Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko minun suostua? Veli haluaa isomman osan vanhempiemme perinnöstä, koska on pienituloinen

Vierailija
02.08.2025 |

Minulla on kuulemma kylliksi jo tarpeeksi. Se olisi kuulemma sosiaalisesti oikeudenmukaista, että varallisuuseroja tasattaisiin. Ei kyllä tee mieli suostua, kun veli on lusmuillut koko elämänsä, mutta meneekö välit? 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein hyväosainen on päässyt vähemmällä ja köyhä on joutunut tekemään paljon enemmän töitä, jotta on selvinnyt edes joten kuten.

Tai sitten se hyväosainen on tehnyt paljon töitä (eri tavoin, ei pelkkää työtä) päästäkseen siihen mihin on päässyt, ja se köyhä on tehnyt vähän ja siksi selviää joten kuten. 

Tuo juuri on se psykologinen ajatusharha, johon etenkin hyväosainen ihminen helposti sortuu.

https://yle.fi/a/3-10408328

Psykologia on nykyajan syöpä. Tuo on ihan yleinen totuus.

Jos on kiltti, ahkera, säästäväinen ja fiksu, niin omaisuutta kertyy. Tähän liittyy hyvän koulutuksen hankkiminen ja se, että on hyvä työntekijä. Mutta myös se, ettei matkustele ja shoppaile kaikkia rahojaan vaan maksaa asuntolainan ja sijoittaa. 

Toinen sitten ei viitsi käydä koulua kunnolla, ei viitsi opiskella ainakaan työlästä alaa, on työntekijänäkin lusmu ja aina tilipäivänä rilluttelee rahansa. Ja siihen päälle sitten vetoaa, että tuo on kuule psykologinen harha, että sinä muka olisit ansainnut paremman taloudellisen tilanteesi!

Vierailija
42/44 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahainen kontra heinäsirkka tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen klassinen muurahainen ja sisarukseni heinäsirkka. Hän on kyllä hyvätuloinen ja tekee töitä, mutta on hirveän katkera siitä, että joutuu noin raatamaan. Ja hanakka matkustelemaan rahansa taivaan tuuliin. Sitten on katkera siitäkin, että minä yhtä lailla paljon työtä tehden olen saanut talouteni oikein hyvälle mallille. Se tuntuu hänestä jotenkin hirveän epäreilulta, ja hän vaatii vanhempia kompensoimaan tilannetta. Oikeasti hänellä on paremmat tulot kuin minulla.

Vierailija
44/44 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen taloudellinen tilanteenne voi muuttua vaikka heti huomenna. Voi joutua itse työttömäksi tai puoliso haluaa yllättäen eron ja omaisuutesi meni siinä puoliksi.

Eli veljen argumentti ei pidä, eikä siihen kannata suostua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme