Avainlukulistan kanssa puljailijat
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on boomereita joita pelottaa kaikki uusi
Mutta siellä avainlukulistan takana on sellaisia summia, josta a voi vain haaveilla.
Niinpä!
Mulla on kaksikin avainlukulistaa olemassa, mutta enimmäkseen tunnistaudun kyllä mobiilivarmenteella. Silloin kun oikein isoja summia käsittelee niin tuntuu mukavammalta nää läppärit ja avainlukulistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on boomereita joita pelottaa kaikki uusi
Tai ne ovat nörttejä, jotka eivät puhelimeen raha-asioitaan laita, vaikka älypuhelin olisikin.
Kai olet teipannut myös läppärin kameran😆
En, mutta kyseinen nörtti käy kyllä napsauttamassa koneeni kameran luukun välillä kiinni ja minä ihmettelen, miksei kasvontunnistus toimi sisäänkirjautumisessa. Nykyläppäreissä on tuota varten ihan valmiina suljin, ei tarvitse teippailla tai laittaa erillistä luukkua, sellainenkin pyörii jossain laatikonpohjalla. Tosin edellisessä koneessani ei ollut kameraa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
29 vuotta olen käyttänyt avainlukulistoja ja hyvin toimii edelleen, vaikkakin aikaisempia vuosia huonommin, kun OP-listojen koko kasvatettiin tuplaksi. Maksupääteautomaateilla mummojen ja ukkien takana jonottaminen loppui omalta osaltani 3.1996.
Kohta se isokokoinen alkaa toimia paremmin, kun ikänäkö rupeaa haittaamaan. Syy noihin isoihin listoihin on esteettömyys.
Vierailija kirjoitti:
Puljailen tunnuslukulaitteen kanssa läppärillä kotona raha-asiat. En omista älypuhelinta.
Nordea luopuu tunnuslukulaitteiden käytöstä 15.9. ja tilalle tulee ID-laite. Oikein kätevä sekin on. Itsellä on kaikki älylaitteet käytössä viimeisen päälle, mutta pankkiasiat hoidetaan ID-laitteen avulla.
ei kuulu sulle. mitä muut tekee. tee sä mitä sä haluut. ei koske sua kuten moni muukaan asia yhteiskunnassa. jokaiselle kutakin tarpeisiinsa ja hyvä että niin on. ja alay väsyttää noilla toistoillas,mee nolo nurkkaan ja jääkin sinne. hyvin näytät mikä olet ja sitten muka irvipärstä naukuu muita. huh ala vetääää ja älä tuu takas.
Vierailija kirjoitti:
ei kuulu sulle. mitä muut tekee. tee sä mitä sä haluut. ei koske sua kuten moni muukaan asia yhteiskunnassa. jokaiselle kutakin tarpeisiinsa ja hyvä että niin on. ja alay väsyttää noilla toistoillas,mee nolo nurkkaan ja jääkin sinne. hyvin näytät mikä olet ja sitten muka irvipärstä naukuu muita. huh ala vetääää ja älä tuu takas.
Onneksi olet jo siinä iässä että kohta olet mullan alla valittamasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29 vuotta olen käyttänyt avainlukulistoja ja hyvin toimii edelleen, vaikkakin aikaisempia vuosia huonommin, kun OP-listojen koko kasvatettiin tuplaksi. Maksupääteautomaateilla mummojen ja ukkien takana jonottaminen loppui omalta osaltani 3.1996.
Kohta se isokokoinen alkaa toimia paremmin, kun ikänäkö rupeaa haittaamaan. Syy noihin isoihin listoihin on esteettömyys.
Ikänäkö on jo, ollutkin pitkään. Isokokoisen listan mukaanottaminen ulkomaille on epämukavaa. Entinen pieni mahtui lompakkoon.
En puljaa mitään. Tunnuslukulista on yksinkertainen ja helppo käyttää. Ei ole koskaan kieltäytynyt toimimasta loppuneen akun tai pakollisen päivityksen puuttumisen takia.
Mulla on S-pankin tunnuslukulista ja Nordea id. Ihan turhaa vihjata ettei muka ihmiset osaa käyttää jos tunnuslukulista on käytössä. Naurattaa tuollaiset jotka luulee olevansa digikuruja.
Suuri osa pankkiongelmista on ollut juuri mobiilipankeissa joten käytän erillistä listaa niin kauan kuin mahdollista.
Katselin omia valokuvia puhelimeltani. Samsung tai google tai piru tietää kuka tai mikä, oli tehnyt maisemakuvistani kollaasin, johon oli lisätty musiikki.
Millä hemmetin oikeudella joku laittaa jotain pianonpimputusta kuviini? Oliko joku ihminen perannut sieltä arkaluontoiset kuvat pois? Otan joskus kuvia talteen esim asiakirjoja. En luota tietotekniikkaan yhtään enempää kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikänäkö on jo, ollutkin pitkään. Isokokoisen listan mukaanottaminen ulkomaille on epämukavaa. Entinen pieni mahtui lompakkoon.
Olen ottanut kirjaston kopiokoneella pienennetyn valokopion. Lapun saa niin pieneksi kuin haluaa ja agenttityyliin kierrettynä vaikka kuulakärkikynän sisälle, avaimenperään tmv. Ei hakkerit pääse käsiksi. Käyttäjätunnus tietysti eri paikassa.
Olen tietoturvaan perehtynyt IT-ammattilainen joten valitsen mieluiten turvallisimman, helppokäyttöisimmän ja toimivimman ratkaisun eli pahvisen tunnuslukulistan.
En voi käsittää miksi kukaan haluaa käyttää kömpelömpiä vaihtoehtoja vaikka ei turvallisuutta ymmärtäisikään.
Tiedän, että tunnuslukulista on ainut absoluuttisen turvallinen, vedenpitävä ratkaisu.
Ei sitä muuten olisi tekoäly kehittynyt, ellei ne sitä materiaalia jotain olisi kerännyt <3 Sama kaikki videoneuvottelut ym. Itse ihmiset on auttanut luomaan sen, joka niiden työn vie.