Mikä talossasi tai asuinpaikassasi ärsyttää eniten?
En usko, että on sellaista paikkaa ettei mikään ärsyttäisi, vaikka moni teeskenteleekin olevansa tekoleppoisa "mikään ei haittaa" -ihminen ja kaikki muut ovat valittajia.
Kommentit (82)
Itseaiheutettuahan tämä on, sen tiedostan, mutta oikeastaan kaikki asumisessa pk-seudulla ärsyttää. Olen pohjoisesta tänne muuttanut, vaikka ennen muuttoa pidin todennäköisempänä muuttamista Suomen ulkopuolelle kuin pk-seudulle. Onneksi tämä ärsytys on helposti hoidettavissa, kun vaan muuttaa pois.
Täällä on aika kylmä talvella. Pitää ostaa pari lisäpatteria ensi talveksi. Ja lumityöt ärsyttää myös.
Parkkipaikalla olevat sähköautot . Saa pelätä milloin syttyvät ja räjähtävät .
Nyt ärsyttää ihan kaikki ja paljon. Helle vei kaiken jaksamisen ja unet ja en siedä enää yhtään mitään. Naapuri paiskoo ovia 2 minuutin välein, kuvottava ruuan haju, koirat haukkuu, pianon pimputtaja (herran jumala kuka oikeesti soittaa pianoa kerrostalossa !?) eli kaikki klassikot. Liikenteen melu. Turvattomuus. No kaikesta tästä väsähtäneenä päätin että nyt myyn asuntoni ja muutan pois Helsingistä. Ihan sama mihin kunhan saan ilmalämpöpumpun ja pääsen pois täältä. Joskus kovat päätökset vaatii sen viimeisen sysäyksen ja nyt se tuli.
Haiseva rappukäytävä (huono tuuletus). Lisäksi talo täynnä yli 80 vuotiaita. Mopopoikien yöpäristelyt.
Joku laittoi superlikaisen kauan käytetyn (kerrostalon) eteisen maton ilman pesulaa, kellaritilaan. Johon matto kyllä muuten sopii. Ei ole enää säästösyistä pesuja. Imurointi löytyy siivoojalta tietysti.
Se ettei käytävässä 3 kerroksessa oli pienintäkään räppänää käytävässä, josta saisi ilmanvaihdon tai tuuletuksen, jossa hyönteisverkko esim. metallikin kävisi. Vaikka tietyt minuutit tai ajan. Onneksi nyt kesällä ollut ihan hyvä ilma, jos ihmisillä auki ikkunat ja ovet.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ärsyttää ihan kaikki ja paljon. Helle vei kaiken jaksamisen ja unet ja en siedä enää yhtään mitään. Naapuri paiskoo ovia 2 minuutin välein, kuvottava ruuan haju, koirat haukkuu, pianon pimputtaja (herran jumala kuka oikeesti soittaa pianoa kerrostalossa !?) eli kaikki klassikot. Liikenteen melu. Turvattomuus. No kaikesta tästä väsähtäneenä päätin että nyt myyn asuntoni ja muutan pois Helsingistä. Ihan sama mihin kunhan saan ilmalämpöpumpun ja pääsen pois täältä. Joskus kovat päätökset vaatii sen viimeisen sysäyksen ja nyt se tuli.
Mulla vähän samoja ajatuksia. Asun Espoossa ja laki suojelee noita pianonpimputtajia ja koiranomistajia. Klo 7-23 saa metelöidä ja aiheuttaa mielipahaa naapureilleen niin paljon kuin sielu sietää, niinhän se on.
Onneksi on kertynyt joitakin kymmeniä tuhansia euroja käyttövarallisutta ja eläke koittaa runsaan kahden vuoden päästä. Jos ei töiden vuoksi pitäisi asua täällä, lähtisin heti. Mutta kunhan eläke koittaa, haistatan pitkät tälle hullunmyllylle ja hankin asunnon jostain haja-asutusalueelta (toivottavasti) rauhallisemmasta ympäristöstä ja jatkan elämääni siellä. Onneksi rivitalokaksiot ovat edullisia pk-seudun ulkopuolella.
Noi säättänä loisivat ukrit ku muuta tee ku paistattelee päivää ja kittaa kaliaa ja vetää röökiä tauotta
Yksi naapuri vähät välittää pihapiirin siisteydestä,kun me muut yritämme pitää omamme siistinä. Laiskimukset etoo, muuttaisivat kerrostaloon jos ei viitsi tehdä yhtään mitään.
Etniset kaupat ja niiden mukanaan tuoma kovaääninen puhe ja taukoupakointi suoraan parvekkeiden alla.
Yläkerran sot ano rsu, jatkuva tupakanhaju savuttomassa talossa, jatkuva autoralli sisäpihalla, kun pitää ajaa siihen rapun eteen ja pysäköidä siihen, kun käydään tervehtimässä kaveria tai viemässä kauppakassi kotiin.
- Portaat, koko ajan jää joku vesilasi tai laturi väärään kerrokseen.

- WC: pyyhepidikkeet on liian matalalla eikä pyyhe mahu roikkumaan siihen. Hana on liian lyhyt eikä siinä meinaa mahtua pestä käsiä (osuu lavuaariin).

- Astianpesukoneessa ei lue mitkä ohjelmien lämpötilat ovat eikä siitä nää paljonko aikaa ohjelmassa on jäljellä.
- 5m korkeassa talossa jäi kaihtimet jumiin, koko seinä on siis melkein ikkunaa ja sinne pitää kerrrostaa pöytiä ja tuoleja, jotta ylettyy.

- Keittiön hana on joku ekologinen hana jota pitää kädellä painaa, jotta se pysyy kuumalla. En tiedä kenen neropatin mielestä pannut pestään haalealla vedellä kun siihen pesemiseen tarvitsee kahta kättä niin ei saa kuumaa vettä. 

- Kävelyetäisyydellä on vain marketteja joissa on korkeammat hinnat kuin isommissa kaupoissa.
Kaikenkaikkiaan en nyt valita liikaa kun ihan tyytyväinen olen, rauhaisaa ja hyvät kulkuyhteydet. Hieno asunto eikä riko pankkiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Junantuomat, jotka eivät osaa liikennesääntöjä. Ajavat pyörillä ja sähköpotkulaudoilla jalkakäytävillä. Niin junttia!
Ei junantuomaksi haukkuminenkaan kovin sivistynyttä ole. Täksi minuakin haukuttiin, taikka "landeksi" kun asuin Hervannassa. Olen tosin pk-seudulta kotoisin enkä ole tuollaista nimityelyä ennen kuullut.
Nro. 55 jatkaa, vähän ärsyttää tää Espoon ghettous myös
Parvekkeettomuus. Kadulta tuleva meteli ajoittain (opiskelija-asuntoja vastapäätä). Kuumuus kesällä. Asunto alkaa olla minulle jo liian iso ja kallis, mutta on lähellä työpaikkaani ja keskustan palveluja. Muutan viimeistään kun eläköidyn, ehkä eri paikakunnallekin.
Valitsee minkä bussin tahansa niin lippulaivan metro aina 0 minuuttia koko kierros odottaa hsl aika huonot vaihdot muutosten jälkeen.
Naapurin äijä. Kerran huusi mulle niin että sen sylki roiskui mun naamalle ja kun järkytyin ja rupesin vahingossa itkemään niin tää totes että tää keskustelu meni hyvin. Muutama päivä sitten se nimitteli mua sekopääksi. Miten sellasen lähestymiskiellon saisi? Ei tosin oo todisteita, ainoastaan he said she said.
Ravaaminen käytävässä, jos sama naapuri ravaa, mutta ymmärrän sen tavallaan. Pelkään että täältä kuuluu joku puhe sinne tai muu ääni. -Jos joku jättää auton kerrostalon ovien edessä niin, ettei pääse kävelemään siitä, onneksi alkaneet oppia laittamaan auton siten että kävelijä pääsee eikä kaadu. Talvella oli hajut käytävässä, nyt ollut raitista. Bilettäjät ja eläinölinät, huudot. Pianonpimputtelija ja epävirelaulaja. Joskus lähikaupassa oli puute tuotteista ehkä osaksi vieläkin, onneksi valikoima hieman parantunut ja toivotaan parasta. Liikaa väkeä alueella on ollut LIIKAA, mutta voi täältä joskus muuttaa, ehkä toisessa paikassa on myös väkeä osittain.