Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin Ozzyn kuoleman johdosta hänen elämäkertansa, ei olisi kannattanut

Vierailija
02.08.2025 |

Tyypistä tuli todella masentava kuva. Nuorena teurastamolla duunissa ollessaan kidutti eläinparkoja. Läpsi adoptiolastaan korville ilman syytä koska ei tykännyt tästä. Ammuskeli kanoja ja kissoja kännissä ja aineissa. Oli itsekeskeinen ja täysin holhottava alkoholisti. Ja mitä taiteeseen tulee niin hän ei tehnyt edes biisejään, vaan esim Sabbathissa ne sävelsi Iommi ja sanoitti Butler. Myöhemmin soolouralla ne teki tilaustyönä ammattimaiset tyypit. 

Lisäksi on todettava, että mies vaikutti todella yksinkertaiselta.

Että hieman ristiriitainen kuva tuli siihen itkunsekaiseen hurmokseen joka on vallinnut hänen kuolemansa johdosta. Sekin alkaa vaikuttaa jotenkin vastenmielisesti Sharonin markkinoinnilta ja rahankeruulta koko sirkus.

Kommentit (329)

Vierailija
301/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää minkä näköinen Aimee on niissä hautajaiskuvissa,pitkä ja naamasta leikelty niin näyttää ihan mieheltä, en edes ensin tajunnut että mikä trans siinä Sharonin vieressä heiluu.

Molemmat tyttäret on täysin leikelty + äiti myös. On se sairas trendi. Poika-Jack sen sijaan vaikuttaa olevan fyysisesti ok-kunnossa, on hoikistunut ja asustelee jossakin ranchilla pienen lapsensa ja vaimonsa kanssa. Vaikuttaa olevan myös suht täysijärkinen ja on raitis.

Vierailija
302/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki rokkikukot ovat itsekeskeisiä

Itsekeskeisiä kyllä, mutta kaikki ei kiduta eläimiä tai hakkaa lapsiaan ilman syytä. Se kertoo jotakin luonteesta.

Eiköhän kaikki ihmiset ole enemmän tai vähemmän itsekeskeisiä.

No kun itsekeskeisyydestä puhuttaessa tarkoitetaan sitä, että on itsekeskeisempi kuin ihmiset normaalisti ovat. Muuten siitä olisi turha edes puhua.

Missä menee normaaliuden raja?

En tiedä missä se virallisesti menee. Mutta jos on vaikka itsekeskeisempi kuin 70 % väestöstä, niin eikö silloin ala olla jo epätavallisen itsekeskeine

Ajattelet, että Ozzyllä meni väestöstä 70% rikki itsekeskeisyydessään 😅 yhdysvalloissa vaiko britteissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää minkä näköinen Aimee on niissä hautajaiskuvissa,pitkä ja naamasta leikelty niin näyttää ihan mieheltä, en edes ensin tajunnut että mikä trans siinä Sharonin vieressä heiluu.

Molemmat tyttäret on täysin leikelty + äiti myös. On se sairas trendi. Poika-Jack sen sijaan vaikuttaa olevan fyysisesti ok-kunnossa, on hoikistunut ja asustelee jossakin ranchilla pienen lapsensa ja vaimonsa kanssa. Vaikuttaa olevan myös suht täysijärkinen ja on raitis.

MS- tautia sairastaa.

Vierailija
304/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MS- tautia sairastaa.

Ai Jack?

Vierailija
305/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen satanisti.

Vierailija
306/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sivistynyttä haukkua kuollutta.  Olisitte käyneet hänen instatilillä käyneet mollaamassa ja vinkumassa teurastamon sioista.

Miksi eläinrääkkääjää ei saisi haukkua? Oli se sitten kuka tahansa 

Vierailija
307/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sivistynyttä haukkua kuollutta.  Olisitte käyneet hänen instatilillä käyneet mollaamassa ja vinkumassa teurastamon sioista.

Niinpä. Ismo Leikolakin saa naurattaa edelleen ihmisiä. Itseäni ei naurata.

Vierailija
308/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MS- tautia sairastaa.

Ai Jack?

Niin

Vierailija
309/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ismo Leikolakin saa naurattaa edelleen ihmisiä. Itseäni ei naurata.

Leikola Top Gearissa oli keksinyt lennosta Fiat Tipo vitsejä, toisteli; "tipo kireällä", "tipotiessään", "tipoton tammikuu", .. sitten Stranberg keskeytti, hei alat jo toistaa samoja ..

Vierailija
310/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan musiikki olla silti hyvää, vaikka sitä esittäisi minkälainen hirviö. Tuokaan ei itse tehnyt niitä lauluja, pysyi nuotissa kuitenkin.

Tottakai pysyi, kun teki melodiat itse.

Luulin että ne olivat tyyliin jonkun rumpalin tekemiä.

Vierailija
311/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että lähes kaikki joukko mhaajat ovat kiduttaneet eläimiä, jos lapsesi harrastaa sellaista niin koeta ohjata toisenlaiselle tielle.

Ei tietenkään kaikista eläinten kdiuttajista tule ihmisten vainaiksi laittajia, mutta en kyllä suostuisi sellaisen kanssa minkäänlaiseen suhteeseen.

Kirjassa toistuu outona teemana nuo eläimet. Oli teurastamolla ennen lopetusta huvin vuoksi kidutettavia lehmiä ja sikoja, haulikolla ammuttavia kissoja ja kanoja jne.

Ozzyllä ei ollut kaikki kotona. Ei ollut tervettä eikä selity aineilla. Hän oli tiettävästi edes joten kuten selvinpäin siellä teurastamolla ja teki silti.

Myöhemmin hänellä oli paljon lemmikkejä. Toivottavasti ne sai olla rauhassa eikä mieleen tullut mitään huonoa. 

Miten Ozzy on päässyt teurastamolle noin hirvittäviin puuhiin? Rahalla?

Vierailija
312/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemu Mäki teki "Kissantappovideon" ja hänet ylennettiin kuvataiteiden professoriksi. Mua inhottaa koko mies.

Vierailija
313/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että lähes kaikki joukko mhaajat ovat kiduttaneet eläimiä, jos lapsesi harrastaa sellaista niin koeta ohjata toisenlaiselle tielle.

Ei tietenkään kaikista eläinten kdiuttajista tule ihmisten vainaiksi laittajia, mutta en kyllä suostuisi sellaisen kanssa minkäänlaiseen suhteeseen.

Kirjassa toistuu outona teemana nuo eläimet. Oli teurastamolla ennen lopetusta huvin vuoksi kidutettavia lehmiä ja sikoja, haulikolla ammuttavia kissoja ja kanoja jne.

Ozzyllä ei ollut kaikki kotona. Ei ollut tervettä eikä selity aineilla. Hän oli tiettävästi edes joten kuten selvinpäin siellä teurastamolla ja teki silti.

Myöhemmin hänellä oli paljon lemmikkejä. Toivottavasti ne sai olla rauhassa eikä mieleen tullut mitään huonoa. 

O

Just näin. Minä olen keski-ikäinen autisti nainen, kasvanut perheessä, jossa isä oli viittä vaille psykopaatti. Sairastan edelleen C-PTSD:ää ja kärsin muista fyysisistä sairauksista lapsuuden takia.

Ja, olen kiduttanut tasan 0 eläintä. Olen ollut humalassa tasan 0 kertaa. Olen käyttänyt huumeita tasan 0 kertaa. Olen lyönyt toista ihmistä, pahoinpidellyt ja kiusannut tasan 0 kertaa. Olen pettänyt 0 kertaa. Lapsia olen kohdellut halventavasti ja väkivaltaisesti 0 kertaa. Olen ollut qusipää työkaveri ja ystävä 0 kertaa. 

Vierailija
314/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän miehen elämäntavat olivat tiedossa eikä tuo kai oikeastaan uransa aikanakaan peitellyt alkoholismiaan ja huumetouhujaan. 

"I was taking so much drugs, I was a wreck" - Ozzy

Totta,  mutta jos olisi suomalainen niin suomalaisten enemmistö ei antaisi anteeksi. Vai onko mielestäsi "kissantappovideo" taiteilijalle annettu anteeksi taidepiirien ulkopuolella?

Minä olen ammattitaiteilija ja en ole ollut missään tekemisissä kyseisen taiteilijan teosten kanssa kissantappovideon takia. Koulutuksen aikana kukaan meidän alan opiskelijoista ei hyväksynyt videota. Ainoa "ymmärtäjä" oli opettaja, jonka mielestä aivan kaikki on sallittua taiteessa. 

Vierailija
315/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozzy oli tyhmä kuin saapas. Samoin moni muu rock-kukko. Vain Keith Richardsin kirja on yllättänyt sillä miten fiksu kaveri kyseessä on. Sekoilut ei todellakaan ole pääroolissa, vaikka niitä varmasti olisikin. Hän kirjoittaa paljon fiksummin ja laaja-alaisemmin. 

Myös Dee Snider (Twisted Sister) on todella älykäs. Iggy Popin seikkailuista en tiedä, mutta hänestä on jäänyt hyvä kuva. Punkin saralla Billy Idol vaikuttaa mukavalle tyypille kasarisekoiluistaan huolimatta oman elämänkertansa perusteella. Sanoo mm. että hänelle ei ole mitään väliä millainen ihminen on, mistä tulee, mitä ajattelee. Tärkeintä on hyväksyä ihmiset omina itseinään ja mennä kohti omia unelmia, vaikkei kukaan muu uskoisi niihin.

Vierailija
316/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: The Osbourne-ohjelman aikana Ozzy oli kylläkin kännissä/kannabiksen alaisena lähes koko sarjan. Siellähän yhdessä episodissa se puhaltaa sellaseen alkoholipuhaltimeen ja se piippaa, että on kännissä ja Ozzy toteaa vaan et "jaahas" ja kävelee pois. Muistaakseni hän on myös itse myöntänyt olleensa päihdeongelmissa tuon aikana.

Ozzyllahan kesti monta kuukautta edes tajuta olevansa TV-ohjelmassa kameramiehistä ja äänittäjistä huolimatta.

Vierailija
317/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän miehen elämäntavat olivat tiedossa eikä tuo kai oikeastaan uransa aikanakaan peitellyt alkoholismiaan ja huumetouhujaan. 

"I was taking so much drugs, I was a wreck" - Ozzy

Totta,  mutta jos olisi suomalainen niin suomalaisten enemmistö ei antaisi anteeksi. Vai onko mielestäsi "kissantappovideo" taiteilijalle annettu anteeksi taidepiirien ulkopuolella?

Minä olen ammattitaiteilija ja en ole ollut missään tekemisissä kyseisen taiteilijan teosten kanssa kissantappovideon takia. Koulutuksen aikana kukaan meidän alan opiskelijoista ei hyväksynyt videota. Ainoa "ymmärtäjä" oli opettaja, jonka mielestä aivan kaikki on sallittua taiteessa. 

Ei kai se kyseisen taiteilijan teosten kanssa tekemisissä oleminen tarkoita, että hyväksyy kaiken mitä hän on koskaan tehnyt.

Vierailija
318/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozzy oli tyhmä kuin saapas. Samoin moni muu rock-kukko. Vain Keith Richardsin kirja on yllättänyt sillä miten fiksu kaveri kyseessä on. Sekoilut ei todellakaan ole pääroolissa, vaikka niitä varmasti olisikin. Hän kirjoittaa paljon fiksummin ja laaja-alaisemmin. 

Myös Dee Snider (Twisted Sister) on todella älykäs. Iggy Popin seikkailuista en tiedä, mutta hänestä on jäänyt hyvä kuva. Punkin saralla Billy Idol vaikuttaa mukavalle tyypille kasarisekoiluistaan huolimatta oman elämänkertansa perusteella. Sanoo mm. että hänelle ei ole mitään väliä millainen ihminen on, mistä tulee, mitä ajattelee. Tärkeintä on hyväksyä ihmiset omina itseinään ja mennä kohti omia unelmia, vaikkei kukaan muu uskoisi niihin.

Luulisin että vainajista fiksuja muistelmia olisi tullut esim Jim Morrisonilta, jos hän olisi elänyt. Myös Kurt Cobainilla olisi voinut olla mielenkiintoista sanottavaa, jos olisi selvinnyt aineista ja masennuksesta.

Eipä sillä, mielestäni esim Slashin elämäkerta oli hyvä ja mielenkiintoinen, vaikka hän heroiinitokkurassa tai kännissä vietti Gunnarien huippuajat. Hän on hyvin sympaattisen oloinen ja muistelmat oli hyvin kirjoitettu.

Vierailija
319/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että joku kertoo julkisesti tuollaisia asioita. Luulisi että haluaisi pitää ne salassa.

Vierailija
320/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozzy vaikutti kuitenkin minusta aika nöyrältä ja sympaattiselta asemastaan huolimatta, hänessä ei ollut sitä "etkö sä tiedä kuka mä oon"- asennetta. Nuorena ja huumeista sekaisin varmasti tehnyt myös typeriä asioita. Täytyy myös arvostaa sitä että pystyi lopettamaan sen ryyppäämisen ja huumeiden käytön suht aikaisin. 

https://youtube.com/shorts/MHPQLsCPPAM?si=ma-u_aA7r2FuAL6L

https://youtube.com/shorts/cX-OVhPcm2U?si=Cc4GZ0HqNvhO52Bt

Olen katsonut vaan pätkiä Osbounes-sarjasta, joten en sillei voi sanoa, mutta särähti korvaan kun superfani oli tullut häntä tapaamaan ja Ozzy kysyi että: Who the f*ck is that? Oli vähän alentavan kuuloista puhua ihmisestä kun alatyylisen sanan lisäksi häneen viittasi that eikä she tai he.

Koko perhe käyttää fucksanaa.

Ja täällähän ei kukaan huuda v*ttu-sanaa! Jos lyöt vasaralla sormeesi niin mikä sana tulee?