Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippileiri keskeytettiin Oulussa tämä oli viimeinen pisara IHAN KAMALAA!!!!!

Vierailija
03.08.2025 |

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000011403903.html

Tämä on siis aamun luetuin juttu!!

" Leirillä ei ollut fyysistä väkivaltaa, mutta esimerkiksi uidessa ei noudatettu sääntöjä ja yöllä lähdettiin ikkunasta ulos. Viimeinen pisara oli, kun ovi irrotettiin saranoilta. Siinä vaiheessa päätettiin, että on turvallisempaa lähteä kotiin."

Voi että! Eikös pikku kepposet ja levottomuus kuulu juuri tuohon ikään? Jos näitä ei tehtäisi, niin olisin enemmän huolissani.

Kovasti ollaan taas herkillä. Olisiko niin, ettei seurakunnan nuorisotyöntekijät osaa olla nuorten kanssa?

Ja MITEN TÄSTÄ TULI VALTAKUNNANTASON UUTINEN?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmat on tuota luokkaa, niin hyvin on meillä asiat.

Ja jos vain muutama aiheuttaa ongelmia, niin miksei niitä muutamia voisi laittaa kotiin kasvamaan?

Vierailija
2/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta heräsit, näitä on uutisoitu koko kesä ja aiemminkin jo!

Herää pahvi, seinäsi ovat tulessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä nykyajan nuoria! Minun nuoruudessani sentään...........

Näinhän se laulu kuuluu aina. Jostain kumman syystä ne nykynuoret ovat aina jotenkin huonompia kuin minun nuoruudessani. 

Vierailija
4/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on täysin piloilla!

t. Homeros

Vierailija
5/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen lukenut parista tapauksesta. Toisessa pöllittiin joltakin lääkkeitä, toisessa kakara söi sen sammakon.

Montakohan riparia järjestetään maassa kesällä?  Aika vähäistä ja rauhallista on jos tuollaiset ovat yleensä edes uutisaiheita?

Vierailija
6/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuspäisiä kakaroita. Mitään ei opeteta kotona. Annetaan penskojen olla kuin siat vatukossa.

Vierailija
7/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näitä juttuja tehdään juuri tuollaisille hysteerikoille, jotka eivät osaa asettaa asioita mihinkään mittasuhteeseen?

1. maailman ongelmia, jotka eivät ole oikeasti kummoisia ongelmia. 

Vierailija
8/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaisi Jeesus sanoa siitä, että sääntöjä ei noudateta?

Vierailija
9/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin riparin 90-luvun alussa, ja sieltä lähetettiin kotiin kaksi häirikköä jotka eivät noudattaneet sääntöjä. Toki aikuisten auktoriteetti oli siihen aikaan erilainen, sitä toteltiin ihan eri tavalla kun meille oikeasti karjaistiin, eli jos joku ei totellut niin oli vaikea tapaus. Tosin nämä vaikeatkin tapaukset sitten tenttivät ne pakolliset "jeesusjutut" ja konfirmoitiin kyllä.

Vierailija
10/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuspäisiä kakaroita. Mitään ei opeteta kotona. Annetaan penskojen olla kuin siat vatukossa.

Muistelepas omaa nuoruuttasi. 

Vierailija
11/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus se kaateli pöytiä...

Vierailija
12/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuoden kuluttua ei järjestetä ripareita, ähmy on silloin valtauskonto.

Vierailija
13/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin riparin 90-luvun alussa, ja sieltä lähetettiin kotiin kaksi häirikköä jotka eivät noudattaneet sääntöjä. Toki aikuisten auktoriteetti oli siihen aikaan erilainen, sitä toteltiin ihan eri tavalla kun meille oikeasti karjaistiin, eli jos joku ei totellut niin oli vaikea tapaus. Tosin nämä vaikeatkin tapaukset sitten tenttivät ne pakolliset "jeesusjutut" ja konfirmoitiin kyllä.

Nykyään keskeytetään koko leiri ettei häirikölle tule paha mieli.

Woken säännöt nääs...

Vierailija
14/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelepas omaa nuoruuttasi. 

Muistelen ja osasin käyttäytyä. Nykyään pennut määräävät kaikesta ja se vielä hyväksytään.

Vierailija
15/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeiden varastaminen ja sammakon syöminen ovat rikoksia. Parempi olisi laittaa kotiin vain ne rikosten tekijät eikä koko porukkaa. 40 teiniä yhtä aikaa leirillä kuulostaa painajaiselta. Ne valvovat isosetkin on usein nuoria. 

Vierailija
16/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen vain sitä omasta nuoruudestani, että miksi lähin tuohon kirkon aivopesuun mukaan.

Jo silloin oli melkoisen selvä ateistinen näkemys, mutta ilmeisesti ei ollut joukon paineessa kanttia sanoa, että minä en leiki teidän kanssa näitä Jeesusleikkejä.

Siinä vaan sitten keräiltiin riparipisteitä ja mentiin leirille, ja nämä konfirmaatiorituaalit päälle. 

Vaikka sieluun koski. 

Leirillä oli sinänsä ihan hauskaa, mutta nyt en kyllä painostaisi omia lapsiani mihinkään tuollaiseen, vaan kehoittaisin ajattelemaan itsenäisesti. 

Ripari on Kirkon ja yhteiskunnan henkistä väkivaltaa!

Vierailija
17/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jeesushan oli kapinallinen, ja melkein Tero, ainakin roomalaisten mielestä.

Vierailija
18/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä nykyajan nuoria! Minun nuoruudessani sentään...........

Näinhän se laulu kuuluu aina. Jostain kumman syystä ne nykynuoret ovat aina jotenkin huonompia kuin minun nuoruudessani. 

Aikuiset tässä typeriä ovat. Häiriköt kotiin, eikä koko porukkaa  

Iät ajat on ikkunasta karattu öisin riparilla, ei tuo mitään uutta ole

Vierailija
19/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minun nuoruudessani riparilla poltettiin tupakkia, juotiin alkomahoolia ja harrastettiin seksiä.

Tai ainakin yritettiin kovasti. Yöjuoksut kuuluivat asiaan. Uimaohjeita tuskin kukaan oli edes antamassa. 

Ja jos joku irroitti kepposena oven, niin se piti laittaa sitten takaisin paikalleen. 

Vierailija
20/94 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minun nuoruudessani riparilla poltettiin tupakkia, juotiin alkomahoolia ja harrastettiin seksiä.

Tai ainakin yritettiin kovasti. Yöjuoksut kuuluivat asiaan. Uimaohjeita tuskin kukaan oli edes antamassa. 

Ja jos joku irroitti kepposena oven, niin se piti laittaa sitten takaisin paikalleen. 

Joo mutta ennen vanhaan vanhemmat toruivat lapsiaan jotka käyttäytyivät huonost. Nykyään huonosti käyttäytyvien vanhemmat soittavat ip-lehtiin ja valittavat miten niiden lasta syrjitään kun se ei saa käyttäytyä esimerkiksi riparilla huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan