Silmänpohja kuvaus
Sain kutsun kyseiseen toimenpiteeseen. Kutsussa, oli suositus, ettei autolla voi ajaa muutamaan tuntiin. Matkaa, kuitenkin on noin 50km ja en saa kuskia tälle paluureissulle. Eli pyörinkö sairaalassa nämä pari tuntia, vai uskallanko lähteä ajamaan. Kokemuksia?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne mitään neuloja työnnellä, pöhkö.
Kyllä minulla työnsivät. Oli joku 20 millin neula. Karmea kokemus. Ensi kerralla en mene
Se on ollut jotain muuta kuin kuvaus.
Vierailija kirjoitti:
Usein lähinäkö sumenee, mutta kaukonäkö ei. Eli et näe mittaristoa kunnolla.
Valoherkkyys myös. Pilviselläkin tarvitsen aurinkolasit, aurinkoisella aurinkolasit ei välttämättä edes auta. Itselläni pahin vaihe on aina 2-3 h tippojen laittamisen jälkeen. Siksi yritän aina mahdollisimman nopeasti kuvausten jälkeen päästä kotiin. Maalla asuessa uskalsin ajaa, nyt kaupungissa en.
Aika monelle näköjään tehty laajentavilla tipoilla tuo tutkimus. Mulle ei laitettu. En tiedä oliko tuo mun OCT-kuvaus sitten sama juttu kuin silmänpohjatutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle näköjään tehty laajentavilla tipoilla tuo tutkimus. Mulle ei laitettu. En tiedä oliko tuo mun OCT-kuvaus sitten sama juttu kuin silmänpohjatutkimus.
OCT on valokerroskuvaus, joten se on hieman eri kuin silmänpohjakuvat. Valokerroskuvauksessa ei tipat ole välttämättömiä, silmänpohjakuvissa mulla on aina laitettu, paitsi kerran. Ja olen 10 vuoden ajan käynyt 1-2 kertaa vuodessa. Joskus on tullut käytyä kolmekin kertaa, kun on ollut niin vuosikontrollit kuin tarkistukset lasiaispistosten jälkeen.
t: 1 tyypin diabeetikko
Vierailija kirjoitti:
Seitä vähän tarkemmin. Mulla outoja silmäoireita ollut ja jotain outoja tehty. . Nimenomaan tehty Ei mikään tavanomainen vaiva. Ja Hehheh niin haluan nähdä niiden ilmeet, jotka luulleet että olen hörhö ja puhunut outoja. Turhaan väitän joutuneeni rikosten kohteeksi ja muidenkin vääryyksien kohteeksi?
Saanko nöhdä niiden ilmeet kun kerrotaan totuudet?
Tosi nuoret tai teinit ei haittaa koska eihän niillä olisi mitään mahiksia tajuta, että asiat eivät ole niin miten muka kerrottu. Eihön Suomessa voi tapahtua niin ja miksi ihmeessä jolu tavis nsinen olisi rikosten kohteena terveydenhuollossa ajattelee nuoret ja osa Huoh koulutetuistakin.Niin Milsi? Mutta kuitenkin on ollut.
Mutta niiden naamat haluisin nähdä jotka ottaneet kantaa ja pitäneet itseään kovinkin fiksuina, mutta ei hölkäsen pöläystä tietoa mitä kaikkea tehty. Sitten nämä jotka tietää rikoksista, mutta röyhkeänä luulleet, että tuolla
Anteeks mitä?? Höröllä kyllä nyt aika pahasti vaikutat, tuosta sun selityksestä ei saa mitään tolkkua.
Mene taksilla ja hae taksikyydistä korvaus Kelasta. Pyydä hoitopaikasta lääkärinlausunto. Kela korvaa kun kyseessä lääkärin hoito ja tutkimus.
Kela