Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juristit, KTM:t tms - paljon teillä menee tuloista menestyvältä näyttämiseen?

Vierailija
31.07.2025 |

Juristit, KTM:t tms - paljon teillä menee tuloista menestyvältä näyttämiseen? Mulla on ollut hyvä tuuri ja olen päätynyt tehtävään jossa tienaan juristin mediaanitulon humanistisella koulutuksella. Työyhteisössä ei ole paineita näyttää varallisuutta. Pärjään markettivaatteilla ja kirppareilla. Eväät syön yleensä kahvihuoneessa mukavassa seurassa. Auto on vanha ja käytetty. Hyvät tulot käytän sijoituksiin, lomiin, urheiluun ja ravintoloihin. 

Joskus pohdin että millainen on tilanne työkulttuureissa joissa pitää näyttää menestyvältä? Kuinka iso osuus tuloista menee pukeutumiseen, ulkona syömiseen ja autoon? Selittääkö tämä miksi suurista tuloista seuraa suuret menot?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tuoda tähän asiakkaan näkökulman. Ostan itse työtä sovelluskehittäjiltä sekä muilta konsulteilta, ja sliipattuja myyjiä kutsumme geelitukiksi tai kultaketjukonsulteiksi sekä käsienheiluttelijoiksi. Olen itse KTM, eikä itselläni ole tarvetta olla edustava, koska olen asiakkaan roolissa, mutta kannattaa huomioida että myyjän kalliista pukeutumisesta tai muusta koristautumisesta tulee tunne, että tämä firma laskuttaa liikaa. Vaatimattomuus toimiii Suomessa paremmin. Toki IT:ssä tämä korostuu, mutta muutenkaan keikarointi ei kuulu kulttuuriin.

Eikö ylilaskuttaminen ole petos?

Kyllä kierot keinot keksii. Polkuhinnalla sisään ja lisätöillä ja omien mokien korjaamisella tuotot. Seuraavaan kilpailutukseen asiakas osaa ottaa opikseen ja määritellä paremmin, mutta konsulttifirmalla on jo uusi k

Tuonko takia työt tehdään usein asiakkaan luona?

Vierailija
22/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene paljoa rahaa, teen enimmäkseen etätöitä kotivaatteissa ja työpaikalla muutkin pukeutuvat aika rennosti, esim. siisti neule ja farkut. Näin valtiolla. Asiakkaita en tapaa. Luulen että esimerkiksi opettajilla menee enemmän rahaa työvaatteisiin, he kun käyvät työpaikalla joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään, koska työn ulkopuolella en todellakaan halua näyttää "menestyvältä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Haluan lähinnä olla rauhassa ihmisiltä ja heidän huomioltaan. Farkut ja huppari, tavallinen kerrostalokolmio ja Toyota Yaris auttavat tässä. Tulojen puolesta voisin asua isossa uudessa omakotitalossa (siis täällä Helsingissä) ja ostaa kalliin auton, mutta ei moinen kiinnosta.

Vierailija
24/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako asianajaja (nainen) käyttää asiakastapaamisissa tai oikeussalissa huntua?

Vierailija
25/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä bisnespukeutujat ovat jotenkin karikatyyrisiä. Usealla päällä asu, jokaniinkupitääolla, mutta näyttää päälleliimatulta ja pukija ei osaa kantaa sitä. Enkä tarkoita nyt istuvuutta. Sellainen roolivaate.

Vierailija
26/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene paljoa rahaa, teen enimmäkseen etätöitä kotivaatteissa ja työpaikalla muutkin pukeutuvat aika rennosti, esim. siisti neule ja farkut. Näin valtiolla. Asiakkaita en tapaa. Luulen että esimerkiksi opettajilla menee enemmän rahaa työvaatteisiin, he kun käyvät työpaikalla joka päivä.

Opettajan palkalla ei hienoja vaatteita osteta, korkeintaan kirppikseltä. Ja usein opettajat ovat vihreästi ajattelevia kotihiiriä.

Vierailija
27/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yhtään, asun pienessä kaksiossa lähiössä ja en omista autoa. Toki kaapista löytyy siistiä päällepantavaa kun asiakkaita tapaan. Edustustilaisuudet kuittaa työnantaja.

Vierailija
28/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ostan vaatteita joka kuukausi, että kyllä noilla varmaan aika paljon menee rahaa vaateostoksiin. 

Vierailija
29/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ostan vaatteita joka kuukausi, että kyllä noilla varmaan aika paljon menee rahaa vaateostoksiin. 

Minä olen yli 6400 €/kk tienaava DI (nainen) enkä osta vaatteita läheskään joka kuukausi. Jos alusvaatteita ja sukkia ei lasketa, olen ostanut tämän vuoden puolella kolme vaatetta.

Vierailija
30/30 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yli 6400 €/kk tienaava DI (nainen) enkä osta vaatteita läheskään joka kuukausi. Jos alusvaatteita ja sukkia ei lasketa, olen ostanut tämän vuoden puolella kolme vaatetta.

Olisikohan tämä vaatteisiin tuhlaaminen enemmän nuorten ja toisaalta alemman keskiluokan juttu? Kun ei ole varma statuksesta pitää hankkia statussymboleja.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme