Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoossa joku sai mopohäiriköistä tarpeeksi

Vierailija
02.08.2025 |

Puskaradiossa mopopoikien vanhemmat valittaa että joku oli heitellyt ikkunasta/partsilta nesteitä päälle ja tiellä joku tesla oli yrittänyt kiilata mopon tieltä ulos(mopolijat kyllä keulivatkin täällä nätisti ja välillä vastaantulijoiden kaistallakin eli mikä lienee täysi totuus sitten). Tänä kesänä täällä se meno on ollut oikeasti ihan sekoa ja rehellisesti en ihmettele jos jollakin joka asuu hiukan lähempänä katua on leiponut kiinni. Itse en asu ihan kadun varrella mut se järjetön klo 14-04 kestävä rätinäkaahailu kuuluu tännekin. Puskaradiossa myös puolustellaan että mieluummin häiriköikööt mopoilla kuin vetäisi nappeja jossakin. Mitä mieltä? Onko muuallakin ärsyntyneet asukkaat alkaneet toimiin? En ole itse mitään tehnyt enkä laittomuuksia silleen kannata, toisaalta ymmärrän että jollakin on tämä kuukausia jatkuneen shown jälkeen vain katkennut pinna...ja miksi ne vanhemmat eivät valista poikiaan vaan uhriutuvat somessa?

Kommentit (425)

Vierailija
321/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi ukko sai tarpeekseen ja meni pesäpallomailan kanssa pöristelyreitille. Sen jälkeen on ollut hiljaista. 

Vierailija
322/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kyllä paikalliset mopopojat ole missään vaiheessa häirinneet. Ehkä se siellä kaupungissa on erilaista.

Älä lässytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan noudattavat liikennesääntöjä eivätkä varsinkaan aseta muita vaaraan, niin OK. Omassa kunnassa ovat mm. ajaneet vastaantulijoiden kaistaa ja toisaalla ajaneet suojatiellä jalankulkijan jalkaterän päältä. Inhottaa sanoa, mutta en sure jos tällaiset tapaukset ajavat itsensä hengiltä. 

Juuri näin! 

Vierailija
324/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mopo tulee väärää kaistaa minua vastaan, en jarruttaisi

Vierailija
325/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla kätevä kulkuväline nuorille, kun julkinen liikenne on mitä on. Laillinen kulkuväline, joten en suosittele kostotoimenpiteitä. Perseilijät on tietysti ärsyttäviä, mutta muistetaan, että siellä on joukossa paljon myös niitä asiallisesti ajavia ja että puhutaan kuitenkin nuorista. Vanhempien vastuuta ja valvomista peräänkuulutan.

Mopo on laillinen kulkuväline, mutta 90% liikenteessä olevista mopoista ei ole laillista nähnytkään. Lähes kaikki ovat rajusti viritettyjä eikä läheskään kaikissa ole kilpiä tai valoja. Mopopaskojen toiminta ei muutenkaan ole kovinkaan laillista, sillä tänäkin kesänä ne on häiriköineet illasta aamuyöhön joka v*tun päivä. Kaahailua, kumin polttoa, keulimista ja turhaa tööttäilyä. Mitä tekee mopopaskojen vanhemmat? Eivät yhtään mitään. Mopopellet nimittäin asuvat yleensä vähän sivummalla jolloin kylällä rälläily ei juurikaan kuulu vanhemmille asti. Eipä siinä, ei niiden vanhemmat välittäisi kuitenkaan vaikka kuuluisi. Poliisikaan ei ikinä pääse paikalle ja kun pääsevät niin mopopaskat lähtevät paskat housussa helvetin kovaa karkuun.

Vierailija
326/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kysymys on että minkä värisiä mopopoikia? Siltä pohjalta sitten muodostan käsitykseni onko hyvä vai huono juttu.

Vierailija
327/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pientaloalueella täällä Vantaan "ghetossa" kuuluu ehkä kerran viikossa mopojen järjetöntä kaasuttamista ja pärinää. Kestää varmaan tunnin.

Alueen Facebookryhmässä tästä metelistä tuli huomautus ja nyt on siis noin vähäistä.

Itse aina ajattelen kun kuulen mopojen kaasutusta ja pärinää, että siellä ne hormonit jylläävät ja tunnen vähän rakkautta

T: kolmen äiti

Et pysty ajattelemaan omaa napaasi edemmäs. Sinua ei varmaan harmita yhtään ne jotka herää yöllä pärisyttely

Pystyn kyllä.

Kirjoitin, että tästä metelistä oli siis kirjoiteltu ja valitettu alueen Facebook ryhmässä. Vanhemmat olivat ottaneet valitukset tosissaan ja nyt meteliä ei juu

Ohhoh, mitä juttuja tuli mun mielestä aika neutraaliin kannanottoon mopoilusta.

Minulla on kolme poikaa, eikä heillä ole ollut mopoa. Kulkevat/kulkivat treeneihin joko polkupyörällä tai sitten vanhempien kyydillä. Ei mulle tulisi mieleenikään, että he häiritsisivät muita iltamyöhään/yöllä

Kasvatusta vanhemmilta, ei siinä mun mielestä muuta tarvita.

Rakkautta teinejä kohtaan en enää mainitse kun siitä saa vihaa niskaan

Vierailija
328/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viime yönä taas mentiin, lisäksi täällä pyörii autoja josta lähtee pakoputkesta ihmeellistä pauketta, ihan kun jotakin räjähtäisi..mikä lie tehoste tällainenkin on.

Missä päin ajavat Espoossa?

Täällä vantaalla suoraan pihalla 3 nuorella uudet mopot, ajaa pihalla ja nurmikolla kovaa lähes päin varmana lahjaksi heille ostettu ja ilman kypärää, sen lisäksi oli asuntoauto taas pihassa jossa huudettiin ja kolmas tyyppi käytti kissansa lasten hiekkalaatikolla ulkoilemassa. Vuokrat sen kun kallistuu ja tätä tasoa. 

Ovat täällä Suur-Espoonlahden alueella melkoisena riesana, tää siis käsittää monta lahti ja niemi päätteistä aluetta täällä.

Luulisi että siell

rälläävät pääosin tossa kerrostalojen välissä, jossa nyt asuu ihan tavisjengia eivät taida mennä oman rivarin pihaan vinguttaa mopoa täysillä eikä näitä koppimopojakaan.

Vierailija
329/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein kysymys on että minkä värisiä mopopoikia? Siltä pohjalta sitten muodostan käsitykseni onko hyvä vai huono juttu.

ihan kantikset täällä arseilee ja näyttävät ahkerasti keskaria noille jotka erehtyy vähän ojentamaan sanallisesti.

Vierailija
330/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisitkin voisivat tehdä jotain. Sitä ihmettelen, kun on ihan selkeät lait äänenvaimentimille. Meilläkin päin on jotain, jotka aamuyöstä kuuluu valehtelematta puolen kilometrin päähän. Ja sitten pitää ajaa joskus 2-4 maissa aamuyöllä. Se kun paahtaa mopollansa niin kilometrin levyisellä halkasijalla koko reitin pituisen matkan kaikki kuulee. Tuntuu olevan tärkeä juttu jotenkin sekä mopoille, että moottoripyörille, että saavat hereille koko asuinalueen aamuyöstä!

Tommoset kiinni ja suoraan paaliin käymättä lähtöruudussa.

Vierailija
331/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuorena pitää saada päristellä. Vanhukset voi laittaa korvatulpat jos pitää ängetä asumaan noin ahtaasti että äänet häiritsee. 

Nuorten pitää kunnioittaa vanhempiaan, ihan naurettavaa. Kuolisivat ilman aikuisia.

Kunnioitus ansaitaan.

-eri-

Vierailija
332/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa poikien ajella.ei haittaa pärinät yhtään.

Vierailija
333/425 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaivautunut hiekkaan kuumuutta pakoon hiekkarannalla niin, että ainoastaan kasvot olivat näkyvillä, kun eräs mopopoika ajoi ylitseni isolla mopolla tai motocrossilla. Olin silmät kiinni ja havahduin tilanteeseen liian myöhään kun mopo oli jo metrin päässä. En ehtinyt tehdä mitään. Mopopoika huristeli mahani päältä eikä edes huomannut ajaneensa ylitseni. Hiekka onneksi suojasi hieman ja selvisin säikähdyksellä, paitsi ilmat tulivat pihalle.

