Humble bragging tuttavat
Onko teillä tuttuja, jotka harrastaa nk. humble bragging -kehuskelua?
Siis esim. ovat huonekaluostoksilla ja sieltä pukkaa someen "ollaan nyt täällä Vepsäläisellä, kun toi meidän uus talo on niin paljon vanhaa isompi, että tarvitaan aika paljon uusia kalusteita"
Millaisia "nöyrästi kehuvia" juttuja olette kuulleet?
Kommentit (26)
Eräs vanhempi täti aloitti kerran et "Kärsin ulkonäöstäni nuorempana." Mä en tajunnut, vaan kysyin, että mistä kohdasta. Niin hän siihen sitten selitteli et kun oli niin kaunis, että kaikki katsoi yms.
Noloa.
Äh, pitää lähteä hyväpalkkaiseen työhön ulkomaille syksyllä kun Suomessa alkaa sää huononemaan 🥴
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanhempi täti aloitti kerran et "Kärsin ulkonäöstäni nuorempana." Mä en tajunnut, vaan kysyin, että mistä kohdasta. Niin hän siihen sitten selitteli et kun oli niin kaunis, että kaikki katsoi yms.
Noloa.
No näitähän riittää tällä palstallakin. "Mua moititaan työpaikalla, mutta se johtuu vain siitä että olen nuori ja kaunis".
Voi kun tää uusi Audin citymaasturi on niin iso, että on vaikea saada mahtumaan tavalliseen parkkiruutuun. Toista se oli vanhan pikkufiiatin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tää uusi Audin citymaasturi on niin iso, että on vaikea saada mahtumaan tavalliseen parkkiruutuun. Toista se oli vanhan pikkufiiatin kanssa!
En edes tajunnut, että tämä vois olla humble bragia! Uusien autojen mitat on isommat kuin vanhojen, se on ihan fakta. Ja aina menee hetki, että oppii auton mitat oli se sitten uusi tai vanha. Itsehän siis olen myös huomaamattani kehuskellut, kun totesin että pitää uuden auton kanssa olla tarkkana, kun mitat on vielä hakusessa. Toista se oli vanhan Skoda kanssa. No sillä Skodalla ajoin kahdeksan vuotta ja sen parkkeerasi vaikka mihin koloon, kun auton tunsi jokaista senttiä myöten.
Haha, meillä töissä on näitä, jotka suureen ääneen ruokatauolla julistavat, että kun jossain oli paistettu possunsuikaleita, niin hyi miten yökötti se haju, ei yhtään tee mieli kuin tätä kesäkurpitsa-soija-ohrattoa päivästä toiseen. Niin varmaan.