Olen 47 ja hiuksista tuli yhtäkkiä kiharat
Mulla on aina ollut hankalat hiukset, jotka ovat pörrööntyneet sivuilta korvien yläpuolelta, mutta koskaan mulla ei ole ollut kiharia. Viime vuosian multa on lähtenyt todella paljon hiuksia ja talvella aloin kiinnittää hiustenhoitoon todella paljon huomiota, että saisin ne taas kuntoon. Aloin kosteuttaa kaikin mahdollisin keinoin, hieroa päänahkaa, syödä biotiinia, kollageenia ja rautaa, jne. Kesälomalla lakkasin suoristamasta hiuksiani (ne on pakko aina suoristaa, että niistä saa siistit), ja nyt ne on yhtäkkiä tulleen aivan kihariksi. Seuraan aika maltillisesti jotain curly girl -ohjeita. Kasvojen sivuilla ja niskassa on oikeaa kiharaa, muualla lainetta. Olen ihan hoomoilasena, että mites tämä voi olla mahdollista. Kenelläkään selitystä tai onko kenellekään muulle käynyt näin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet tulossa.
Hormonimuutoksista johtuvaa, sanoi kampaaja, kun minulle kävi noin.
n48
Itse huomasin saman jutun sinun iässäsi ensimmäistä kertaa. Ei kai se oikeasti johdu hormonimuutoksista? Ei olisi pitänyt lyödä luuria korvaan niille Vitae Pro ja mikä lie T-Max kauppiaille. M51
Mulla vähän sama juttu, tosin mulla oli myös vauvana kihara tukka, joten ei ollut mikään yllätys, kun raskaana alkoi pukata ohimolla korkkiruuvia ja nyt 48-vuotiaana pukkaa taas.
Minusta nuo ovat hormonaalisia muutoksia. Itselläni muuttui jo kauan sitten ehkä päälle kolmekymppisenä samalla tavalla.
Joskus kun hiukset alkavat harmaantua, harmaat voivat olla taipuisammat jopa kiharat.
Vierailija kirjoitti:
Hormonimuutoksista johtuu. Myös geenit on yllätyksellisiä. Jollain aiemmalla sukulinjassa on voinut olla kiharaa, se on piilevä ominaisuus.
Osallahan hiusten väri muuttuu raskauden myötä.
Mulla on aina ollut taipuisat hiukset jotka yhtenä päivänä menevät kiharoille ja toisena ovat jopa suorat. Tukka näyttää parhaalta kerrostettuna kun latva nousee laineille.
Vierailija kirjoitti:
Tuo liittyy vaihdevuosiin
Mulla meni myös hiukset todella taipuisaksi vaihdevuosien myötä
Joo, mulla sama homma. Kun hiukset alkavat harmaantua, niin ne muuttuvat huokoisimmiksi ja kevyemmiksi, kirhartuvat helpommin mutta kuten olet jo huomannut alkavat myös kuivua enemmän.
Shampoot ja hoitoaineet pitää vaihtaa kosteuttaviin. Öljyhoito tekee hyvää sen lisäksi aina välillä.
Vanhemmiten alkavat mennä sitten ihan säkkäräksi ellei niitä hoida huolella. Ja alkavat ohentua.
Itsellä tällä hetkellä vielä menopaussin jälkeenkin on puoleenselkään pitkät kohtuu paksut hiukset, mutta hiusta kyllä lähtee koko ajan, joten ehkä kohta pitää alkaa suunnitella jotain uutta kampausta.
Olispa mullakin. T. Tikkusuora tukka ja luonnonväärät sääret.