Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi syödä herkkuja lihomatta?

Vierailija
02.08.2025 |

Auttaako jos syö muuten tosi niukasti herkkupäivinä? Esim jos syö 1000 kalorin edestä herkkuja, sitten syö muuta ruokaa vain 500 kalorin edestä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kunnon ruokaa maltilliset määrät ja sanot itsellesi, ettet tarvitse herkkuja.

Jos on pakko saada makeaa, niin imeskele 1 sokeripala tai syö teelusikallinen hilloa. Päälle juot vettä. 

Aina kun tekee muka mieli jotain, niin juo vettä.

Vanha Painonvartijoiden neuvo.

Vierailija
22/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tänään söin aamupalan, 1 ruisleipä ja kahvi. Sitten kylässä täytekakkua, pala kuivakakkua ja keksi. Sitten n. 150g irtokarkkeja. Sen jälkeen olen syönyt muutaman herneen ja karviaisen. Lämmintä ruokaa en ole tänään syönyt, ja olo on huono. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi aivan hyvin laihtua pelkästään herkuilla. Huomaathan ystävällisesti, että et voi alapeukuttaa fysiikan lakeja.

Muun terveyden vuoksi olisi suotavaa syödä muutakin.

Vierailija
24/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tänään söin aamupalan, 1 ruisleipä ja kahvi. Sitten kylässä täytekakkua, pala kuivakakkua ja keksi. Sitten n. 150g irtokarkkeja. Sen jälkeen olen syönyt muutaman herneen ja karviaisen. Lämmintä ruokaa en ole tänään syönyt, ja olo on huono. Ap

No syö vaikka kaura- tai joku muu puuro raejuustolla ja marjoilla aamusi aluksi, ja ala sen jälkeen miettiä millä kaloreilla pystyt niitä herkkuja vetämään. Jostain on sitä ravintoakin saatava.

Sakea kasvissoppa antaa täyteläisyyttä vatsaan ja oheen vaikka tomaatti ja se ruisleipäsiivu, salaattia ja paprikaa sen päälle. Jo pelkkä keitetty muna on melkoinen täräys ravintoa. Kyllä näiden lisäksi makeaakin pystyy vielä syömään. Ja välillä teet kunnon lenkin, siis ulkona, et syö sellaista.

Vierailija
25/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä lihalientä (kana-, kasvislientä).

Vierailija
26/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä lihalientä (kana-, kasvislientä).

Ja tuossa ylempänä on vielä parempi neuvo.

T. 25

Vierailija
27/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150g irtokarkkeja on jo 570 kcal!! Idiotismia....

Samalla kalorimäärällä voi syödä esim ison lasagneannoksen, 400g kinkkukiusausta, yli 400g pihviä tai vaikka 2 kokonaista annosta karjalanpaistia muussilla. 

Et ap ainakaan laihdu noin jos se on olevinaan tavoite...

Vierailija
28/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä niitä vain joskus. Ei satunnaiset pluskalorit lihota, jos muuten pysyy siinä normaalissa kulutuksessa. 

Vierailija
29/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen päivä paastotaan ja seuraavana päivänä 200 grammaa raejuustoa sekä tölkki tonnikalaa (n. 500 kcal). 

Kahden miinuskaloripäivän välissä voi olla järjetön herkkupäivä. 

Vierailija
30/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt niitä vain vähän. Esimerkiksi yksi karkki TAI yksi suklaapala kerrallaan silloin tällöin. Tai sitten enemmän herkkuja yhtenä päivänä kuukaudessa.

Vierailija
31/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse herkkuja, vähärasvaisia ja -kalorillisia. Googlaa Karitan ohjeet. Kunhan elimistö tottuu vähempään sokeriin ja makeaan, todella makea suklaa ym. ällöttää. Tekee mieli marjoja ja hedelmiä. Liiku 3-4 krt viikossa kovalla sykkeellä 45-60 min, poltat kaloreita ja perusruoka alkaa maistua. Laihdut takuuvarmasti.

Vierailija
32/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse herkkuja, vähärasvaisia ja -kalorillisia. Googlaa Karitan ohjeet. Kunhan elimistö tottuu vähempään sokeriin ja makeaan, todella makea suklaa ym. ällöttää. Tekee mieli marjoja ja hedelmiä. Liiku 3-4 krt viikossa kovalla sykkeellä 45-60 min, poltat kaloreita ja perusruoka alkaa maistua. Laihdut takuuvarmasti.

Tähän vielä pätkäpaasto päälle. Laihduin 10-14 systeemillä helposti 5 kg muutamassa kuukaudessa, ei ole tullut takaisin.

Vierailija
33/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun jos haluaa laihtua, pitää syödä vain sellaista, minkä mausta ei tykkää. Sitä voikin sitten syödä kuinka paljon tahansa, koska se ei ole herkkua, joten se laihduttaa.

Vierailija
34/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kieltää itseltään mitään, vaan syödä kaikkea, mutta kohtuullisesti.

Vierailija
35/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilemalla aktiivisesti

Pitää juosta varmaan 20 tuntia että saa yhden sipsipussin kalorit kulutettua.

Siksi kannattaa pitää järki kädessä.

On muuten älytöntä miten nykyään vähätellään liikunnan vaikutusta painonhallintaan. Yksittäinen treeni ei anna hirveästi lupaa syödä ylimääräistä, mutta kun liikkuu ja syö pääsääntöisesti terveellisesti niin ei siihen paljoa herkkuja edes mahdu. 

Vierailija
36/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lääkäreistäkin suosittelee pätkäpaastoa. Kunhan on perusterve eikä etenkään sydämessä vikaa ja suosii pätkäpaaston versiota, joka ei ole kaikkein tiukin.

Vierailija
37/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150g irtokarkkeja on jo 570 kcal!! Idiotismia....

Samalla kalorimäärällä voi syödä esim ison lasagneannoksen, 400g kinkkukiusausta, yli 400g pihviä tai vaikka 2 kokonaista annosta karjalanpaistia muussilla. 

Et ap ainakaan laihdu noin jos se on olevinaan tavoite...

No on joo paljon kaloreita. Kai minä nyt sen tiesin. Siksi en olekaan syönyt hirveästi muuta noiden herkkujen lisäksi. Ap

Vierailija
38/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilemalla aktiivisesti

Mä syön joka päivä herkkuja, en liho enkä harrasta liikuntaa. 

Vierailija
39/42 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa lääkäreistäkin suosittelee pätkäpaastoa. Kunhan on perusterve eikä etenkään sydämessä vikaa ja suosii pätkäpaaston versiota, joka ei ole kaikkein tiukin.

Näin on. Itse sain 10kg pois 14:10 menetelmällä. Lopetin syömisen klo.22 ja sitten söin klo. 12. Tää rytmi sopi mulle parhaiten, kun ei oo ollut koskaan aamuisin nälkä.

Vierailija
40/42 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pudottaa jouluun mennessä 5 kg tällä menetelmällä, joka sekoitus monesta.

- pätkäpaastoan, 10:14, välillä 21-11

- syön hyvän lounaan, kanaa tai kalaa, riisiä ja kasviksia

- 4 palaa ruisleipää välipaloilla, kasvislevite ja kurkkua tai tomaattia päälle, vähärasvaisia juustoa siivu

- 2 kuppia kahvia vähärasvaisellamaidolla

- päivällinen Nutriletin kanakeitto tai muu keitto

- iltapala luonnonjogurttia, mustaherukoita tai mustikoita, pähkinöitä

- pari lasia smoothieta per päivä, smothiessa banaania, appelsiinia, avokado, lehtikaalia, pinaattia

Levitteet ja öljyt kasviperäisiä, oliiviöljyä loraus kasvisten päälle. Satunnaisia herkkuja kuten jäätelö tai muutama suklaapala sallittuja, näitä ei edes tee paljon mieli. Juomana vesi tai välillä lasillinen Pepsi Maxia. En ole vielä tarkistanut kalorimäärää, mutta tiedän pätkäpaaston toimivan ja ruokavalio lähes sama kuin nytkin, ainoastaan Nutrilett -päivällinen uusi. Liikun 3-4 krt viikossa n. 40-60 min riittävällä sykkeellä.

Mielipiteitä tai korjausehdotuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän