tyylilyylit
Heippa!!!
Mitäs mimmit?
Tää pissi vielä tänä aamuna tikkuun, niin vielä näytti vahvaa ovista. Joten illalla " pitää" vielä pupuilla... onko teillä muilla ollut oviksessa sellasta kauheeta kipukohtausta, tosi nopeaa, munasarjojen kohdalla kun nousette esim. tuolilta ylös?? mulla oli tänään sellanen, ikävän tuntusta:( Hassu juttu on sellanen, että näin vahvoja viivoja ovistestiin en oo ikinä saanu!!!! se on sellanen paljon paksumpi ja tosi tumma se viiva... taitaa olla hyvä ovis??
Kommentit (77)
ihana ryhmähalaus!! Se tuntui todella hyvältä!! Hitsi, kun tuli taas niinpaljon parempi olo!!
No menihän se priskun ovis sitten vihdoinkin ohitse, ettei tarvii kokoajan olla nusuttamassa ;-)) Eikai sitä nyt kukaan monta päivää putkeen jaksa =-) mää olen tietysti poikkeus, mää olen niiiin halulllinen nainen(useimmiten) !! Tiedän myös, että jos vain sen kaksi viivaa siihen r-testiin saisin, niin johan leijailisin pilvissä minäkin!! Mää vaan olen tällainen ihminen, että mulla menee nämä aallonpohjat ja pilvissäleijumiset edestakasin!!! Varsinkin nyt kun omat hormonit saa rauhassa jylistää!! Mää olen kyllä tälläkin hetkellä erityisen Onnellinen...mulla on rakas mies, terve tytär ja omakotitalo kera ison lainan ja paljon ihania sukulaisia ja ystäviä... kaikki mitä vielä saan, on ekstraa =-)) ihminen on vain sellainen, että se haluaa aina vain jotain lisää ja lisää, eikä muista nauttia jo, olemassa olevista asioista!! Siksinkin mää tässä soudan ja huopaan, tän vauva-asian kanssa, että mitä jos ei sitten menekään kaikki hyvin...jos en jaksakaan jne. miksi en nauttisi näistä mitä mulla jo on :-/ noh, nää on näitä...parin päivän päästä mä olen tääl taas hehkuttamassa vauvakuumetta ;-)
meen taas!!
nonuli
Vai olette te armaat täällä kimppailleet kun toinen on töitä puurtanut otsa kurtussa! Ja mua ei kutsuttu mukaan? Olisinhan mä sumppitauolla ehtinyt mukaan... :)
Mä olen ihan pihalla teidän jutuista kun olen tietoisesti pysytellyt vähän sivummalla. Pysyy nuo ajatukset paremmmin kurissa eikä laukkaa omilla teillään.
Mutta Priscun oviksen metsästys on ainakin onnellisesti ohi, hyvä tytö! Voitaisko me leikkiä " Ovista mä metsästän, tahdon saada suuren..." leikkiä? Siis silleen että joku toimii esilaulajana ja muut vastaa kuorossa? Ja sit kaikki niikun sais tietyst vuorollaan oviksen!
Sit tätä samaa vois tieten soveltaa plussaan? Milenna otatko siihen plussa-versioon vetovuoron?
Nyt tämä tahtoo ruokaa! :)
Rimpe
Aina ihana kuulla susta, ja mulle toi laululeikki käy hyvin:D
Kuule, mähän huusin sua jo aamulla, mut et ehtiny vastata:( Sää ookki nykyjään niin kiireinen...
Mä mitään kiireinen ole mut ehkä hivenen ylityöllistetty! :)
Töissä saa oikeesti tehdä ihan hommia ja sitten on tää siviili puoli vielä päälle. Tenavat, elukat ja kämppä. Ai niin ja parisuhde... :)
Ei vaan tää on oikeesti ollu aika kiireistä tää pisines naisena oleminen. Tänään selvisi sen verran että jatkoja on luvassa ainakin jonkin aikaa ja se on kyllä aika iso helpotus. Tähän asti on ollut vähän epävarmaa että kuinka kauan hommat jatkuu. Toissa viikolla oli jossain vaiheessa jo hommat katkolla, mutta nyt luvattiin ainakin toistaiseksi jatkoa ehkä syksyyn saakka. Tosin työnkuva tulee vähän muuttumaan vaan eipä tuo haittaa.