En syytä mopopoikaa, koska olin itse kaivautunut hiekkaan ja hän ei voinut kovin helposti havaita minua. Opin, että viereen kannattaa aina laittaa jotakin tavaraa, jos hiekan alle kaivautuu.

Se, saako hiekkarannoilla huristella mopolla, on aihe, josta mielipiteet jakautuvat.

Vierailija
334/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammun ilmakiväärillä renkaita puhki, parvekkeelta. Pojut ihmivät tyhjiä kumeja

Pärinä peittää laukaukset

Vierailija
335/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa, että nuorille pojille sekä autojen, että mopojen ja moottoripyörien pitää olla mahdollisimman äänekkäitä.

Tajuavat vasta vanhempina, että kulkuvälineen hiljaisuus kertoo laatuvälineestä, meteli kertoo romusta.

Vierailija
336/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. Ihme kyllä vaikka lähiössä asun täällä ei mopopojat hurjastele. Edes loma aikoina, ongelma on kaupungin keskustassa. 

Vierailija
337/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mopo kortin ikärajaa niinkuin aikuis ikää pitää nostaa 21 vuoteen niinkuin ennen vanhaan, 18 vuotias saatikka 15 vuotias ovat aivan pentuja vielä. Monta kuolemaa aiheuttanut kun pitää kavereille esitelle keulimista ja vaarallisia ohituksia... 

Vierailija
338/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammun ilmakiväärillä renkaita puhki, parvekkeelta. Pojut ihmivät tyhjiä kumeja

Pärinä peittää laukaukset

Naulojen kylväminenkin auttaa

Vierailija
339/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaivautunut hiekkaan kuumuutta pakoon hiekkarannalla niin, että ainoastaan kasvot olivat näkyvillä, kun eräs mopopoika ajoi ylitseni isolla mopolla tai motocrossilla. Olin silmät kiinni ja havahduin tilanteeseen liian myöhään kun mopo oli jo metrin päässä. En ehtinyt tehdä mitään. Mopopoika huristeli mahani päältä eikä edes huomannut ajaneensa ylitseni. Hiekka onneksi suojasi hieman ja selvisin säikähdyksellä, paitsi ilmat tulivat pihalle.

En syytä mopopoikaa, koska olin itse kaivautunut hiekkaan ja hän ei voinut kovin helposti havaita minua. Opin, että viereen kannattaa aina laittaa jotakin tavaraa, jos hiekan alle kaivautuu.

Se, saako hiekkarannoilla huristella mopolla, on aihe, josta mielipiteet jakautuvat.

Mopoilla ei kannattaisi rällätä hiekkarannoilla silloin kun siellä on auringonottajia.

Mitä tulee omaan käytökseesi, on hölmöä kaivautua hiekkaan ilman, että asettelee vierelle omia tavaroitaan merkiksi. Et voi olettaa, että muut ihmiset tai mopopojat huomaavat sinut hiekan alta, jos pelkkä naama on juuri ja juuri näkösällä hiekan seassa.

Tässä tapauksessa syy mopon alle jäämiseen oli pelkästään sinun, ei mopopojan, joka ei voinut nähdä sinua. Ainoastaan siinä tapauksessa voisit purnata tällä palstalla, jos mopopoika olisi tahallaan huristellut ylitsesi. 

Vierailija
340/425 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran kun olin ajamassa Leppävaarasta kotiin niin Turuntien ja Lähderannantien risteyksessä tuli lauma mopoja perääni ja ajoivat vaarallisen lähellä. Yritin karistaa niitä ruiskuttamalla tuulilasinpesunestettä niiden päälle. Ei auttanut. Sitten Auroran liikenneympyrässä päästin heidät ohitseni ja ajoin ympyrässä kierroksen niin että olin niiden perässä. Ajoin niiden ahterissa kiinni ja hitain mopo (monkey? ) ei pysynyt vauhdissa. Se oikaisi sitten kevyen liikenteen väylälle. 

Yksi noista paskiaisista oli ilmeisesti mennyt kytikseen ja seurasi minun  perässäni kotiin asti. Kun olin ajanut pihalle niin menin Fiskarsin rautalapiolla hättistelemään pois.Uhkasin soittaa poliisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä