Jos olet keskipalkkainen, päivittäinen 13,70e lounas vie vuositasolla kokonaisen nettokuukausipalkan verran rahaa
Ei ihme että lounaspaikkoja menee nurin.
Teet töitä jotta saat nauttia vain 11 kuukauden palkasta, maksat kokonaisen kuukauden elämässäsi siitä että saat yhden aterian puolen päivän maissa.
Meillä suht hyvätuloinen esimieskin syö ison eväsleivän ja perusduunarit syö rasiaan pakatun aterian. Ehkä jopa terveellisempää kuin lounaspaikan muona mutta annoshinta euron pari.
Kommentit (265)
Mun tuntipalkka on 11,94e, joten ei paljoa 14e lounaita syödä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa palvelut on järjettömän kalliita.
Jos mietit sellaisen kohtuu hyvätuloisen ihmisen tuntipalkkaa nettona (18€/h) ja suhteutat sen palvelun ostohintaan, esim:
20min parturissa (36€), teet 2h töitä tienataksesi sen.
1h autokorjaamolla (117€), teet 6,5h töitä tienataksesi sen.
Lounas (13,5€), teet 45min töitä tienataksesi sen.
Lääkärikäynti (180€), teet 10h töitä tienataksesi sen.
Onko ihme ettei ihmiset käytä palveluita, kun hintataso on sitä luokkaa että joudut tekemään päiväkausia töitä tienataksesi sen?
Mulla menee noihin puolet vähemmän työaikaa kun sulla.
Ja sinä tiedät mun palkan, mistä?
Vierailija kirjoitti:
En pidä 16,90€ maksavaa lounasta kalliina. On kuitenkin 3 eri pääruokaa, jälkiruoka, 4-5 eri salaattia (lohta ja kanaa lisukkeeksi).
Onhan se aivan järkyttävän kallis. Enkä voi syödä yhtään enempää vaikka olis viittä pääruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia mulla onkin yleensä eväät. Toki silloin tällöin käyn lounaalla ja reissupäivinä päivärahasta saan kuitattua lounashinnan.
Pihi akka mikrottaa sosekeittoa ja sitten valittaa että uuvuttaa yhyyy😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa palvelut on järjettömän kalliita.
Jos mietit sellaisen kohtuu hyvätuloisen ihmisen tuntipalkkaa nettona (18€/h) ja suhteutat sen palvelun ostohintaan, esim:
20min parturissa (36€), teet 2h töitä tienataksesi sen.
1h autokorjaamolla (117€), teet 6,5h töitä tienataksesi sen.
Lounas (13,5€), teet 45min töitä tienataksesi sen.
Lääkärikäynti (180€), teet 10h töitä tienataksesi sen.
Onko ihme ettei ihmiset käytä palveluita, kun hintataso on sitä luokkaa että joudut tekemään päiväkausia töitä tienataksesi sen?
Mulla menee noihin puolet vähemmän työaikaa kun sulla.
Ja sinä tiedät mun palkan, mistä?
Ei ihme että tienaat niin våhän🤣 säähän olet kumisaappaan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuntipalkka on 11,94e, joten ei paljoa 14e lounaita syödä :D
Mun 16v poika tienas kesätöissä 16,90€/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä 16,90€ maksavaa lounasta kalliina. On kuitenkin 3 eri pääruokaa, jälkiruoka, 4-5 eri salaattia (lohta ja kanaa lisukkeeksi).
Onhan se aivan järkyttävän kallis. Enkä voi syödä yhtään enempää vaikka olis viittä pääruokaa.
Ei mun mielestä ole kallis. Valinnanvaraa on.
Tottahan tuo on ikävä kyllä. Siitä huolimatta, että meilläkin on Edenredin lounasetu. Lounas jää silti niin kalliiksi, että max. 10 kertaavuodessa on ok syödä ravintolalounasta. Muutoin eväät. Keskiluokkainen olen itsekin.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Sen takia onkin lounasetu, että ei tartte koko tuota summaa maksaa omasta pussista.
Ei läheskään kaikilla työpaikoilla ole
Maksamme 7,2 € aterialta. Työnantaja sponsoroi aterian.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Sen takia onkin lounasetu, että ei tartte koko tuota summaa maksaa omasta pussista.
Ei läheskään kaikilla työpaikoilla ole
No onhan, ei semmoista paskaduunia edes ole olemassa missä ei ole lounasetua.
Lounashinnat on älyttömiä kyllä ja laatukin voi heitellä todella paljon - esimerkiksi vakityöpaikalla todella hyvä ruoka, mutta tehtaalla käydessä samalla hinnalla kouluruokatasoa, jos sitäkään.
Itsellä auttaa paljon etätyöt (50%) ja lisäksi jos omasta tiimistä ei toimistolla ketään satu olemaan, on tapana hakea lähikaupasta jokin mikroruoka/salaatti 3-5€ ja joskus eväitäkin mukana. Keskimäärin ehkä joka 3. päivä tulee ravintolalounas syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei haittaa että kaikkien muiden ruokaostostesi lisäksi käytät kuussa 374 euroa niihin kanalisukelounaisiisi, olet sitten varmaan aika hyvätuloinen.
Itsellä menee vaka-opena koko kuukauden kaikkiin ravintomenoihin 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei haittaa että kaikkien muiden ruokaostostesi lisäksi käytät kuussa 374 euroa niihin kanalisukelounaisiisi, olet sitten varmaan aika hyvätuloinen.
Itsellä menee vaka-opena koko kuukauden kaikkiin ravintomenoihin 250 euroa.
250€🤣 syötkö jotain hernekeittoa. Kyllä pitää töissä syödä kunnolla ja monipuolisesti niin jaksaa.
Miehen kanssa käydään lounaalla kerran kesäloman aikana. Muuten aina eväät. Ollaan hieman mediaania enemmän tienaavia. Poika tekee 95 %:sti etätöitä. Itse tekee ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yliopiston työntekijänä saan kasvislounaan alle 5 €/pv! Tosin oon toimistolla ehkä kerran tai pari viikossa.
Meilläkin sairaalassa edullisin vaihtoehto on vähän yli 6e. En silti käy kuin kerran viikossa korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa käydään lounaalla kerran kesäloman aikana. Muuten aina eväät. Ollaan hieman mediaania enemmän tienaavia. Poika tekee 95 %:sti etätöitä. Itse tekee ruuat.
Kylläpä olettekin fiksuja! Ja poikakin! Anna kun arvaan, alkoholia ette juo kuin yhden pilsnerin juhannusaattona?
Tällaiset tohkeissaan kirjoitetut kommentit ovat merkityksettömyydessään todella huvittavia 😂
Vierailija kirjoitti:
Haluatko mitalin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä ole kallis. Valinnanvaraa on.
Ne käyvät, joiden mielestä se on ok. Minunkin mielestäni on kallis ja en menisi. Illalliseksi ihan kelvollinen tai jokin muu erikoisjuttu, mutta työlounas... en tarvitse lounaalle kolmea pääruokaa ja jälkiruokaa enkä tuollaista hintaa.
Ajatella että terveysviranomaisetkin suosittelevat syömään ruokaa ihan joka päivä!! Ettäs kehtaavatkin!