Jos lähtis saunan lämmitykseen ja tuijottais vähän aikaa telkkua.
Rimpe
Rimpelle ja Milennalle kans morjens ja tulkaa mukaan kimppahaliin =)
Nyt tää mun vanha kroppaparka sekoo ja hajoo lopullisesti... Nyt meinaan ihan sellanen oviskivun tapainen aika kovakin tylppä kipu on tuossa oikeella alhaalla, tunnin verran kipuillu... Ja mun muistaakseni se gyne viime kierrossa sano et irtois oikeelta, joten ei nyt kyl vois oikeen tässä kierrossa oikeella kipuilla. Eihän?? vai oliko se gyne siinäkin väärässä niinku muissakin asioissa=/ Olisko tää nyt sit kuiteskin oviskipua??? Vai kiinnittymis (onko siinä kipua vai vuotoa??)kipua? Vai poksahtaako mulla umpisuolikin viellä kaiken lisäks... Sappirakko onkin jo poistettu 10 vuotta sitten... Voi kääk!!!! AUTTAKAA!!!!
Nippara kp20/29(33?) yk8
Rimpe; Sehän on mukavaa jos töitä riittää:)
Ja mites se laulu menikään..Plussaa mä metsästän, plussaa mä metsästän..tahdon saada...suuren:)?
Nippara; Kyllähän ryhmähalille aina tungetaan mukaan:)
En valitettavasti osaa tuohon oviskipuasiaan sanoa mitään, kun miun oviksista ei saanut mitään selkoa..tässäkin kierrossa missä plussa tuli, olin ihan varma etten ees ovuloinut..eli kivut ja limat elää ihan omaa elämäänsä tän lyylin sisuksissa..
Toivotaan ettei nuo kommentit menny ihan väärille henkilöille..se on tää kun unenpöpperössä koittaa jotain selvää saaha..:) Muutenkin ku muisti on niin hyvä (eli ei..)..No, pitää käydä viel kattelemas jotain iltapalaa ja sit kömpiä nukkumaan..
priscilla ja muutkin, täällähän mä oon, taustalla taatusti joka päivä luen teidän jutut. mutta,
musta ei siis kertakaikkiaan oo pinoutumaan kovin usein.. on niin rankkaa kirjautua sisään, muistella mitä kukakin on kirjoittanu ja sit vielä se että mitä itellä oli sanottavaa... seli seli... laiska taidan olla. mutta viimeaikoina on kyl väsyttänykin jo ihan kivasti.
nyt ei oo perjantain jälkeen vuodellut yhtään. tein tänään viel viimosen varmistustestin ja samantien pärähti vahvat viivat ruutuun! tähän asti saanu haamuja aconin herkällä kasettitestillä. tää minkä äsken (iltapisusta..) tein, oli jo exact jotakin. apteekista.
syömisen kans alkaa olla jo lievää ongelmaa silloin tällöin. eli varmaan pian alkaa pahoinvointi saapua tännekin... tissit on arat ja turvoksissa. mies on mielissään, mä en.... kohta ei enää d-kuppi riitä...
onpas nipparalla nyt jännät paikat. mulla ainaski silloin ku oon oviksen tuntenu, se on ollu ensin muutaman tunnin kovempaa kipua ja sit päivän verran viel sellasta arkuutta ponnistaessa yms. ja mä oon kipujen mukaan ovuloinu ihan miten sattuu. ennen ku kierto oli noin28-30 pv, saatoin ovuloida kp 18-19. välillä sit taas kp 14-15. jospa sulla tosiaan nyt olis se ovis?
mä muuten haluun teidät kaikki mukaan odotuspuolelle, joten te plussaatte kyllä! se on saletti!
äh, selkää särkee ja nälättää, pakko mennä... jääkaapille...
