Kuukautiset vasta loppumassa, kipua munasarjassa.
Äsken tuli varmaan minuutin kestävä kova kipu toisen munasarjan seudulla, niin kova että piti hetki puhaltaa. Onko tuo ovulaatiokipua vai mitä? Kuukautiset ovat vasta loppumassa ja rusehtavaa vuotoa vielä on, niin siksi ihmettelin ajankohtaa, kun yleensä kiertoni on pitkähkö 32 päivää, niin ei kai sen pitäisi näin aikaisin tulla?
Kommentit (3)
No, jos kiertosi tuo, niin voithan ottaa selvää. Kerron kuitenkin oman tarinani. Minun kierto nuorempana tuo sama. Tuossa samassa vaiheessa, harrastimme mieheni kanssa kerran suojaamatonta seksiä, tulin raskaaksi. Neuvolassa eivät ottanut uskoakseen vaan miettivät, että väärin muistan.
Toisen kerran oli vuotoa vielä jälellä, ku himo iski, oli 4. vuotopäivä, suojaamatonta seksiä yhden kerran, tulin raskaaksi.
Tuon jälkeen neuvolassa totesivat, että minulla on harvinaisen aikainen ovulaatio. Tuota kipua minullakin oli ja tuli selvyys. Lapset on jo aikuisia, useamman vuoden ikäerolla.
Mulla tuo menkkojen lopussa ilmennyt kipu munasarjojen kohdalla oli endometrioosikipuja. Molemmista munasarjoista löytyi endometrioomat, jotka lopulta poistettiin leikkauksessa.