Miksi uimataidottomat menevät veteen? Eivätkö he ymmärrä, että muut siellä osaavat uida
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vesi vetää puoleensa ja aurinko. Kuin hunaja kimalaisia. Rannalla on myös pojille tyttöjä.
Ei hunaja vedä kimalaisia. Kimalaiset käyttävät ravinnokseen mettä ja siitepölyä, kuten myös mehiläiset. Mehiläiset puolestaan tuottavat hunajaa.
No niin🤡 lue Iltiksestä se, mitä täällä on tänään kerrottu Kalajoen tragediasta.
Vierailija kirjoitti:
Kun äö on kengännumeron luokkaa, ei voi muuta olettaa toppahuulilta.
Sangen tietäväinen Persu.Harvinaista.
Miten sitä pieni "hiekkane`ekri " voi voi käsittää ja tämähän on suomipojan syy.....
T. Viherhoro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun äö on kengännumeron luokkaa, ei voi muuta olettaa toppahuulilta.
Sangen tietäväinen Persu.Harvinaista.
Sanoo Viherhasa, joka ei osaa edes pilkkua laittaa oikein.😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lapsi olettaa ,että hänkin pysyy pinnalla kun vaan hyppää veteen. ja jos lisäksi maassta tullu-kulttuurista jossa ei uimakoulutusta esim. lapsi ei vaan tajuu ja houluttaa kun näkee muiden pulikoivan,että kaikki tekee sit noin kun vaan menee veteeb.
äkkisyvä voi säikäyttää. krampit kuten männävuosinä bodari aikuinen ukko hukkui kotirannassaan ja jutta ei pystynyt poliisinkoulutuksellaankaan pelastamaan,hyvä kun lapsi saatiin pelastettua. krampit karseita.
väärin mitoitettu oma jaksaminen,liian hyvä käsitys omista voimista kun ne jotka ns osaa uida,uivat ulapalle.
pienikin määrä alkoholia.
vedonlyönnit. ja sairauskohtaus.
Kyllä kait joku heillekin on vuosien saatossa kertonut, että veteen voi hukkua?
No tässäkin ketjussa semmoista pidetään ihan rasistisena tekona. Vain pellavapäälle saa sanoa tiukasti, että veteen ei ole menemistä ilman äitiä ennen kuin on kunnollinen uimataito.
Menevät, koska haluavat saada viilennystä. Mutta eivät sitten tiedä esim. rannan äkkisyvyydestä tai muista vaaratekijöistä, eli menevät liian pitkälle vedessä.
Tuolla on nyt rannoilla tuhansittain ihmisiä, kymmenin tuhansin ihmisiä, sadoin tuhansin ihmisiä, siihen nähden ne valitettavat hukkumistapaukset ovat...
Vierailija kirjoitti:
Oispa joku älynnyt kellua sen pallon varassa.
Olen uimataitoinen, mutta en onnistuisi tuulisena päivänä kellumaan pallon varassa. En saa uiden palloa kiinni enkä pysty kipuamaan niin liukkaan ja nopeasti liikkuvan esineen päälle. Palloa pitää ehkä pidellä kaksin käsin, jolloin pienikin lipsahdus tasapainossa pyöräyttää pään veden alle. Ennemmin uisin rantaan.
Vierailija kirjoitti:
Menevät, koska haluavat saada viilennystä. Mutta eivät sitten tiedä esim. rannan äkkisyvyydestä tai muista vaaratekijöistä, eli menevät liian pitkälle vedessä.
Varoitustauluja melkein vieri vieressä?
Miksi jokaisenoikeuksien rajoista tietämättömät menevät mettiin laittamaan nuotioita, repimään elävistä puista oksia ja tuohta, miksi menevät....
Miksipä miksi, siinä on kysymys, johon en osaa vastata, että miksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni paras kaveri ei osaa uida yhtään. Ovat nyt 11v. Olen käynyt omien lasteni kanssa vauvauinnit ja uimakoulut ja paljon uimahallissa ja rannalla varmistaakseni, että osaavat uida. Mökillä on treenattu hauskanpidon merkeissä vaatteet päällä laiturilta 'putoamista' ja olen opettanut lapset varmistamaan uimapaikan ennen pää edellä veteen hyppäämistä. Pelastusliivit on aina päällä veneessä tai suppilaudalla.
En ymmärrä, miten toinen samanikäinen ei osaa ollenkaan uida, ei alkeitakaan. Miten ei ole kotona kiinnitetty näin tärkeään asiaan huomiota? Otan usein tämän kaverin mukaan uimahalliin ja rannalle, mutta se vaatii minulta vieläkin enemmän tarkkaavaisuutta kuin pelkästään omien, uimataitoisten kanssa. Yritän siinä sivussa myös opettaa tätä kaveria uimaan vähän huomaamatta.
Täällä 12-vuotiaan äiti. Lapsi on käynyt u
Johan olet kädetön kun et osaa itse lastasi opettaa
Monet ovat uimataitoisia, mutta kun joutuu yllättävään tilanteeseen (aallokko, virtaus, äkkisyvä, tippuminen kalliolta jne jne), se uimataito unohtuu. Jos paniikki pääsee päälle, tilanne on jo aika toivoton ilman apua. Eli ovat menneet uimataitoisina järveen/mereen kyllä. Lapset: heidän pitäisi kesällä päästä pulaamaan rantaveteen, mutta vanhempien pitäisi olla siinä iholla.
Tehkää testi vaikka kaverin kanssa. Toinen menee sadan metrin päähän rannasta, itse lähdet uimalla "pelastaa". Joku ottaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä meen vaikken osaa, jään käsipohjasyvyyteen, aikuinen olen.
Älä mene, jos on aallokkoa. Älä mene, jos olet ulkomailla.
Osasin uida, mutta Barbadoksella kävi niin, että oleskelin ainoastaan käsipohjasyvyydessä, mutta silti tuli suurempi aalto, joka veti kauemmas rannasta ja virta alkoi viedä.
Onneksi viime hetkellä tuli suurempi aalto, joka juuri ja juuri heitti hiekkarannalle.
Kuulin toisen matkaryhmästämme kokeneen saman, mutta hänet se myöhempi suurempi aalto heitti korallerannalle ja joutui sairaalaan.
(Tää on ainoa kauemmas ja pidempi ulkomaanmatkani. Olin siellä 3 viikkoa ja aallokko oli koko ajan samanlainen. Ei se kovin vaaralliselta näyttänyt ja muutkin siinä ui ja hotelleja oli siinä rannalla. Oma hotellini oli 200 metriä rannasta.)
Kannattaako uimataidottoman mennä lainkaan luonnonvesiin?
aloittaja ei huomioi tekstissään että siellä uimarantojen vesissä voi olla uimataidottomina myös vanhempiensa tai muun uimataitoisen kanssa rannalle tulleita tenavia... Eli on siellä kyllä uimataidottomia muitakin kuin ne joita aloittaja varsinaisesti tarkoittaa....
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat uimataitoisia, mutta kun joutuu yllättävään tilanteeseen (aallokko, virtaus, äkkisyvä, tippuminen kalliolta jne jne), se uimataito unohtuu. Jos paniikki pääsee päälle, tilanne on jo aika toivoton ilman apua. Eli ovat menneet uimataitoisina järveen/mereen kyllä. Lapset: heidän pitäisi kesällä päästä pulaamaan rantaveteen, mutta vanhempien pitäisi olla siinä iholla.
Nuokin kuvailemasi tilanteet voi ennalta ehkäistä järjen käytöllä.
Missään ei ole kerrottu syytä sille, että miksi nämä alaikäiset lapset olivat maan äärissä jossakin Kokkolan vastaanottokodissa, kun heillä on kuitenkin vanhemmat elossa ja asuvat Keniassa ja Somaliassa? Ovat olleet yhteydessä imaamiin täällä.
Uimataidottomille omat rannat, jokaisella ketjulla kiinnitetty valvoja.