Oletko maistanut markettien mietoja viinejä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
En ole. Yhden -50% tarjouspullon tuossa ostin, mutta ei ole vielä korkattu.
Oletko itse korkattu?
Olen, mutta siinäkin laatu on niin tärkeä asia että sinulla ei ole toivoakaan päästä jälkiliukkaille.
Oliko mies ihonväriltään tumma? Niillä on tiettävästi... isommat... Tarkoitan jos laatua kerran haluat.
Vierailija kirjoitti:
En nyt viime aikoina ole. Mutta vuosia sitten maistelin Australiassa erään viinituottajan 8% viinejä, joita myydään nykyään Suomessakin. En innostunut, enkä edelleenkään.Voin kuitenkin ymmärtää, että niille on oma käyttäjäkuntansa, esimerkiksi kuumana kesäpäivänä jos haluaa vähemmän alkoholia sisältävän vaihtoehdon, eikä tarvitse olla niin huippulaatuista, vaan esimerkiksi humaltumis- ja seurustelutarkoitukseen, mutta ei kuitenkaan liian humalaan.
Itse valitsen mieluummin suunmukaisen valkoviinin ja laimennan sen kivennäisvedellä ja jäillä. Punaviinejä en lähtisi laimentamaan, vaan valitsisin hyvän ja nauttisin pienemmän määrän.
Jotain tässä nyt falskaa. Miksi kukaan käyttäisi humaltumiseen vähemmän alkoholia sisältävää viiniä?
Frizzantinoa olen ostanut joskus jo silloin kun sitä sai vain Alkosta. Prossia muistaakseni 7,5.
Olen ja ihan ok, käytän hyvin vähän ja harvoin alkoholia ja miedot ovat valintani noina harvoina kertoina.
Valkoviiniä kerran,oikein hyvän makuinen. Pari lasia riittää,känniä ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ei tarvitse maistaa toiste.
Ostettiin kokeeksi kaksi punkkua ja kaksi valkkaria. Kukaan ei pitänyt. Muistuttivat marjamehuja.
huonoja oli en osta enää niitä litkuja
En ole. En nyt tyrmääkään, mutta ei vain ole tullut maistettua.
Vierailija kirjoitti:
En, enkä maista. Ne eivät ole viinejä.
Totta. Teknisesti ottaen ne ovat sangriaa, sama alkoholiprosentti.
Kuivaa sangriaa, paitsi jos on paljon sokeria niin sitten ihan sangriaa vaan.
San Miguel 'punaviiniä'olen ostanut muutaman kerran. Omaan makuun hyvä kesäjuoma viilennettynä, vähän Sangrian tyylisesti. Mutta en kyllä kutsuisi sitä punaviiniksi, eri tuote on kyseessä. Sekä maun, makeuden että alkoholipitoisuuden osalta.
En ole. Muutenkin join harvoin viinejä.
Ainoastaan aito saksalainen Riesling on juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Yhden -50% tarjouspullon tuossa ostin, mutta ei ole vielä korkattu.
Oletko itse korkattu?
Olen, mutta siinäkin laatu on niin tärkeä asia että sinulla ei ole toivoakaan päästä jälkiliukkaille.
Oliko mies ihonväriltään tumma? Niillä on tiettävästi... isommat... Tarkoitan jos laatua kerran haluat.
Siinähän mietit mitä laatu miehestä ja viinistä puhuttaessa tarkoittaa. Jos siis jotain päässäsi liikkuu, muuta kuin pillu.
Olen. Liian mehumaisia. Aika iso ero Alkon viineihin. Ilmeisesti vaikuttaa makuun kun liian vähän prosentteja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole marketissa ollut maistelua tarjolla.!
Belgiassa olen usein nähnyt ja maistellut myös. Minusta ihan hyvä käytäntö - tietää sitten mitä ostaa. Semmoisessa pienessä pahvipikarissa sitä sai maistaa tilkan. Suomessa yleensä viiniä ostaessa ei ole hajuakaan siitä minkä makuista se mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin kokeeksi kaksi punkkua ja kaksi valkkaria. Kukaan ei pitänyt. Muistuttivat marjamehuja.
Justiinsa tämä. Laiskuutta ostettu kun ei jaksa mennä alkoon. Alkossa osaavat ostaa hyviä viinejä.
Olen maistanut, mutta eipä ole kummoisia. Mieluummin haen Alkosta viiniä, varsinkin kun markettiviinin ja ihan kunnollisen Alkon viinin hinnassa ei edes ole mitään oleellista eroa.
Useampaa S-Marketin viinä maistaneena olen todennut, ettei kannata. Aika kamalia ollut niistä jokainen. Yhtästä pullosta meni puolet viemäriin. Loput sentään sai juotua loppuun. Onneksi on Alko sen verran lähellä, että menen vastaisuudessa suosiolle sieltä hakemaan juomakelpoisia juomia. Eihän ne markettiviinit ole edes halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Liian mehumaisia. Aika iso ero Alkon viineihin. Ilmeisesti vaikuttaa makuun kun liian vähän prosentteja.
Sekin vaikuttaa, ettei maailmassa ylipäätään valmisteta noin mietoja viinejä juuri ollenkaan. Kaupat joutuu hyvin pitkälti myymään sitä mitä sattuu olemaan saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justiinsa tämä. Laiskuutta ostettu kun ei jaksa mennä alkoon. Alkossa osaavat ostaa hyviä viinejä.
No eivät kyllä osaa.
Ei se ole oikeaa viiniä.