Toivon että hallitus antaisi verokevennyksiä ihmisille jotka ottavat terveysvakuutuksen.
Ihmisiä pitäisi kannustaa siihen että he ottaisivat terveysvakuutuksen koska julkinen puoli on ruuhkautunut eikä se toimi hyvin.
Verokevennys voisi olla vaikka 5% jos ihminen ottaa terveysvakuutuksen koska silloin hän asioi yksityisellä puolella eikä hän ole käyttämässä julkisen palveluita kuin erittäin harvoin.
Minä otin terveysvakuutuksen, 450e/vuosi ja 250e omavastuu mutta olen katkera siitä että joudun maksamaan pienestä palkastani samat verot yhä vaikka jatkossa käytän yksityisiä terveyspalveluita.
Kommentit (14)
Tuo on hyvä idea, samoin se lihavuusvero.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisille terveysjäteille ei pidä lapioida enää yhtään enempää veronmaksajien rajoja.
No mikä on sinun idea siihen että suomessa olisi toimiva terveydenhuolto? Se että ihmiset ottaisi terveysvakuutuksia tekisi sen että julkinen terveysenhuolto ei olisi niin ruuhkautunut.
Höpöhöpö. Jos on rahaa ottaa vakuutus niin maksaa sen itse. Ihme ruikutusta. Ei yhteiskunnan tule tukea varakkaita. Terveisin Kokoomuksen äänestäjä
Terveyskulut pitäisi voida vähentää verotuksessa, turha sekoittaa mukaan vakuutusyhtiöitä nostamaan hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jos on rahaa ottaa vakuutus niin maksaa sen itse. Ihme ruikutusta. Ei yhteiskunnan tule tukea varakkaita. Terveisin Kokoomuksen äänestäjä
Kyse on siitä että miksi terveysvakuutuksen ottaja joutuu yhä maksamaan veroja yhtälailla vaikka hän käyttää yksityisiä terveyspalveluita?
Ap
Kai ymmärrät, ettet kuitenkaan sillä vakuutuksella pysty hoidattamaan syöpääsi tai mitään muutakaan kovin kallista. Yksityislääkärien bisneshenkisyys ärsyttää. Tavoitteena on monta käyntiä, kun taas julkinen pyrkii hoitamaan kerralla kuntoon. Haluan terveydenhoitoa enkä yksityislääkärien kupattavana olemista. Nuo vakuutukset ovat vain vakuutusyhtiöiden tapa saada voittoa. Kun koronan myötä sairastelu lisääntyi, eräs vakuutusyhtiö irtisanoi koko vakuutuskannan. Siinäpä sitten yrität saada uutta vakuutusta ja kaikki edeltävän 5 vuoden sairautesi suljetaan vakuutuksen ulkopuolelle. Vakuutusta ei niin vain oteta, sillä kaikki eivät sitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, ettet kuitenkaan sillä vakuutuksella pysty hoidattamaan syöpääsi tai mitään muutakaan kovin kallista. Yksityislääkärien bisneshenkisyys ärsyttää. Tavoitteena on monta käyntiä, kun taas julkinen pyrkii hoitamaan kerralla kuntoon. Haluan terveydenhoitoa enkä yksityislääkärien kupattavana olemista. Nuo vakuutukset ovat vain vakuutusyhtiöiden tapa saada voittoa. Kun koronan myötä sairastelu lisääntyi, eräs vakuutusyhtiö irtisanoi koko vakuutuskannan. Siinäpä sitten yrität saada uutta vakuutusta ja kaikki edeltävän 5 vuoden sairautesi suljetaan vakuutuksen ulkopuolelle. Vakuutusta ei niin vain oteta, sillä kaikki eivät sitä saa.
Ymmärrän tietenkin mutta pieniin leikkauksiin asti käyn yksityisellä, enkö minä tällä tavalla tuo säästöä yhteiskunnalle?
Ap
Vassareille tämä ei käy koska vassarit haluaa että muut maksavat heidän terveydenhoidon.
Ja yhteiskunta hoitaa kaikki kalliit vaivat. Toisin kuin julkinen terveydenhuolto, yksityinen voi valita asiakkaansa. Eivät yksityisellä huoli edes asiakkaaksi, jos on jotain hankalampaa vaivaa, esim. syöpä- tai elinsiirto. Yksi pörriäisen lääkäri kysyi suoraan, että miksi tänne tulit, kun lomamatkalla sairastuin. Olisi pitänyt olla yhteydessä hoitavaan yksikköön, johon matkaa oli 600 km ja päivä oli lauantai.
Välillä tuntuu, että luokittelevat tapaturmatkin hankalan sairauden piikkiin, ettei vaan tarvitse kajota. Tyyliin, tuo veitsellä leikattu haava johtuu varmaan syövästä, ole yhteydessä hoitavaan yksikköösi.
Ja minulla on terveysvakuutus, jota voin sentään hyödyntää julkisen sairaalapäivämaksuihin. Ei säästä yhteiskunnalta sentin vertaa, mutta minun talouteni se on pelastanut.
Minua ihmetyttää teidän ansenne vakuutuksen ottaneita kohtaan, vaikka ne vakuutetut ihmiset on parantunut teidän asemaa ottamalla vakuutuksen.
Minä otin terveysvakuutuksen koska julkisella puolella on liian pitkät ajat että saa hoitoa tai että sieltä ylipäätänsä saa hoitoa. Kova verotus on suomessa ja köyhänä täällä pitää elää koska palkasta menee rahat laskuihin, elinkustannukset on liian kovat suomessa.
Suomalaiset on kateellista kansaa.
Yksityisille terveysjäteille ei pidä lapioida enää yhtään enempää veronmaksajien rajoja.