Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokea koiravanhus tuupattiin kiviportaista alas Tampereella

Vierailija
02.08.2025 |

Maailmassa tapahtuu kaikkea, ihmiset ovat muuttuneet huonompaan suuntaan älypuhelinten suhteen jne. toisiaan kohtaan, mutta tämä on jo raukkamaista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sokea-koiravanhus-tuupattiin-kivipo…

Itse ainakin joskus autoin yhden vanhemman naisen laukun alas portaita rautatieasemalla ja hän kiitti. Sanoi että muuttaa vaikka tänne asumaan, jos ihmiset ovat näin mukavia.

Mitä jos annetaan koirien yms.olla rauhassa, jotka eivät ole tehneet mitään ja voi itseään puolustaa? Autetaan jos huomataan jotain. Hyvä, että tästä tehtiin juttu. Käytöstavat ovat vielä ilmaisia ja toisten auttaminen hädässä jos vaan voi.

Moraali ja empatia pitäisi olla kaikilla normaaleilla ihmisillä.

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira lopetettavaksi ja Riitan kannattaa pysyä kotona. 

Sinä ansaitset lopetuspiikin itse olet, täysin hyödytön yhteiskunnalle. Vaimoa ja lapsia sulla ei tule koskaan olemaan vaikka niin haaveilet.

Mies on ja lapsikin jo aikuinen. Valitettavasti kaikki ei tykkää koirista. 

Kaikki ei tykkää myös kaltaisista ihmisistä, joten piikki peffaan vaan 

Vierailija
162/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ansaitset lopetuspiikin itse olet, täysin hyödytön yhteiskunnalle. Vaimoa ja lapsia sulla ei tule koskaan olemaan vaikka niin haaveilet.

Tää oli hyvä ::::D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, eli tässä on jo ainakin 2 piikittäjää.

Vierailija
164/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään muun mielestä ton kuntoisen koiran pitäminen elossa ole eläinrääkkäystä?? Vanha, sokea, nivelrikkoinen - omistajan pitäisi raaskia jo luopua 

ja toi tilanne on täysin hyvin voinut olla puhdas vahinko, eikä tämä tönäisijä ole välttämättä edes huomannut koko tilannetta junaan kiirehtiessään 

Vierailija
165/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin siat!

Ihmiset ovat nykyään oksettavia.

Rannalla heitteli pikkupojat kivillä sorsanpoikasia ja huusin niin, että yksi alkoi itkemään.

Hyvä...jos ei kotona saatana opeteta kunnioittanaan luontoa, niin minä teen sen.

N 42

Voi kamala, heitteli kivillä. Kuinkahan monta hyönteistä olet itse TAPPANUT elämäsi aikana? Toivottavasti joku pistää sinutkin itkemään teoistasi.

Kasvatatko sä psykopaatteja itse vai miten et näe asiaa pahana, että heitellään lintua kivillä?? Taidat olla sama vanhempi, jonka lapsi juoksi autotielle kiusaten lintuja, jolloin äiti vasta puuttui asiaan, kun pentu maantiellä

Varmasti olen kävellessäni liiskannut monta hyönteistä tahtomattani mutta se on se ero että tekeekö tahalleen niin että aiheuttaa kärsimystä eläimelle on eri asia. Jos joskus olen tappanut itikan tai kärpäsen niin kuolema tulee hetkessä eikä eläin kärsi. Outoa edes puhua tästä jonkun itikan tuntemuksista? 

Mutta se että kiduttaa eläimiä on sellainen asia mitä en hyväksy.

Vierailija
166/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenenkään muun mielestä ton kuntoisen koiran pitäminen elossa ole eläinrääkkäystä?? Vanha, sokea, nivelrikkoinen - omistajan pitäisi raaskia jo luopua 

ja toi tilanne on täysin hyvin voinut olla puhdas vahinko, eikä tämä tönäisijä ole välttämättä edes huomannut koko tilannetta junaan kiirehtiessään 

Mitäpä se sulle kuuluu? Ja ihan siis saa omistaja pitää koiraa, kunhan hoitaa rakastavasti, kunnes eläinlääkäri ja omistaja päättää yhdessä mitä tehdään koiran ollessa hyvin vanha ja sairas. Jos oisit sokea, kannattaisko sua pitää hengissä? Ehkei!

Vierailija
167/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin siat!

Ihmiset ovat nykyään oksettavia.

Rannalla heitteli pikkupojat kivillä sorsanpoikasia ja huusin niin, että yksi alkoi itkemään.

Hyvä...jos ei kotona saatana opeteta kunnioittanaan luontoa, niin minä teen sen.

N 42

Voi kamala, heitteli kivillä. Kuinkahan monta hyönteistä olet itse TAPPANUT elämäsi aikana? Toivottavasti joku pistää sinutkin itkemään teoistasi.

Kasvatatko sä psykopaatteja itse vai miten et näe asiaa pahana, että heitellään lintua kivillä?? Taidat olla sama vanhempi, jonka lapsi juoksi autotielle kiusaten lintuja, jolloin äiti vasta puuttui asiaan, kun pentu maantiellä

Varmasti olen kävellessäni liiskannut monta hyönteistä tahtomattani mutta se on se ero että t

Näimpä, sitä täällä ei osa ihmisistä näemmä ymmärrä. Onkohan edes normaaleita ihmisiä varustettuna empatialla eläimiä kohtaan?

Vierailija
168/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa asiassa ihmiset ovat ehkä muuttuneet huonompaan. Uskallan kuitenkin väittää että se miten lemmikkieläimiä nykyään kohdellaan, on parantunut todella paljon vaikka 50-lukuun verrattuna. Tuolloin niin moni ihminen kuin nyt ei edes ajatellut että eläin voisi jotain tuntea, edes kipua. Koirien potkiminen ja muu pahoinpitely oli varmasti yleisempää kuin nykyään. Kissojen asema on ollut toki aina huono, mutta tuohon aikaan kissanpennutkin hukutettiin lampeen tai tapettiin jollain rotanmyrkyllä, huomattavasti useammin kuin nykyään.

Tuotantoeläinten asema taas ei ole parantunut juuri lainkaan.

Vierailija
169/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa asiassa ihmiset ovat ehkä muuttuneet huonompaan. Uskallan kuitenkin väittää että se miten lemmikkieläimiä nykyään kohdellaan, on parantunut todella paljon vaikka 50-lukuun verrattuna. Tuolloin niin moni ihminen kuin nyt ei edes ajatellut että eläin voisi jotain tuntea, edes kipua. Koirien potkiminen ja muu pahoinpitely oli varmasti yleisempää kuin nykyään. Kissojen asema on ollut toki aina huono, mutta tuohon aikaan kissanpennutkin hukutettiin lampeen tai tapettiin jollain rotanmyrkyllä, huomattavasti useammin kuin nykyään.

Tuotantoeläinten asema taas ei ole parantunut juuri lainkaan.

Ei menneisyys oikeuta nykyaikana potkimaan toisten lemmikeitä! Mikään ei oikeuta.

Vierailija
170/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranvihaajia vois hiukan potkia, vaikka alas portaita off they go. Ihan "vahingossa" vaan.

Vierailija
171/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä aloitus, näkyvyyttä aiheelle ja mietittävää ihmisille julmuudesta. Tulee varmana +100 upvotea, kun aika tässä kuluu.

Vierailija
172/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
173/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus, hissit löytyy kaikilta asemilta, joissa on portaita. Esteettömillä asemilla ei tosiaan ole hissejä, kun ei ole portaitakaan.

EI löydy.

Vierailija
174/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se sulle kuuluu? Ja ihan siis saa omistaja pitää koiraa, kunhan hoitaa rakastavasti, kunnes eläinlääkäri ja omistaja päättää yhdessä mitä tehdään koiran ollessa hyvin vanha ja sairas. Jos oisit sokea, kannattaisko sua pitää hengissä? Ehkei!

Tän koiran elämässä jokainen päivä on nivelrikon vuoksi täyttä kipua ja tuskaa. Nytkin omistaja oli tiennyt että rappusten kävely saa koiran entistäkin kipeämmäksi, joten oli ennakkoon pumpannut sen täyteen kipulääkkeitä. Eikä vienyt ontuvaa ja kivusta tärisevää koiraa lääkäriin, mikä kertoo minulle kaiken olennaisen. Omistaja ei välitä koiran jokapäiväisestä kivusta.

Vierailija
175/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus, hissit löytyy kaikilta asemilta, joissa on portaita. Esteettömillä asemilla ei tosiaan ole hissejä, kun ei ole portaitakaan.

EI löydy.

Mistä ei löydy?

Vierailija
176/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on koiranvihaajia paljon.  Kamera vaan koiran valjaisiin tai taluttimeen.  Kuten autoissa, pyörissä jne saa olla, saa jalankulkijallakin olla. 

Onneksi on. Tätä koirien palvontaa on kestänyt ihan liian pitkään. 

Ihmiskunta on kasvatettu ihmisen palvontaan. Mikä ei ole nykytieteen valossa kovin ajanmukaista.  Joka paikassa pällistelee ihminen palvottavana.  Moni ei edes ole palvontansa arvoinen.  Sellainen on minä-minä-ääliö, kun taas oikeat ihmiset osaa ajatella laajemmin.  Sitä mahdollisuutta tulisi käyttää. 

Vierailija
177/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kyllä tyhmiä ja säälittäviä nykyään, potkivat sokeita koiravanhuksia.

Vierailija
178/201 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönäisijän voi tuupata alas portaita.

Vierailija
179/201 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse päästin koirani pois, kun kuulon jälkeen alkoi mennä näkökin. (Ja kyllä, huomasin että tällä uutisen koiralla on kuulo tallella.) Silti tiedän monia, jotka pitävät kuurosokeaa vanhusta elossa. Puhumattakaan, kun ennen aktiivinen koira liikkuu hyvin huonosti. Minusta se on eläinrääkkäystä, heidän mielestään ei. Ihmisillä menee todella eri paikoissa raja, mikä kenenkin mielestä on vielä arvokasta elämää. Ja ei, ihmisiä ei voi verrata tässä asiassa eläimiin.

Itse päästän jokaisen lemmikkini pois mieluummin pari kuukautta "liian" aikaisin kuin hetkeäkään liian myöhään. Ihmistä varten se nk. lisäaika aina on. 

Vierailija
180/201 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän koiran elämässä jokainen päivä on nivelrikon vuoksi täyttä kipua ja tuskaa. Nytkin omistaja oli tiennyt että rappusten kävely saa koiran entistäkin kipeämmäksi, joten oli ennakkoon pumpannut s

Se on heti eri asia, kun kivun aiheuttaa joku muu. Sitä jokapäiväistä ei haluta nähdä.

Kukaan ei varmaan (no provoja lukuunottamatta) ole sitä mieltä, että koiran potkaiseminen on ok. Eikä kiva juttu edes käydessään vahingossa. Moni meistä on vain lisäksi sitä mieltä, että tuon koiran paikka ei ollut tuolla. Eikä varsinkaan flexin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi