Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosissaanko sivarit ja C-miehet kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?

Vierailija
01.08.2025 |

Aina kuulee tätä, että yhteiskunnan pitää pyöriä, joten sodassa riittää töitä kaikille. Eihän se voi niin mennä, että yhdet riskeeraavat henkensä rintamalla samalla kun toiset tekevät jotain siviilihommia, sehän olisi poskettoman epäoikeudenmukaista.

Sivarit ja C-miehet laitetaan etulinjaan miinoja polkemaan, siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut ottaa vastaan sitä taistelukoulutusta kun sitä tarjottiin.

Kommentit (330)

Vierailija
181/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain on niin että rintamalle ei ole mikään pakko lähteä. Kieltäytymistä seuraa vankeusrangaistus poikkeusolojen vuoksi tuplana eli noin neljää vuotta vankeutta. Vaihtoehtona on tietenkin maasta poistuminen hyvissä ajoin koska onhan se mukavampi elää vapaana kuin vankilassa. 

mitä siellä ulkomailla sitten tekis. meinasitko saada koulutusta vastaavaa työtä pelkällä huonolla englanninkielentaidolla. vai elellä sossutuilla sitten siellä ja päteä av-palstalla

Sen lisäksi kaikki muutkin Nato- maat saattavat olla siinä samassa sodassa mukana. Lähdettävä on sitten Eurooppaa kauemmaksi. Niin, jos nyt sitten ei maailmasodaksi leviä.    

Vierailija
182/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rintamalle joudu vaikka olisi käynyt intin. Täytyy vaan olla varautunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosissaanko sivarit ja C-miehet kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?

Lain mukaan eivät joudu.

Vierailija
184/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni prosentti joutuu edes lähelle eturintamaa ja kaikilla on merkitys. Ruoka ja lääkintä varmaan kelpaa vaikka niitä ei eturintamassa tarjota? Ihan turha vouhkata jos ei edes tajua mitä todellisuus olisi sodassa. Kyllä tuulimyllynlämmittäjä tarpeen tullen vaikka raahataan sinne, sitä ennen vain valiot taistelee ja hyvä niin.

Vierailija
185/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei käytetä ihmisiä miinanpolkemiseen. Etulinjassa on tärkeää olla ihmisiä, jotka pystyvät pitämään linjan ja hyökkäämään menestyksekkäästi.

Vierailija
186/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis palvelukseen minne tahansa. Olen nuorena vakavan sairauden läpikäynyt ja siksi C-mies, nykyään perusterve viisikymppinen.

Vierailija
187/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden sodat on luonteeltaan enemmän droonisotia.

Vierailija
188/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei käytetä ihmisiä miinanpolkemiseen. Etulinjassa on tärkeää olla ihmisiä, jotka pystyvät pitämään linjan ja hyökkäämään menestyksekkäästi.

Aamen, siellä ei paska lassea tarvita tapattamaan omia. "Ketju on juuri yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki".

Vierailija
189/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissaanko naiset kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?

No mutta heillä on sodassa maa han tunkeutujien lisäksi vihollisena myös oman maan miehet, jotka he itse siis ovat julistaneet vihollisekseen. Ehkäpä se 2015 tullut saapumiserä rientää apuun?

Tiltu pää kiinni!

Vierailija
190/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis palvelukseen minne tahansa. Olen nuorena vakavan sairauden läpikäynyt ja siksi C-mies, nykyään perusterve viisikymppinen.

Olin nuorena A-mies ja nykyään yli nelikymppinen jolla on kaikki paikat paskana työstä. Kipinää voin lähteä pitämään ja pottuja keittämään.

Vierailija
191/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko lopettaa se loputon sodan lietsominen ja provosointi, jos ei kiinnosta joutua sotaan.

Vierailija
192/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
193/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle armeijassa kapiainen sanoi, kylläkin 80-luvulla, että jos sota syttyy, sivarit pannaan etukenossa polkemaan miinoja...

Nykypäivänä saisi tuosta potkut. 

Vierailija
194/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan eivät joudu.

Sota ajan laki on jotain muuta. Varusteet jaetaan, kyyti järjestetään ja sen jälkeen voit itse valita?

Vierailija
195/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivari laitetaan eturintamalle ruokahuoltoon, lääkitykseen ym. Kantamaan ruumiita. Vaatehuoltoon ym. Silloin ei kysytä vaan käsketään tai kuula kalloon.

Täytyy olla venäläiset geenit sillä, jonka mielikuvitus kehittelee tuollaisia.

Vierailija
196/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorena A-mies ja nykyään yli nelikymppinen jolla on kaikki paikat paskana työstä. Kipinää voin lähteä pitämään ja pottuja keittämään.

Näin tämä elämä meitä kohtelee hieman eri tavalla. Tsemppiä ja jaksamista toivotan sinulle ja hyvää alkavaa syksyä.

Vierailija
197/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan eivät joudu.

Sota ajan laki on jotain muuta. Varusteet jaetaan, kyyti järjestetään ja sen jälkeen voit itse valita?

Luuletko, että tämä yhteiskunta toimisi hyvin sodassa, kun ei toimi hyvin rauhan oloissakaan?

Vierailija
198/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata joku pahoinpitelysyyte ja pyytää mielentilatutkimus. Sota-aikana voi stressauttaa nähdä jonkun feministin ja vähän kilahtaa. Linnassa voi levätä ja saa kaikki palvelut.

t. tuleva pasifisti

Et voi olla pasifisti, jos pahoinpitelet jonkun! Olet vain laiska, et pasifisti.

Vierailija
199/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa sivareista ja c-miehistä on vassareita ....niistä demareita seisoin joukko. 

Vierailija
200/330 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinan polkijoille on aina käyttöä, varsinkin kun jalkaväkimiinat tekee paluun.