Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: Espanjassa ei enää suvaita suomalaisia turisteja. 'Ei meitä haluta'

Vierailija
01.08.2025 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ffca8b58-33b4-439d-9c61-7c6e04deaea8

Osa suomalaisista on alkanut vältellä perinteistä suosikkikohdettaan Espanjaa, koska he eivät enää koe olevansa tervetulleita maahan. Espanjassa paikalliset ovat alkaneet osoittaa vihamielisyyttä turisteja kohtaan protestoiden liikaturismia ja turismin aiheuttamia asumiskustannusten nousuja. Iltalehden haastattelemat suomalaiset kertovat, että heitä on kohdeltu töykeästi muun muassa takseissa, ja joitakin on jopa ammuttu vesipyssyillä ravintoloiden terasseilla. Useat suomalaiset ovat nyt päättäneet vaihtaa lomakohteekseen Kreikan, jonka paikalliset ovat heidän mukaansa ystävällisempiä ja vieraanvaraisempia.

Espanjalaisten ylimielisyys suomalaisia turisteja kohtaan kertoo kaiken tarvittavan monikylttuurisuuden utopiasta, johon punavihreät ovat Suomeakin johdattamassa. Ei tarvitse olla kummoinenkaan tietäjä ymmärtääkseen, miksi nämä ylpeät espanjalaiset ovat alkaneet suhtautua halveksivasti suomalaisiin turisteihin. Samat ihmiset, jotka tänne Suomeen toivottavat tervetulleiksi kuka tahansa, saavat nyt ulkomailla itse maistaa sitä "vieraanvaraisuutta", jota he jatkuvasti meille yrittävät myydä. Nyt sitten ihmetellään, kun etelän ystävät näyttävätkin suomalaisille keskisormea ja käskevät häipyä kotiinsa. 

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käynyt , enkä koskaan tule menemään tuohon sadististen eläinrääkkääjien maahan ennen kuin galguerot laitetaan "pianonsoittajiksi" itse ja kaikki muukin perinnerääkkäys on lopetettu.

Täähän se. Karsea paikka, ja vielä Euroopassa. Uskomatonta. 

Vierailija
182/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on täysin espanjalaisten itsensä ratkaistavissa oleva "Ongelma", mutta autetaan heitä nyt kuitenkin tämän verran:

1. Hallitus määrää vuokrakaton. Olkoon se vaikka viiden vuoden takainen hintataso, eli n. 30% halvempi kuin tämä nykyinen.  Tätä myös sitten valvotaan. Espnajassa on tolkuton määrä poliiseja ja viranomaisia, eli kykyä on jos halu löytyy.

2. Ulkomaalaisille määrätään "lentokenttämaksu", ehkä jopa isohko. Tällä katetaan turismin aiheuttamia kuluja ja saadaan korvattua pienentyviä vuokratuloja KANSALLISELLA tasolla, eli sillai ettei ne rahat katoa jonkun yksityisen taskuun. Lentokenttämaksu karsii myös pahimmat turistipellet pois, kun pahoittavat mielensä siitä eivät saavu maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman suomalaisten turistien palvelemistakin nuo ovat saaneet suomalaisten rahat kollektiivisesti kerättyä, mitään tekemättäkin tienaa Espanja

Vierailija
184/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen kun luin uutisen. Itsekkäät turistit itse paskovat kaikki turistikohteet ja nyt sitten itketään kun "ei meitä haluta". Voi v***u että ihmiset on TYHMIÄ! Katsokaa peiliin älkääkä vinkuko prkleen älykääpiöt. Ei se ole espanjan vika, ei turistikohteen vika, turha yrittää siirtää ongelman juurisyytä muiden niskaan. Se on SINUN, itsekäs paskojaturisti, vikasi. Tunkekaa tämä kaaleihinne.

Vierailija
185/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Ymmärrän espanjalaisia. Olisi hirveää jos oma asuinpaikka olisi turistirysä.

Minäkin ymmärrän espanjalaisia. 

Aloittajan pointtia (johon liittyi jotenkin mamutus ja monikulttuurisuus) en kyllä ymmärrä.

Ja kohta ollaan vaatimassa lisää eu-tukiaisia kun jostain syystä turismin tuomat tulotkin romahti samalla kun turistit nosti kytkintä mokomasta maasta. En tiedä kuka tai mikä (venäjä?) noitakin turistimellakoita lietsoo mutta ainakaan espanjan etu ne ei ole niin kauan kuin turistit tuo ison summan rahaa vuodessa espanjaan. Suomivasurit tietty on ihan pihalla ongelmasta kun noita ei kiinnosta edes kotimaassa mistä valtion rahat tulee. 

Vierailija
186/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen kun luin uutisen. Itsekkäät turistit itse paskovat kaikki turistikohteet ja nyt sitten itketään kun "ei meitä haluta". Voi v***u että ihmiset on TYHMIÄ! Katsokaa peiliin älkääkä vinkuko prkleen älykääpiöt. Ei se ole espanjan vika, ei turistikohteen vika, turha yrittää siirtää ongelman juurisyytä muiden niskaan. Se on SINUN, itsekäs paskojaturisti, vikasi. Tunkekaa tämä kaaleihinne.

Samaa mieltä, mutta asiallisemmin ilmaistuna.

Vierailija
187/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko vain on kuitenkin telläytyä sinne metsäpalojen ja muiden luonnon vitsauksien keskelle polttamaan ihonsa auringossa. Sitten itketään apuun finnairia ja vaikka mitä, kun koko hotelli on paskripulissa.

Ja sitten voi kehua, että nämä raukat kuolisivat nälkään, jos me turistit ei vietäisi rahoja gryndereille.

Vierailija
188/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne turistit mitään pasko vaan espanjalaiset itse kun nuohan nuo turistikohteet järjestelyineen rakentaa miten haluavat. Ja saavat tuloja turismista. Ja jos turisteja on lapannut välimerellä varmaan satoja jos ei tuhansia vuosia niin muuttakoot paikalliset muualle jos turistit häiritsee. Ei noiden läsnäolon luulisi olevan yllätys tässä kohtaa. 

Vierailija
189/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole enää hinkua mihinkään banaanivaltioon ne on nähty,rahaa säästyy ja ilmasto pelastuu.

Lentomatkustelusta tulisi tehdä niin kallista että tavan tallaajalla ei ole varaa niinkuin ennenvanhaan oli.

Kovat verot käyttöön

Missä tynnyrissä sinäkin olet elänyt viimeiset vuodet, Suomesta on tulossa banaanivaltio, meillä ei tosin ole edes banaaneja myytäväksi.

Suomi on aina olluki se, tosinnse banaani oli paperi

Kyllä täällä aika moni silti osaa esimerkiksi kirjoittaa ihan siedettävää suomea. Kaikki toki eivät, kuten näytteestäsi voimme havaita.

Venäjällä ei ole enää helppoa opiskella suomen kieltä. 

Vierailija
190/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran elämässäni olen ollut Lanzarotella. Äijän piti päästä lämpimään eikä muualla ollut tilaa. Oli varmasti elämäni tylsin ja kurjin loma. Ei muuta tekemistä kuin maata sängyssä ja kitata vinkkua yhdeksän päivää. Äijä makasi parvekkeella pallit paljaana. Illemmalla tuli sisään riitelemään. Paikallisten käytöksessä en kyllä huomannut mitään erikoista.  

Varsinainen unelmaloma.

Vierailija
191/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

No jos ei rahat kelpaa, ne voidaan kyllä viedä muualle. Adios!

Suomalainen on niin koomisen itara, ettei siitä kovinkaan kummoista lovea kohteen bruttokansantuotteeseen tule, verrattuna vaikka brittiöykkäreiden loppumiseen.

Vierailija
192/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää pässit on alinta saastaa. Kun ollaan omaan elämään tyytymättömiä, niin sairaiden eläkeläisten pitää tulla asunnottomiksi hoitojonoon Suomeen. Näin sairas ja kateellinen osa kansasta on. Tiedän muutaman pariskunnan jotka asu yli 15v Portugalissa tai Espanjas. Ei kovaa eläkettä. Kyl ne vaatimattomasti eli. 

En ole yhtään omaan elämääni tyytymätön. Siinähän ei mitään pahaa että ovat asunnottomia niin ei mene asumistukea. Jonossa ei myöskään tule kuluja ennenkuin vastaanottohuoneeseen pääsevät. Jos on oikeasti sen eläkkeensä itse tienannut ja säästänyt niin asukoon silloin vaikka hevonperseessä. Mutta jos ei niin sitten saa tehdä kuten käsketään. Eikä ainakaan kovin sairaalta reppanalta näyttänyt se yksi 58-vuotias täti, nimeään en muista, jota haastateltiin asiasta. 

Eli olet tyytyväinen, kun ovat asunnottomia ja nukkuvat roskiksissa, rappukäytävissä tai päihde ongelmaisten asuntolasta voi saada joskus yö paikan. Kuulema tosi turvattomia paikkoja. Ihan mahtavaa ku tiedät noi hyvin. "Ei näyttänyt sairaalta toi yks 58v täti. Oikea analyysi. Vedä kiikkuun ittes. Kukaan ei kaipaa. Lähes kaikilla vanhuksilla on sairauksia, mutta sinua kiinnostaa vaan ettei tarvi maksaa mitään tukea. Ne tuet on pisaroita meres kun vertaa mitä rahaa lähtee tukina Espanjaan, että ministerit käärii hyvät rahat.

Hullujen huone taitaa olla aika pitkälti. Kunhan kaikki kärsii. Jos joku on vähän tienannut airbnb niin ei lupia ja pitää sala hotellia. Eläkeläiset kadulle liukastelee ja roskikseen nukkuun. Kunhan ei tukia. Sinulta pois? Minun perhetuttu saa vain kansaneläkettä, kun oli sairas koko ikänsä. Se että ilkutaan kun itse on saanut olla terve ja töissä. Paitsi päästään sairas! Kyllä karman laki kostaa pahansuopaiset incelit. 

Vierailija
193/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noita ku si sia ja vanhalle haisevia mummoja nyt haluaa yhtään mihinkään. Yrittävät olla niin nuorekkaita.

Siivoaisitko suusi! 

Vierailija
194/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih...minä rovaniemeläisenä ymmärrän erittäin hyvin. Asuinkerrostaloissa harjoitettava airbnb mahdollistaa turistien ylikapasiteetin, sekoittaa asuntomarkkinat, vie vakituisilta asukkailta kotirauhan ja he joutuvat myös mahdollisten vahinkojen maksajiksi. 

Voi raukkaa saako tuttusi rahaa airbnb ja sinä et koska et voi laittaa asuntoasi sinne. Häädetään mekin turistit jotka tuovat rahaa maamme alueille joissa työttömyys pahimmillaan. M**tut on tervetulleita jotka karkottavat kyllä turistit huijaamalla takseissa, baareissa jne. 

Olen supermajoittaja 5% parhaan joukossa ja oikeasti ihmettelen kuinka kohteliaita ja siistejä turisteja ympäri mailmaa. Eivät tule millekään ryyppy lomalle kuten suomalainen menee Kanarialle tai Alanyaan. Tietty jotain yksittäisiä ongelmia tulee joillekin joskus, mutta Rovaniemellä ongelma

Onko täällä oikeesti tälläinen viha airbnb vuokraajia kohtaan. Mistähän haitoista sä puhut? Talo on syrjässä ja seuraavaan naapuriin useampi kilsa.Paikalliset saavat asiakkaita esim kauppa, grilli. Rahat menee isälleni joka onneksi parani ja jaksaa vieläki. Ja äitini kuoli kun olin lapsi. Pärjään omalla työlläni, mutta voin ottaa voittoja jos tarve olis. Voit olla varma, että mua kiinnostaa vain pysyä terveenä ja tehdä töitä jotka on talouden myötä vähentynyt. Tuu ihmeessä länkyttää päi naamaa. Et tiedä minusta, äidistä tai isästäni mitään. Täyden 5 arvoa ei pidetäkään airbnb jos ei osaa käyttäytyä hyvin ihmisiä kohtaan. Laita talos kans. Kyllä siinä nuilla kirjoituksilla/asenteella turistit haukkos henkeä matkalla mihin tahansa muualle paitsi Suomeen. Melkoisia syytteitä. Ei kukaan terve tollasta kirjoita. Joo mulle riitti tämä palsta. Hulluja riittää. Olisitte tyytyväisiä jos talo ja meidän raajat räjähtäs ja jouduttas kadulle kitumaan. Jatkakaa mä en tätä enää aukaise. 

Vierailija
195/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo päiväkodeissa pitäisi opettaa hyvät käytöstavat ( jos siis henk.kunta itsekään osaa), sillä kodit ovat jonkin verran epäonnistuneet siinä.

Oikeasti, tämä on tärkeä asia soomalaisille, etenkin noi yksinäiset miehet ja lapset. Espanjassa pienetkin lapset osaavat käyttäytyä ja onneksi enemmän ja enemmän täällä kotimaassakin.

Vierailija
196/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa jostain syystä intetään, että hyvin käyttäytyviä turisteja ei suinkaan inhota vaan otetaan avosylin vastaan.

Porsastelevia turisteja on inhottu AINA.

NYKYÄÄN vihataan kaikkia turisteja, myös niitä asiallisesti käyttäytyviä.

Suinkaan kaikki paikalliset eivät turisteja vihaa, koska monen elantokin on turisteista riippuvainen.

Mutta ne, jotka huutavat "tourists go home", tarkoittavat sillä ihan KAIKKIA turisteja, ei pelkästään sikailijoita.

Vierailija
197/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo moneen kertaan todettu, kohdemaa pystyy ihan helposti lopettamaan turismin maahansa vaikka käytännössä kokonaan jos kerran niin kovasti ahdistaa. Turistit eivät mitään Espanjassakaan pasko, vaan massaturismi vaan alkaa olemaan kestämätöntä siihen kuluvien resurssien vuoksi.

Vierailija
198/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

No jos ei rahat kelpaa, ne voidaan kyllä viedä muualle. Adios!

Suomalainen on niin koomisen itara, ettei siitä kovinkaan kummoista lovea kohteen bruttokansantuotteeseen tule, verrattuna vaikka brittiöykkäreiden loppumiseen.

En minä ainakaan ole.

Vierailija
199/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat Euroopan rasistisin ja fasistisin kansa. Näissä asioissa pitäkööt turpansa kiinni.

Vierailija
200/203 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat Euroopan rasistisin ja fasistisin kansa. Näissä asioissa pitäkööt turpansa kiinni.

No pidä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi