Juristit, KTM:t tms - paljon teillä menee tuloista menestyvältä näyttämiseen?
Juristit, KTM:t tms - paljon teillä menee tuloista menestyvältä näyttämiseen? Mulla on ollut hyvä tuuri ja olen päätynyt tehtävään jossa tienaan juristin mediaanitulon humanistisella koulutuksella. Työyhteisössä ei ole paineita näyttää varallisuutta. Pärjään markettivaatteilla ja kirppareilla. Eväät syön yleensä kahvihuoneessa mukavassa seurassa. Auto on vanha ja käytetty. Hyvät tulot käytän sijoituksiin, lomiin, urheiluun ja ravintoloihin.
Joskus pohdin että millainen on tilanne työkulttuureissa joissa pitää näyttää menestyvältä? Kuinka iso osuus tuloista menee pukeutumiseen, ulkona syömiseen ja autoon? Selittääkö tämä miksi suurista tuloista seuraa suuret menot?
Kommentit (30)
Ei mene paljoa rahaa, teen enimmäkseen etätöitä kotivaatteissa ja työpaikalla muutkin pukeutuvat aika rennosti, esim. siisti neule ja farkut. Näin valtiolla. Asiakkaita en tapaa. Luulen että esimerkiksi opettajilla menee enemmän rahaa työvaatteisiin, he kun käyvät työpaikalla joka päivä.
Ei juuri mitään, koska työn ulkopuolella en todellakaan halua näyttää "menestyvältä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Haluan lähinnä olla rauhassa ihmisiltä ja heidän huomioltaan. Farkut ja huppari, tavallinen kerrostalokolmio ja Toyota Yaris auttavat tässä. Tulojen puolesta voisin asua isossa uudessa omakotitalossa (siis täällä Helsingissä) ja ostaa kalliin auton, mutta ei moinen kiinnosta.
Saako asianajaja (nainen) käyttää asiakastapaamisissa tai oikeussalissa huntua?
Minusta nämä bisnespukeutujat ovat jotenkin karikatyyrisiä. Usealla päällä asu, jokaniinkupitääolla, mutta näyttää päälleliimatulta ja pukija ei osaa kantaa sitä. Enkä tarkoita nyt istuvuutta. Sellainen roolivaate.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene paljoa rahaa, teen enimmäkseen etätöitä kotivaatteissa ja työpaikalla muutkin pukeutuvat aika rennosti, esim. siisti neule ja farkut. Näin valtiolla. Asiakkaita en tapaa. Luulen että esimerkiksi opettajilla menee enemmän rahaa työvaatteisiin, he kun käyvät työpaikalla joka päivä.
Opettajan palkalla ei hienoja vaatteita osteta, korkeintaan kirppikseltä. Ja usein opettajat ovat vihreästi ajattelevia kotihiiriä.
No ei yhtään, asun pienessä kaksiossa lähiössä ja en omista autoa. Toki kaapista löytyy siistiä päällepantavaa kun asiakkaita tapaan. Edustustilaisuudet kuittaa työnantaja.
Työttömänä ostan vaatteita joka kuukausi, että kyllä noilla varmaan aika paljon menee rahaa vaateostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä ostan vaatteita joka kuukausi, että kyllä noilla varmaan aika paljon menee rahaa vaateostoksiin.
Minä olen yli 6400 €/kk tienaava DI (nainen) enkä osta vaatteita läheskään joka kuukausi. Jos alusvaatteita ja sukkia ei lasketa, olen ostanut tämän vuoden puolella kolme vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yli 6400 €/kk tienaava DI (nainen) enkä osta vaatteita läheskään joka kuukausi. Jos alusvaatteita ja sukkia ei lasketa, olen ostanut tämän vuoden puolella kolme vaatetta.
Olisikohan tämä vaatteisiin tuhlaaminen enemmän nuorten ja toisaalta alemman keskiluokan juttu? Kun ei ole varma statuksesta pitää hankkia statussymboleja.
-ap
Tuonko takia työt tehdään usein asiakkaan luona?