Jos työkaveri irtisanoutuu, niin tarkoittaako se sitä että firmalla on nyt rahaa palkankorotuksiin?
Hänen palkkansa oli todennäköisesti jotain 7000-8000€/kk joten kyllä tuolla muutaman voitelisi.
Kommentit (25)
Uuden potkulain mukaan kaikki vähemmän hyödylliset työntekijät (eivät tuo rahaa firmalle osinkojen maksuun) alkavat ruskeakielisiksi tai saavat potkut.
Miten ap on tuolla "älyllä" päästä minnekään töihin?
Säästöt menee finnairin toimarin bonuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti firmalla ei ole tappiota tuottavia työntekijöitä, joten firmalla on itse asiassa entistä huonommin varaa.
Usein se lähtenyt työntekijä on tuonut projekteja taloon, hyvässä lykyssä vuosiksi eteenpäin. Tällaisessa tilanteessa ne projektit jää ja niitä pitää hoitaa yhden tekijän vajauksella. Mielestäni ihan reilua vaatia edes jonkinlaista kompensaatiota vaikka parempana bonuksena tai sitten sopia että ne lähteneen tyypin hommaat tehdään ylitöinä.
Olen ollut tilanteessa jossa ns. projektit myyty koko vuodelle ja useita tekijöitä lähti. Me jäljelle jääneet sitten tehtiin kuukausia valtavat määrät ylitöitä ilman mitään erillistä ylityökorvausta ja sitten bonareissakaan ei näkynyt. Arvaat varmaan että vielä useampi lähti sen jälkee.
Minä teen mutta minua ei palkata. Kuulema ei ole hyvä että työntekijä osaa laskea tunnus luvut, liikevaihdon ym. ja tuntee työnlainsäädännön pomoa paremmin.