä mainitsemistasi tekemisistä eroon reissatessa. Nyt on paljon mukavampaa!
Vierailija kirjoitti:
Somessa mikä tahansa voi näyttää rennolta ja ihanalta. Sillä mitä näet somessa, ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Suosittelen kokeilemaan sitä rentoutta ensin vuokra- pakulla vaikka kuukauden ajan ennenkuin lähdet suinpäin ostamaan omaa pakua.
Tai sitten sen vaan tietää, että tää on oma juttu. Me ostettiin retkipaku niin, ettei oltu ikinä päivääkään sellaisella reissattu, ei ainuttakaan yötä sellaisessa nukuttu. Ei pakussa, ei asuntoautossa, ei asuntovaunussa. Mutta tiedettiin että on varmasti meidän juttu!
Ensiajelu oli koeajo ja siitä kaupat, auto lähti mukaan. Aivan nappivalinta! Tässä retkipakun sängyssä nytkin loikoilen, meren rannassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, ja sitten kun huomaat, että kulut onkin silti tasoa yksiö, josta puuttuu kunnollinen juokseva vesi ja sähköt olemattomat.
Meillä on pakussa paremmat mukavuudet kuin kotona 😄 eri
Miksi te asutte niin alkeellisissa oloissa?
Eihän Valis pysty edes kaupassa käymään ilman että ukko kuskaa sen sinne. Kuka sitä pakua ajaisi ja huoltaisi, kun sä olet aivan kädetön itse?
Asumme vakituisesti mökillä. Kylmä vesi tulee navetalle ja kannetaan siitä sisälle ja saunaan. Keittiössä esim. tiskivesi lämmitetään isoissa kattiloissa puuhellalla. Saunassa pesuvesi lämpenee padassa, puilla. Ei suihkua. Ulkohuussi.
Retkeilyautossa vesi tulee hanasta, sekä kylmä että lämmin vesi. Helppo tiskata, tehdä ruokaa. On sisävessa, jossa myös vesihana käsienpesuun, sekä suihku.
Paljon paremmat mukavuudet on autossa, kuin kotona 😄 Autossa ollaan asuttu pisimmillään 5 kk putkeen. Reissataan paljon, tälläkin hetkellä. Palataan pian kotiin, kunnes parin viikon kuluttua lähdetään taas. Haaveissa esimerkiksi vuoden autossa asuminen. Joskus vielä sekin toteutetaan!
kyllä minulla on siitä aika realistiset käsitykset. Aina tietysti voi tulla jotain yllätyksiä. Mutta ei se ole ainakaan minulle talvivaihtoehto. Ehkä jostain huhtikuusta - lokakuulle? Liian kylmää.
Aina kumminkin tarvii olla rahaa, jos autosta jotain hajoaa jne. Olen kova stressaan ja ne iltasella jos joutuu hakemalla hakemaan yöpymispaikkaa jne.
Joku 4 viikon loma meniskin ihan heittämällä, mutta vuosi/vuosia ei.
Ihanaa herätä aamulla +40 asteisesta pakusta kun isäntä vääntää ripulipaskaa portapottaan vieressä. Pyytää sen jälkeen aamupanot ennen kahvinkeittoa. Unelmaelämää.