Hilda, 30, nolaa itsensä päivittäin
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/60b5b2e2-7775-4e8b-ba52-dfffcf0e564d
"Artistinimellään Eme tunnettu Hilda Kähkönen, 30, tekee Tiktokiin videoita, joissa hän asettaa itsensä tietoisesti kiusallisiin tilanteisiin.
Kähkönen kertoo, että hän nolaa itsensä saadakseen itsevarmuutta."
Tekisi hyvää itse kullekin mutta harva uskaltaa! Ihanan rohkea on hän, monet eivät uskalla edes olla omia itsejään.
Kommentit (87)
Tämäkö on tavoitteena?
Valitettavan tavanomainen näky Tampereella: joku häiritsee toista julkisella paikalla.
Häiritsevästi käyttäytyvät ihmiset ovat selvästi suurin turvattomuuden tunnetta aiheuttava syy niissä paikoissa, jotka Tampereella turvattomiksi koetaan (AL 4.8.2025).
Asia käy ilmi kaupungin hyvinvointikyselystä.
Artikkelista poimittua: "Hylkäysterapiassa (rejection therapy) ihminen altistaa itseään torjutuksi tulemiselle. Tavoite on saada vahvistusta perusluottamuksen tunteelle, sille sisäiselle äänelle, joka sanoo, ettei maailma tähän kaadu."
Hylkäysterapia on oikeasti toimiva terapiamuoto ja siinä ei ole mitään väärää. Mutta kuulostaa siltä, että Hilda on mennyt liian pitkälle "terapiansa" kanssa. Lukemani perusteella Hilda hankkiutuu noloihin tilanteisiin muiden ihmisten kustannuksella eli vetää muut ihmiset väkisin osallistumaan Hildan tempauksiin.
Mitä jos Hildan vieressä istuva ei halua kuunnella kun Hilda laulaa Poker facea? Mitä jos vieressä istuva haluaa rauhoittua kiireisen työpäivän jälkeen, kuunnellen mielummin Lady Gagan Poker facea (koska noh, se nyt vaan on miellyttävämpää kuunnella). Eli pointtini on, että minusta julkisissa liikennevälineissä melutaan jo nyt liikaa ja tuollainen käytös vaan pahentaa asioita. Kunpa julkiset liikennevälineet olisivat tiloja, joissa ihmiset saisivat matkustaa rauhassa, eikä kuunnella muiden tiktokvideoita kaiuttimista tai hullujen alivireistä lauluhuutamisääntä vieressä.
Japanissa käydessäni julkisissa liikennevälineissä ei saanut meluta, ei edes puhua puhelimessa. Vierustoverin kanssa sai jutella, mutta hiljaisesti. Mieli todellakin lepäsi kun sai ladata akkuja ja rauhoittua hetkeksi, ennen kuin astui ulos junasta kiireiseen ihmisvilinään Tokion kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi olla outo ja erikoinen ihminen tässä yhteiskunnassa, jos outoutta normalisoidaan.
Sen kun on outo, mutta miksi vetää siihen mukaan muita ihmisiä? Itse en ujona ihmisenä ainakaan haluaisi, että tuo pelle tulisi esittämään mulle jotain.
Sitä paitsi tuo pelleilyhän on täysin laskelmoitua. Tarkoitus on saada huomiota ja tuoda itseään esille.
Minun puolestani voi tehdä vaikka mitä temppuja, kunhan ei nolaa eikä vahingoita toisia eikä kuvittele, että kaikki lähtevät innoissaan mukaan. Sitä paitsi on ihan sallittua kritisoida noita pelleilyjäkin.
Miksei tee noita temppujaan kavereilleen, miksi pitää väkisin vääntää siihen muita mukaan? Itse ainakin kokisin kiusallisena tuollaisen. Ilmeisesti kaveritkin saaneet tuosta tarpeekseen.
Vastenmielistä ja rasittavaa joutua kuuntelemaan älämölöä työpäivän jälkeen, mutta sitähän nämä itseään täynnä olevat, huomiohakuiset tyypit eivät tajua. Sanon kuten eräs ministeri: "Menkää töihin."
No minusta nämä ovat nyt tälläinen trendikäs someilmiö, jolla mennään. En usko että oikeasti on jotain häpeää/sosiaalista pelkoa ollut koska videot eivät ole tyyliin: tilasin ruokaa subwaysta (minua pelotti kauheasti joskus mennä subwayhin kun pelkäsin että söhlin sen tilaamisen) tai että soitin asiakaspalveluun enkä änkyttänyt..Tai videota jossa ostaa sekä wc-paperia ja siteitä yhtä aikaa. :D Ja sillain että on kuvatta POV näkökulmasta ilman omaa naamaa.
Tai, menin kokeilemaan uutta harrastusta- ja POV sieltä.
Mukavan oloienn tyyppi ja kkiva jos saa jotain voimaa/näkyvyyttä noista videoista,, mutta harva aidosti häpeänpelkoinen/sosiaalisesti pelkoinen saa näistä mitään irti kun nämä on lähinnä tempauksia joita ei suurin osa itsevarmoistakaan ihmisistä tee, koska ne eivät ole sosiaalisesti hyväksyttyjä asioit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi olla outo ja erikoinen ihminen tässä yhteiskunnassa, jos outoutta normalisoidaan.
Sen kun on outo, mutta miksi vetää siihen mukaan muita ihmisiä? Itse en ujona ihmisenä ainakaan haluaisi, että tuo pelle tulisi esittämään mulle jotain.
Sitä paitsi tuo pelleilyhän on täysin laskelmoitua. Tarkoitus on saada huomiota ja tuoda itseään esille.
Minun puolestani voi tehdä vaikka mitä temppuja, kunhan ei nolaa eikä vahingoita toisia eikä kuvittele, että kaikki lähtevät innoissaan mukaan. Sitä paitsi on ihan sallittua kritisoida noita pelleilyjäkin.
Niinhän sitä voi ihminen arvostella kaikkea mitä toiset tekee, mutta onko se fiksua on toinen asia.
Oletteko nähnyt edes näitä videoita? Yhdessä huutaa typeriä metrossa