sannuska 5+0
Tänä aamuna sain OVISPLUSSAN!!!!! Oon ihan ihmeissäni. Ne eiliset kivut siis oli kuitenkin oviskipuja =) Ja nyt siis kp 21, eli ovis on n. 5 pvää normaalia myöhemmin --> taitaa tulla superpitkä tästä kierrosta (tähän asti pisin 33). Mutta samapa se, pääasia että ovuloin =) Ja eikun hommailemaan ukon kanssa tänä iltana, sopiikin hyvin meidän jtp rytmiin!!! Onhan tässä jo viikko harjoteltu (turhaan)... Kiitos teille rakkaat Lyylit ku ootte kestäny mua!!!! Ootte korvaamaton tuki!! KIITOS!!! <3 Hali kaikille! Nyt on tällä akalla hymy korvissa =)
Onnellinen Nippara kp21/29(33??) yk8
Nippara; Onnea ovisplussasta:) Tulihan se sieltä lopulta..Nyt vaan sit heti hommiin kun vaan mahdollista:D
Sannuska; Kiva kuulla siustakin! Ja ihana että vuodot loppui ja on oireitakin:) Eiköhän siellä oo sit kaikki hyvin ja pieni kasvaa kovaa vauhtia masussa..
Ite en jaksas oottaa, kun vasta 30.pv tätä kuuta on se ultra..niin pitkään pitää oottaa et näkee masukin..jos siel ees on ketään..mut nyt voi vaan toivoa:) Tällä hetkellä on taas vähä positiivisempi olo, ei sitä sit tiiä taas huomenna..
No niin nippara, enkös mä sanonu jotain?? Sä mitään rikki ole, kyll sulla on ovis, ja nyt se on oikeen hyväkin, eli saat pissiä r-testiin vielä tässä kierrossa, sano mun sanoneen!!!! :)))) Olen tosi ilonen sun puolesta, ja nyt täpinää makkariin, eikö??
Sannuska: voi kun kiva kuulla susta!!! Ja ihanaa että vuoto on ohi, ja testi vahvaa plussaa:)) vedä kovaa sinne odotuspuolelle, täällä olisi ihan kypsiä kuumeilijoita sinne tulemaan... voi hyvin!!!
Rimpe:mä oon kyl ilonen siitä että sä oot noin " kiireinen" . Et ehdi samalla tavalla kuumeilla ja kyttäillä oireita. Mun mielestä " kuulostat" ihan eri ihmiseltä kun pari kk sitten, olet paljon tasasempi ja seesteisempi. Kohta se plussa tulee, nurkan takaa yllättää;))
Mulla on pieni masennuksen poikanen... lämmöt mulla ihan hyvät, lähellä 37, tai sit 37,1 koko ajan, mut silti sellanen olo, et ei me kuitenkaan olla onnistuttu:( parempi varautuu siihen todennäköseen vaihtoehtoon ja toivoa vaan ihmettä (plussaa). Miltäs sen kohdunnapukan nyt kuulukaan tässä vaiheessa tuntua, jos hedelmöitys onnistunut? en muista... Kiitos jos joku teistä siskoista viitsis muistuttaa:))
Milenna, kiva et parempi mieli tänään =) Kyl se ultra pian tulee ja sit saat nähdä sen ihanan pienen ihmisen. Kateeks käy :)
Prisku, iso rutistus sinnepäin!! Lämmöistä mä en ymmärrä mitään, mutta uskon lujasti siihen että plussaat tässä kierrossa!!! On sulla sellanen tsemppi ollu päällä, et jos asenteella on mitään vaikutusta tähän touhuun yleensäkään, niin kyl sä plussaat! Plussatuulia en viitsi puhallella kun tulis samalla vaan kauniin keväisen vihreitä limaklönttejä =DD
Nippara
Priscu; Halit siulle! Hirvee tsemppi on kyl olu sulla, toivotaan oikeen kovasti että se palkitaan:)
Napukasta en osaa sanoa sen enempää, kun et mullahan se oli suht korkeella eka ja sit se tuntui tulevan alaspäin, vähän ennen menkkojen alkua, ja sit se nousikin ylemmäs..siitä en muista oliko se nyt miten kiinni vai auki..
Hitsi kun tekis vaan mieli herkutella, kun ei mitään " kunnon ruokaa" tee taas mieli:( Ja sittenpä se kostautuu se herkuttelu kuhan sinne neuvolaan taas menee..en tajuu miten voi paino noustakin niin nopeesti ja huomaamatta:( Tai no, jos aattelee mitä syö niin aika helposti se onkin selitettävissä..Pitäis ees yrittää sit liikkuu enemmän, siitäkin kerkes terkka valittaa..
No mut, en jää teitä tylsistyttämään taas, pitää painuu siivoilee kämppää..mieskin lähtee koht töihin pois edestä:)
mulla se napukka on nyt tuolla korkeella ja kiinni ja napakka, ihan eri tuntunen ku oviksessa, mutta ei se mitään kerro...
mäki herkuttelen täällä, nam! juustonaksuja ja limua....
No nyt on siivottu..Ihan luuttusinkin, on taas viime viikkoina jäänyt luutuaminen vähän vähemmälle kun väsy on voittanut imuroinnin jälkeen:)
Meinasin et oisin ikkunoitakin vähän pesassut mutta se ikkunan pesuaine hais niin pahalle, etten sit pessytkään..
Tyttökin niin mukana hommassa..eka niin vakavana laittoi muovipussia laatikkoon, oikeen tarkkaan yritti viikata sen..ja sit tulee hirvee paniikki jos se jääkin pilkottaa sielt laatikosta:) Hiirimatonkin pitää olla suorassa ettei hermostu:) Tyttö pyyhki pöytiä sillä aikaa ku mie luuttusin lattiaa, lapsityövoimaa..:)
Mut kylläpä alkoi selkään ottamaan tuo siivous..pitänee oikasta hetkeks, jos tuo tytsi suostuu siihen.
Täällä on taas lyylit innostuneet kirjottelemaan!!
Nippara löysi kadonneen mamsellin =-) jeah, se tietää nusuttelua ehtoolla ;-) eikun " hei laukkaa ratsu reima, hei, reima, hei reima..." pääsi oikeen laulun poikanen!!
Prisku, et nyt viitsi vaipua synkkyyteen...älä mieti noita napukoita ja lämpöjä liikaa...oikeesti, älä mieti niitä yhtään...anna vain luonnon hoitaa tehtävänsä!! Kyllä se nyt nappasi, kun kerran tilaus jouluvauvaan on taivaaseen lähetetty =-)) mää en oikeesti ymmärrä noista lämmöistä enkä napukoista, enkä tahdokaan! Musta tuntuu, että " tiedän jo muutenkin ihan liikaa näitä raskaus-hedelmöitys vinkkejä-oireita sun muita...aaargh!!
sannuska on tas hyvillä mielin, ja saa kasvatella rauhassa ja Onnellisena masua ja masuasukasta!! helli vauvaa ja itseäsi!!
Milenna se laittoi siivoustalkoot pystyyn!! meidänkin tyttö hakee aina oman pikkuimurinsa kun alan siivota!! Minä olenkin oikee siivoushullu, mää pesen laattioita (välipaikkoja) harvase päivä, ja imuroin kanssa!! hullu mikä hullu!!!
Rimpe, työnarkomaaniksi vallan ruvennut :-) se on ihan hyvä, kunhan vain polla kestää, ja pysyy raskautumisasiat taka-alalla!! jee!!
Mulla on nyt taas luottavainen mieli, mulla on niiiiiin kultainen ja rakastava mies, et sen kanssa kyllä uskon jaksavani vielä muutamankin koliikkikääryleen!! Mies niin toivoisi toista vauvaa, ja tottahan minäkin... pelottaa, mutta mies on vierellä ja enemmänkuin avuksi!! joooh!
nonuli
Kiva kuulla kaikkien kuulumisia! Omaa napaa lyhyesti,kohta pitää mennä nukuttamaan tyttöä.. Eilen tuli keikka naistenklinikalle, oli ihan sairaat vatsakivut, soitin ensin ja sieltä sanottiin että pitäs tulla näytille, vaikka en olis millään viittinyt lähtee.. Kivut oli kyllä sellaset oli loppujen lopuks tuli sellanen fiilis että tekee mitä vaan että pääsee niistä..
Ei siis kuitenkaan ollut mitään akuuttia, hormoniarvot laskeni itestään eli ei enää mitää kasva siellä munasarjassa, siellä on vielä joku verihyytymä joka voi tehä kipuja, mutta ei siis oo mitään vaarallista. kahta eri antibioottia sain ja viikon päähän uuden ajan. Tänä aamuna oli jo ok olo. Että sellanen fiilis on että sais mennä tää homma ohi...
lotta, ei nyt niin pirteenä...
voi lotta, ei todella kuulosta kivalle tuo sun tilanne. saisi jo helpottaa sullakin. nyt kuitenkin taisi olla parempaan suuntaan menossa. ja toivotan jo etukäteen oikein paljon onnea seuraavaan yrityskertaan!
priscu, älä ala nyt masentelee, kyllä teille jouluvaavi on tulossa! sehän päätettiin jo ajat sitten, eiks je? ;)
Kiva kuulla Rimpestäkin muuten pitkästä aikaa!
