Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään muuta, joka ei pysty olemaan ulkona hyttysten/paarmojen vuoksi?

Vierailija
02.08.2025 |

Aina sanotaan, että ihmisen kropan pitäisi alkaa siedättymään näille pistoille. Vuosien varrella. Kesän aikana. En mä. Mulla vaan pahenee koko ajan. Hyttysen pistoista tänäänkin saanut senttien mittaisi patteja. Ne patit turpoaa päivien ja viikkojen kuluessa ja se kutina on ihan sietämätöntä. 

Ei auta eton*t tai kortis*nivoiteet. Ei antihistamiini. 

En voi olla kesäisin ulkona, koska kutina ja tuska on niin sietämätöntä. 

Paarmoista purema on viitisen senttiä ja ihan jäätävän tuskallinen. Punkin puremasta kutina saattaa kestää parikin vuotta, vaikka ei tulisi borrelioosia tai muutakaan "pitkäaikaista" seuraamusta, mutta se puremakohta kutisee vuosia.

Vihaan ulkoilua kesäisin, ja koska keväällä lämpö nousee yli viiden asteen aikaisin etelässä ja punkeista alkaa tulla riskejä, mulla menee suurin osa vuodesta ihan "*ituilleen*. Kun muut ulkoilee, mä olen sisällä. 

Ja kirsikkana kakun päälle - oon kylmällallergikko eli kesälläkin altistun kylmälle, jos on varjoa tai vähän viileämpi tuuli. Puhumattakaan sitten talvesta. Silloin iho nousee nokkosrokolle ja kutiaa kauttaaltaan. '

Vietän siis suurimman osan elämästäni sisätiloissa. Kotona. Autossa. Kauppakeskuksessa. 

Mahtavaa. Tätähän mä aina halusin. En todellakaan. Haluaisin viettää ulkoilmaelämää. Kenelläkään kokemusta, että voiko tästä vielä selvitä. Mulla tää on vuosien mittaan vain pahentunut.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla