Tosissaanko sivarit ja C-miehet kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?
Aina kuulee tätä, että yhteiskunnan pitää pyöriä, joten sodassa riittää töitä kaikille. Eihän se voi niin mennä, että yhdet riskeeraavat henkensä rintamalla samalla kun toiset tekevät jotain siviilihommia, sehän olisi poskettoman epäoikeudenmukaista.
Sivarit ja C-miehet laitetaan etulinjaan miinoja polkemaan, siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut ottaa vastaan sitä taistelukoulutusta kun sitä tarjottiin.
Kommentit (330)
C miehiä ei kouluteta sodan tullessa, mikäli heillä on pysyvä fyysinen sairaus, joka on todettu jo silloin kun sai ne C:n paperit.
Sivarit ruumiinpesijöiksi Lottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sivarit ruumiinpesijöiksi Lottien kanssa.
Samalla pestään lotatkin ;)
En ole ikinä ymmärtänyt sitä logiikkaa, että joku antaa sinulle aseen käteen ja sanoo "mene tapattamaan itsesi tai minä tapan sinut". Kyseisessä tilanteessa aseen antaja on vihollinen siinä missä muutkin.
Aina kuulee samaa valitusta armeijan käynneiltä. Nytkö se todellisuus vasta kosahti, että et uskaltanut kuin mennä letkan jatkeena ja tehdä omia valintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä odotellessa.
C mies omasta tahdosta
C- miehet on vapautettu rauhanajan palveluksesta. Sodanmtultua heidät pikakoulutetaan, kuten kävi voimme sodissakin. Saattoi olla porukkaa, jotka suorittivat asevelvollisuutensa yli nelikymppisenä.
Joo ihan hyvä fantasia, mites meinaat että onko tollanen pikakoulutettu väki miten hyödyllistä siellä rintamalla kun ammuskelevat siellä vahingossa omiaan ja paiskovat kranaatteja puunrungon kautta takas omaan poteroon.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt sitä logiikkaa, että joku antaa sinulle aseen käteen ja sanoo "mene tapattamaan itsesi tai minä tapan sinut". Kyseisessä tilanteessa aseen antaja on vihollinen siinä missä muutkin.
Kuulostaa joltain mitä Putinin väki tekisi.
Kun kävin sivarin itse 90-luvulla, siellä oli paljon lykkääjiä opiskelujen takia. Moni myös suoritti siviilipalveluksen 12kk oman alan töissä, kuten itsekin. Sen kokemuksen ja osaamisen myötä sain myös suoraan ensimmäisen työpaikkani ennen kuin olin vielä valmistunut.
Olen ihan A-mies enkä ole mihinkään lähdössä. Vuokranantajan kämppää ja matalapalkkaduuniako sinne menisin henkeni kaupalla puolustamaan, ei ole diili mihin suostun
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan A-mies enkä ole mihinkään lähdössä. Vuokranantajan kämppää ja matalapalkkaduuniako sinne menisin henkeni kaupalla puolustamaan, ei ole diili mihin suostun
Olet provo.
Saat tukia. Menetät ne, jos joudutaan venäjän vallan alle. Lisäksi joudut venäjän armeijaan sotimaan huonoon asemaan (kantavenäläiset on paremmissa paikoissa)
>yhdet riskeeraavat henkensä rintamalla samalla kun toiset tekevät jotain siviilihommia
Ei ne naisetkaan rintamalle joudu, mutta ei tuotakaan kukaan moiti epäreiluksi.
Höpsis. Katkeran tykinruuan voimafantasiat menossa. Valintoja, ap, valintoja :)
Ei tarvitse kun rasti ruutuun ilmoitusluontoisen lapun jossa todettaan "koen olevani nainen". Tämän jälkeen on myös juridisesti nainen jolloin kaikki naisten oikeudet tulevat ja miesten velvollisuudet menevät. Esim. rintamalle ei enää mitään velvollisuutta. Kätevää 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen luonteenlaatu onkin enemmän venäläinen kuin skandinaavinen. Sen kyllä huomaa vähän kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet provo.
Saat tukia. Menetät ne, jos joudutaan venäjän vallan alle. Lisäksi joudut venäjän armeijaan sotimaan huonoon asemaan (kantavenäläiset on paremmissa paikoissa)
Kuvitteleko, ettei Suomesta pääse muualle? Hyvin on somalitkin tänne sopeutuneet, miksei suomalainen vaikka Norjaan, Ruotsiin tai Britteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet provo.
Se joka haukkuu on ite ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet provo.
Suomi ja Venäjä ovat suomijunttien mielissä ainoat olemassa olevat maat. Kertoo peljon maailmankuvasta ko.tuuba, jota kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen luonteenlaatu onkin enemmän venäläinen kuin skandinaavinen. Sen kyllä huomaa vähän kaikessa.
Joo kumma juttu kun niin verisesti Charlie Kirkin kommentista loukkaannuttiin ja silti ollaan täällä kuin venäläiset am pumassa kaikki jotka ei mene rintamalle sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kumma juttu kun niin verisesti Charlie Kirkin kommentista loukkaannuttiin ja silti ollaan täällä kuin venäläiset am pumassa kaikki jotka ei mene rintamalle sotimaan.
osu ja uppos🤣🤣🤣 että on tyhmää porukkaa
Helppo vastaus en joudu vaan toimin paikallisen sairaalan huoltomiehenä jos ei ikä tule vastaan.