Milenna, sulla ei loppujen lopuksi enää ihan kovin kauaa siihen ultraan oo, vähäks ihanaa! (mä saan muuten taatusti kuulla meidän " anorektiselta" neuvolantätsyltä mun painosta ja liikkumisesta ja syömisestä...)
hrrrr..... mä oon nyt viimiset 2 päivää palellut ihan holtittomasti. sama mitä on päällä, toppatakissakin sisätiloissa palelin... lisäks on ihan kuumeinen, kipeä olo. mutta, ei oo kuumetta, lämmöt vain 36.3, melkein mun normaali. (esikoista odottaessa muuten oli ekat 20 vk lämmöt 37 pintaan.. outoo kun nyt ei ookaan koholla. taas uus syy pelätä ettei kaikki oo ok...) tää on ihan järkkyä kun tärisen vaan koko ajan ja iho on sellanen herkkä niinku kuumeessaki. en sit tiiä liittyykö tää tähän raskauteen vai oonko kipeeks tulossa. mitään nuhaa tms. ei kuitenkaan oo.
ihanaa, nyt alkoi pidennetty pääsiäisloma! pyysin huomisen vapaaksi ja pe-ma meillä olis muutenkin ollu duunipaikka kiinni, joten tiistaina vasta töihin, jee! oon kyl niin väsy ollukin että ihan oikeeseen aikaan tulee pikku paussi.
ihan pakko lähtee nukkumaan, ei pysy enää tolpillaan tässä. Huomiseen!
sannuska
Lotta; Tsemppiä siulle, ei kuulosta kovin kivalta tuo, toivotaan et pääsisitte pian uusiin hommiin.
Sannuska; No mulle pamahti jo heti ekana 2-3kg normaaliin painoon, ja BMI meni sopivasti just ja just 26-> sokerirasitus taas eessä, jos sinne asti päästään..jeejee:( Ja muutenkin miun syömis-liikkumishommat ei oikeen balanssissa oo..Herkuttelija mikä herkuttelija:(*noloo*
Tänä aamuna taas tähän aikaan ylös..illalla(ja vähän muulloinkin) miehell valitin et oon niin väsy kun päivät painin tuon tyttösen kaa ja illalla pitäis jaksaa olla viel miehenkin kaa, ja kuitenkin mie oon se joka herää aina tytön kaa klo kuka-ties-mitä..eipä tuolla taida painuu perille asti, taas se tuolla vaan nukkuu:(
Pitänee painuu suihkuun, jahka saan tuon miehen ylös..tänään meen reumalääkärille ja sille pitäis sit sanoo tästä raskaushommastakin, kysellä miten lääkitysen yms. kans..
Joten, heippulis!!
Milenna rv 8+5
johan on tuuuuulinen päivä!! Uskaltaako sitä lainkaan laittautua lasten kanssa pihalle, lähtevät pahimmassa tapauksessa pienimmät vielä lentoon!! =-) Olis kiva sitten selitellä iltapäivällä vanhemmille, että tein lapset lähti jo aamupäivällä...ja ihan yksin!! =-))
Lotalla on kyllä surkeita sattumuksia =-( eikös se jo riitä, että kokee vauvansa menetyksen, että vielä kaikkea tuollaista, oheis kamalaa :-) *halaan sinua* parane pian, ja lepäile paljon!! Onneksi on pyhät edessä!!
Milenna: Sun kannattas varmaan puhua lisää Sun miehelle...teitä on kohta neljä, ja elämä on sitten vielä raskaampaa...Sä tarttet kyllä hoitoapua!! Ettekö, te vois vaikka herätä vuoroaamuina, sillon kun teillä on yhteistä vapaata?? Koita jaksaa!!
meen taas!!
nonuli
Nyt kyllä lopetatte mun kehumisen, mulla menee kyyneleiseksi täällä olo...!
Milenna, jauha vaan omaa napaa, musta on ihanaa lukea ja " kuulla" sun raskauden kulusta, voinneista jne... sä olet iso osa lyylejä, et varmana lähe täältä pois!!!!
Tein tänään vielä varmistukseksi ovistestin, haalea viiva, eli meni jo! Nyt sit alkaa jännitys!!! HUI!