Helsinkiläinen Vanessa Ruuskanen väittää tienanneensa vuodessa 4000 e Vinted-myynneillä
Kun katsoo mitä hintoja Vintedissä maksetaan ihan laadukkaista merkkituotteista, muutamia euroja, niin tuo mainen on saanut myydä niitä useita kappaleita joka päivä. Ja hänen asuntonsa on nähtävästi ollut vaatteiden kaatopaikka.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on sitten niin hiton raskasta kun ruuhkauttaa lähikaupan kassat nämä tyypit, ei vahingossakaan mitään osta, mutta ostoskärryllisen tuo paketteja.kiva jonottaa ja kärvistellä lähikaupassa. Ymmärrän että lähäristä haetaan kassikaks ruokaa ja samalla se paketti, mutta en ymmärrä miksi sinne pitää tuoda ostoskärryllinen paketteja, ei taida olla ihan oikea paikka.
Tästä saat kyllä ihan kiittää Suomen Postia, tuota k6settajien kuningasta (mikään ei pelaa, mutta johto on onneksi aina nauttinut miljoonatuloista).Kuka käski heitä luopumaan oikeist postikonttoreista, ja sitten siirtämään pakettipalvelut ensin R-Kioskeille, sitten lähikauppoihin. Se oli kaaosta jo kiskoilla, ja nyt se on vielä pahemmin, ruuhkauttaen nuo pikkukauppojen kassat täysin.
Postin johto 2000-luvulla: peruspostitoiminta on kirosana! Valtion firman ei olisi ollut mikään pakko lähteä tuolle linjalle.
En muista milloin, olisko 2017 vai 2016 syksyllä me saatiin yhdestä kirppikseltä sellainem loossi/käytävä. Olisko ollut 10 paikkaa, 5 per puoli.
8 krt mieheni kävi vanhempiensa pakettiautolla. Auto oli aivan täynnä.
Kun kuorma tuli, kannettiin sisälle ja aloin heti hinnottelemaan. Päivittäin hain hintalappuja kirppikseltä, sivussa oli oma varasto, llalla jatkoin hinnoittelua. Kun mies meni seuraavalla kerralla vanhemmille, täytettiin ryhjennyksen jälkeen paku hinnoitelluilla jne.
Syksystä jouluun oli paikat meillä 50% sopimuksella. Alet toimi, koko juttu oli tosi hyvin pyöritetty.
Saatiin rahaa 15 000 euroa. Pahoittelen, kirjoitan tätä liilkuvasta bussista, juttu rönsyilee. Appivanhemmilla oli iso omakotitalo täynnä tavaraa. Sitä oltiin tyhjennetty jo vuosia, mutta kun on paljon tilaa ja paljin tavaraa, kesti kauan, ennen kuin vähentäminen näkyi ja pitkään ennen kuik lopulta loppui.
Appivanhemmat oliva vuosia tuoneet tyhjiä laatikoita, eli heidån piti vaan pakata. Ja he pakkasivat joka päivä, minä joka päivä hinnoittelin ja kävin siivoamassa pöytiå. Aivan järkyttävän iso työ, satoja ja satoja tunteja.
Tavaraa oli kerätty vuosikymmeniä ja urakalla.
Kun saatiin tilitys, saldonhan tiesin koko ajan, laitoin eurot heti asuntolyhennykseen.
Kun joku tienaakirppismyynnillä, en on hyvin paljon työtä
Lasten JA puolison 😹😹 luetun ymmärtäminen..,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisillä on noin paljon myytävää, josta joku vielä maksaakin? Me ollaan perhe, ja tavaraa on paljon, mutta epäilen, että tekisi tiukkaa saada meidän romuista neljää tonnia vaikka myytäisiin kotoa kaikki. Ehkä muutama tavara, joilla olisi useampi satanen arvoa, mutta epäilen, että suurimmasta osasta hyvä, jos pari euroa joku maksaisi. Mitä ihmettä siis ihmisillä ja mistä se on tullut, jos on jatkuvasti rahan arvoista myytävää?
Et osaa hinnoitella etkä etsiä oikeaa myyntikanavaa. Minulla on kolmio asuntona ja yksi pieni varasto ulkona ja paljon tavaraa ollut ylimääräistä, on vieläkin. Tällä hetkellä menee noin kymppitonnissa myynnit, monen vuoden ajalta, noin 1500-2000€/v. Ei ole hätähousun hommaa, sinnikkyydellä saa enemmän rahaa. Osa ostettu käytettynä, osa uutena. Olin keräilijä nuorempana.
En mä etsi myyntikanavia, kun ei ole hirveästi myytävää. Minä en ole ollut keräilijä koskaan, olen aina ostanut vain tarpeeseen ja käyttänyt pääosin tavaroita kunnes ovat hajonneet. Ei ole kiinni hinnoittelusta eikä kanavista, kun ei ole mitään ylimääräistä tavaraa suuremmin mitä myydä.
Esimerkkinä olen ostanut elämässäni yhden sohvan, yhden ruokapöydän, yhden astiaston, kolmet verhot, yhden sängyn, kaksi työpöytää jne. Jotain toki saatu lisäksi. Ei olla edes kovin minimalisteja, mutta emme vain harrasta uusia tavaroita, jos vanha vielä toimii. Lastentarvikkeet ovat ainoat jotka ovat kiertäneet, mutta nyt lapset sen verran isoja, ettei heilläkään jatkuvasti poistu tavaraa.
tuostahan joutuu jo ihan kivasti makseleen verojakin jos kerta tienannut 4000. varmaan noin tonnilla julkisyhteisötkin rikastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti verottaja lukee Hesaria.
Paljonko luulet noista tulevan voittoa, mikä kiinnostaisi verottajaa??
Kiinnostaako verottajaa käytetyn tavaran myynnistä tuleva voitto?
Mun mielestä tästä oli juttua, että verottaja alkaisi kyyläämään yli 3000 euron myyntejä. Vai oliko jopa jotain radikaalisti vähemmän, tyyliin joitain satasia? Mikä olisi siis 100% ahterista.
Oman kokemukseni mukaan tällaisella taviksella saa kyllä aika isosti rahaa tulla tilille, ennen kuin se herättää mitään kiinnostusta kenessäkään, varsinkin jos raha tulee pitkin vuotta erissä. Mulla tuli hiljattain PayPalin kautta 30 000 euroa myöskin käytetyn omaisuuden myynnistä tilille yhden vuoden aikana, eikä niistä kukaan mitään kysynyt. Yksittäiset siirrot keskiarvona tonnin luokkaa. Oli yksi vähän arvokkaampi kokoelma jonka olin vuosien aikana kerännyt ja nyt realisoin kun harrastus ei kiinnostanut enää. Voittoa en saanut vaan myynti oli kaikkineen aika +-0, joku yksittäinen esine meni 1500e voitolla mutta sitä vasten sitten taas pari halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
tuostahan joutuu jo ihan kivasti makseleen verojakin jos kerta tienannut 4000. varmaan noin tonnilla julkisyhteisötkin rikastuvat.
Jos olet ostanut 10000 eurolla ja myynyt 4000 eurolla, ei siitä mitään veroja makseta. Paitsi nyt tuollainen hölmöys on jo itsessään vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti verottaja lukee Hesaria.
Entä sitten? Tappiolla myymisestä ei tule verotettavaa tuloa.
eihän se silloin ole TIENANNUT jos on myynyt tappiolla.
Tämä hämmästyttää minua aikalailla sillä olen 58-vuotias ja aikanaan hyvin ansainnut ja ostellut kotiini kaikenlaista mutta jos nyt alkaisin myymään kaikkea irtainta mitä minulla on, voisin ehkä saada 4000 e kokoon.
Tuotahan mainostetaan telkkarissa, että voi myydä tavaransa ilman kustannuksia. Nyt kuitenkin löysin tiedon, että Vinted veloittaa myyjältä 5 % tuotteen hinnasta ja 0,70 € kiinteän maksun jokaisesta myydystä tuotteesta.
Pitääkö paikkansa? Ajattelin ruveta myymään, mutta en tiedä enää...
samaku ostat kilon kultaharkon 60 000 eurolla,ja myyt sen tuolla 30 000 eurolla ja sitten kerrot kuinka tienasit 30k.
LG Oled-TV ehkä saisin 200 e.
Laadukkaat kaiuttimet, ehkä 800 e
Vahvistin ehkä 600 e
Dac ja streameri ehkä 1200
Huonekalut ovat made in Italy mutta kukaan ei osta likaista sohvaa ja nojatuolia
Kaikki kalleimmat vaatteeni korkeintaan 300 e
Keittiötarvikkeet, Hackmann, Creuset ehkä 160
Espressokone 40
Eniten saisin tästä iPhonesta ehkä 300.
Siinä melkein koko omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ostanut 10000 eurolla ja myynyt 4000 eurolla, ei siitä mitään veroja makseta. Paitsi nyt tuollainen hölmöys on jo itsessään vero.
no eihän tuolloin olla mitään TIENATUKAAN kuten väitettiin vaan TEHTY TAPPIOTA. Väite oli että ON TIENATTU 4000, eli että voitto olisi 4000, eikä että liikevaihto 4000.
Vierailija kirjoitti:
LG Oled-TV ehkä saisin 200 e.
Laadukkaat kaiuttimet, ehkä 800 eVahvistin ehkä 600 e
Dac ja streameri ehkä 1200
Huonekalut ovat made in Italy mutta kukaan ei osta likaista sohvaa ja nojatuolia
Kaikki kalleimmat vaatteeni korkeintaan 300 e
Keittiötarvikkeet, Hackmann, Creuset ehkä 160
Espressokone 40
Eniten saisin tästä iPhonesta ehkä 300.
Siinä melkein koko omaisuus.
Töllöstä saisit 100€, kajareista 50€ ja sama vahvarista, dac ei mee kaupaksi ja sama italialaisista huonekaluista, vaatteista saisit 10€, keittiötarvikkeista joudut maksaa kaatopaikkamaksun, espressokone menee serinn ilmasella, iponesta saat 100€
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan mainostetaan telkkarissa, että voi myydä tavaransa ilman kustannuksia. Nyt kuitenkin löysin tiedon, että Vinted veloittaa myyjältä 5 % tuotteen hinnasta ja 0,70 € kiinteän maksun jokaisesta myydystä tuotteesta.
Pitääkö paikkansa? Ajattelin ruveta myymään, mutta en tiedä enää...
No eikä veloita. Ostaja maksaa toimituskulut ja ostajan turvan. Jos mä myyn siellä paidan kolmella eurolla, niin kyllä mä saan sen koko summan itselle.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen hoardaaja on jos kotona on noin paljon myytävää tavaraa. Kuulostaa siltä että on työtön joka kiertää kirppiksiä etsimässä halpaa Marimekkoa ja myy ne ulkomaille.
En lue juttua, mutta tämä on aika jännä käsitys. Toki 4000€ on aika hyvin jos se on voittoa pelkästään miinus ostohinnat. Hänhän on sitten tienannut ihan kivasti itselleen, samalla kuin moni tukielätti itkee miten ei ole varaa ostaa lapselle 5€ lelua.
Jos on esim. Pradaa, Guccia ja Dioria niin kyllä noi säilyttää arvonsa aika hyvin käytettynäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim. Pradaa, Guccia ja Dioria niin kyllä noi säilyttää arvonsa aika hyvin käytettynäkin.
Sillä ei oo paskan väliä mikä brändi niin tuo eukko ei oo TIENANNUT senttiäkään. Tietenki jos on pöllinyt tavarat niin sitten.
Mä myin netissä auton ja "tienasin" 40 000€
Ehkä niillä on paljon someseuraajia tai ovat muuten tunnettuja jossain piirissä. Tietty ihmistyyppi maksaa mieluusti paljon enemmän kun ostaa joltain ''hyvältä tyypiltä'' tai puolijulkkikselta. Sama rätti nobodyn myymänä taas ei mene kaupaksi millään. Itse huomasin pienemmässä muodossa tämän ilmiön kun yritin päästä eroon yhden genren keräilykamasta. Mulle valitettiin hinnoista tai ei edes oltu kiinnostuneita ostamaan, mutta parilta tunnetulta ja pidetyltä tyypiltä suorastaan revitään samat tavarat kädestä ja niitä jonotetaan joukolla.