Olen 47 ja hiuksista tuli yhtäkkiä kiharat
Mulla on aina ollut hankalat hiukset, jotka ovat pörrööntyneet sivuilta korvien yläpuolelta, mutta koskaan mulla ei ole ollut kiharia. Viime vuosian multa on lähtenyt todella paljon hiuksia ja talvella aloin kiinnittää hiustenhoitoon todella paljon huomiota, että saisin ne taas kuntoon. Aloin kosteuttaa kaikin mahdollisin keinoin, hieroa päänahkaa, syödä biotiinia, kollageenia ja rautaa, jne. Kesälomalla lakkasin suoristamasta hiuksiani (ne on pakko aina suoristaa, että niistä saa siistit), ja nyt ne on yhtäkkiä tulleen aivan kihariksi. Seuraan aika maltillisesti jotain curly girl -ohjeita. Kasvojen sivuilla ja niskassa on oikeaa kiharaa, muualla lainetta. Olen ihan hoomoilasena, että mites tämä voi olla mahdollista. Kenelläkään selitystä tai onko kenellekään muulle käynyt näin?
Kommentit (29)
Kyllä, olen uinut paljon eri luonnonvesissä. Yhden paikan vesi sai hiukseni taas suoriksi, mutta yleensä uiminen on tehnyt ne kiharammiksi.
Ap
Pörröhiuksethan on usein luonnonkiharat, joita ei ole hoidettu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet tulossa.
No todennäköisesti, mutta luulin että silloin muutos on yleensä päinvastainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pörröhiuksethan on usein luonnonkiharat, joita ei ole hoidettu oikein.
Kyllä, mutta olen yrittänyt hoitaa hiuksiani oikein yli 40 vuotta. Siksi tämä muutos on ollut tosi yllättävä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet tulossa.
Hormonimuutoksista johtuvaa, sanoi kampaaja, kun minulle kävi noin.
n48
Minulla on aina ollut hieman lievälaineiset hiukset, mutta nyt 60 v täytettyä ne on menneet aina vaan kiharammelle.Tämän myös kampaajani huomannut.En nyt ole mitään erityistä niille tehnyt, olen aina käyttänyt laadukkaita shampoota ja hoitoaineita.
Aah, olisipa ihanaa, jos mulle kävisi kuin teille, että hiukset vaan kihartuisivat enemmän! Olen aina haaveillut kiharista hiuksista.
Ap
Ensin ne kihartuu, sitten irtoo. Nauti välivaiheesta, ohentunutta päälakea pukkaa seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aah, olisipa ihanaa, jos mulle kävisi kuin teille, että hiukset vaan kihartuisivat enemmän! Olen aina haaveillut kiharista hiuksista.
Ap
Minulle on käynyt noin ja vihaan, varsinkin kun ne kiharat on lähinnä latvoissa, otsatukan pyörre myös ärsyttävästi voimistunut. Isälläni on luonnonkiharat, toki voi osin liittyä myös siihen.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea.
Harmaantuneet?
Tuo tapahtuu vuosi ennen täyttä harmaantumista yleensä. Kihartuminen siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet tulossa.
Hormonimuutoksista johtuvaa, sanoi kampaaja, kun minulle kävi noin.
n48
Mitä helvettiä? Minulla on myös vastaavanlaiset ja ilmeisesti samoista kohtaa kuin ap:lla. No, onneksi on hiukset päässä. M51
Vierailija kirjoitti:
Ensin ne kihartuu, sitten irtoo. Nauti välivaiheesta, ohentunutta päälakea pukkaa seuraavaksi.
Ei pukkaa. M51
Hormonimuutoksista johtuu. Myös geenit on yllätyksellisiä. Jollain aiemmalla sukulinjassa on voinut olla kiharaa, se on piilevä ominaisuus.
Oletko uinut paljon luonnonvesissä? Järvivesi ainakin voi tehdä tuota.