Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit uskovaisena jos

Vierailija
04.08.2025 |

Elämääsi ilmestyisi henkilö, joka kiintyy sinuun ja esim. viestittää sinulle koko ajan. Mutta hänen ajatuksensa ja juttunsa ovat epäkristillisiä, jopa sairaita. 

Pitäisikö tällaiseen henkilöön katkaista välit kokonaan? Olen sanonut hänelle noista sairaista jutuista, ettei kohdistaisi niitä minuun, mutta en usko että hän voi itselleen mitään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten juuri sinä toimisit kristittynä, jos eläämääsi ilmestyisi tietysti jumalan tuoma henkilö, joka jumalan koetuksesta kiintyy sinuun ja esim. viestittää sinulle koko ajan. Mutta hänen ajatuksensa ja juttunsa ovat kristillisiä, jopa sairaita. 

Pitäisikö tällaiseen henkilöön katkaista välit kokonaan? Olen sanonut hänelle noista sairaista jutuista, ettei kohdistaisi niitä minuun, mutta en usko että hän voi itselleen mitään.

Vierailija
2/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisuus on sairaus ja uskovaiset ovat sairaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin hänelle Jeesuksesta. 

Vierailija
4/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että hei, noi sun jutut on vähän sairaita. 

Vierailija
5/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että henkilö on juuri se, joka hän väittää olevansa? Eräs vanha kaverini sekosi ja uhkasi alkaa kirjoitella tutuilleni minun nimissäni viestejä mustamaalatakseen minua. En tiedä, toteuttiko hän sitä ja kirjoitteliko hän mitään, mutta pelkään, että kirjoitti. Sinuna ottaisin etäisyyttä ja ghostaisin kyseisen henkilön.

Vierailija
6/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joskus nähnyt hänet livenä, soita hänelle, niin selviää, onko se kirjoittaja se, joka väittää olevansa. Jos on, niin pyydä häntä lopettamaan ne jutut. Jos ei ole, niin asia selviää samalla. Jos joku esim. kirjoittaisi nimissäni jotain roskaa ja ilkeitä viestejä, haluaisin itse ainakin tietää asiasta.

Vierailija
7/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se samainen vanha kaverini kirjoitti minulle itselleni sairaita juttuja. Ja olen itsekin uskova (tosin en sitä muille paljon mainosta). Erkanin kyseisestä kaverista arvojeni osalta jo vuosia sitten, mutta pidin häntä vanhojen aikojen vuoksi kaverina. Se oli virhe sinänsä, mutta en ole nyt ollut hänen kanssaan tekemisissä vuosikausiin enää. Hän muistaa kaikenlaista elämästäni (ihmisten etunimiä ym.) ilmeisesti tarkkaankin. Siksi aloituksesi kuulosti juuri sellaiselta tilanteelta, mitä olen joskus pelännyt.

Vierailija
8/8 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tuo tyyppi jättää sut rauhaan ja että ei ole vastaava tilanne kuin mistä itse olen kärsinyt. T. Sama kuin yllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän