MTV uutiset: "Säästömoodi on valitettavasti jäänyt päälle" - suomalaisten pankkitileillä aiempaa enemmän rahaa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saastomoodi-on-valitettavasti-jaany…
"OP-ryhmä asiakkaiden joukossa kotitalouksien talletukset, eli pankkitileillä olevat varat ovat kasvaneet noin viisi prosenttia yli 50 miljardiin euroon viime vuoteen verrattuna. Myös rahastosäästäminen kasvoi 16 prosenttia edellisvuodesta.
- Suomalaisilla kuluttajilla olisi tällä hetkellä varaa kuluttaa selvästi enemmän kuin mitä he kuluttavat. Säästömoodi on valitettavasti jäänyt päälle, OP-ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio sanoo."
Nyt kuluttamaan suomalaiset ja tukemaan kotimaan talouden kasvua!
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoimme puolison kanssa molempien lomarahat ylimääräisiin lainanlyhennyksiin. Maksettu omistusasunto on nykyisin paras vakuutus työttömyysuhkaa vastaan.
Äh, no on se, jos uusi työpaikka löytyy ennen kuin ansiosidonnainen ehtii loppua. Mutta työttömyysjaksot on Suomessa tällä hetkellä huolestuttavan pitkiä.
Jos ansiosidonnainen loppuu ja olette molemmat työttömiä, ette välttämättä pysty pitämään omaa asuntoa. Se yleistuki, jota nyt kaavaillaan, on vain työmarkkinatuen suuruinen eli jotain 600 euroa, eikä omaan asuntoon saa asumistukea. Yleistuesta pitää pystyä maksamaan kaikki ruoat, laskut ja vastikkeet.
Siinä vaiheessa kun asunto on maksettu, ei toisen enää edes tarvitsisi käydä töissä ja silti jää rahaa ylimäärin. Pitää tapahtua tuplavoitto, missä molemmat jäävät pitkäaikaistyöttömiksi.
Riikan koulutunnilla (TM) keskitytään älykännyköihin, trollaamiseen, kirjoittelemaan Scriptaan, alapeukuttamaan järkeviä kommentteja, poistelemaan järkeviä viestejä, maalittamiseen ja ennenkaikkea siihen, että luokassa on yksi erivärinen vaihto-oppilas, jota saa kiusata, kun hänellä on uusin Applen puhelin, kun kaikilla muilla on Nokialaiset ja se ei ole mitään rasismia, vaan suomalaisuuden puolustamista.
-winner-
Minä olen ainakin kuluttanut kaiken loppuun ja kodista samaten.
Kiitos avusta lastensuojelu, poliisi ja käräjäoikeus!
Nyt olen osallistunut lasteni kanssa talkoisiin. Näyttäkääs mallia muutkin.
Vierailija kirjoitti:
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto. Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Kenellä on noin pieni bruttopalkka? Paljonko mun palkalla 3800€ sais?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boikotti hallitusta vastaan on ihan tosiasia
Ei ole kyse boikotista vaan terveestä järjestä. Tämä hallituksen kanssa ei tiedä yhtään onko itsellä kohta töitä vai ei. Tähän päälle hullu Trump, joka sekoittaa koko maailman taloutta.
Tänään julkistettiin 5miljardin kauppa saksaan,joten osaamista on nyt hallituksessa.
Osaamista on norjalaisilla, jotka neuvottelevat myös Patrialle diilejä. Samoin Nammo Lapualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 33 500e säästötilillä autoa varten. Korot niin valtavat etten osamaksulla millään viitsi ostaa.
Miksi osamaksulla kun 33,5:llä tonnilla voi maksaa suoraan?
Ymmärsitkö lukemaasi ollenkaan?
Hetkinen, siis viisi vuotta sitten vouhkattiin, että kulutusta pitäisi vähentää, koska maapallo tuhoutuu muuten. Nyt kun on kulutusta vähennetty, niin ollaan huolissaan siitä, että firmat eivät enää pysy pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse boikotista vaan terveestä järjestä. Tämä hallituksen kanssa ei tiedä yhtään onko itsellä kohta töitä vai ei. Tähän päälle hullu Trump, joka sekoittaa koko maailman taloutta.
Tavallisella ihmisellä on Nyky-Suomessa varmuus vain yhdestä asiasta. Siitä, että kukaan ei auta häntä hädän hetkellä.
S Bonukset saapi mennä s pankin rahastoon muuten ostan itse osakkeita pörssistä ja makuutan myös käteistä säästötilillä, vähintään puolet pitää olla käteisenä mun rahoista säästötilillä. Olen harkinnut että säästötiliä pitäisi siirtää käteiseksi osittain jotta on turvaa jos valtio lähtee pakko ottoihin kansan pankkitileiltä. En tiedä mihin kuluttaisin, esim ostan uuden tietokoneen kun sellaista tarvitsen, vanha hajoaa tai siihen ei enää saa laitettua tuettua windows versiota ...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään mitä ostaa.
Ostaisin mielelläni vaikka kauniita vaatteita mutta ei niitä ole myynnissä. Astiatkin on tylsiä ja ainaisia muumimukeja, joita en osta enää ainuttakaan. Sisustustavaroitakaan ei löydy kiinarihkamaa lukuun ottamatta. Ynnä muuta. Joten mun rahani makaa tilillä ja osakkeissa. Enkä niitäkään viitsi enää ostaa kun tokko siitäkään mitään hyötyä on.
Viimeks kun yrittänyt ostaa "kotimaista" muumimukia niin ottivat katevarauksen mutten arvonnassa boittamut osto-oikeutta joten ilman jäin.
Verkkokaupoissa suomalaistuotteista niukkuutta, vain joitakin satunnaisia kokoja. Tuntuu ettei yrityksiä edes huvita valmistaa ja myydä.
Nyt esim tokmannin myymälöistä Porvoon lakritsien kilon pussit suurin piirtein loppu eikä uusista tietoa...onkohan valmistaja mennyt konkurssiin...
Pakko olla säästöjä ja onneksi niitä on, koska:
-työttömyysturvan heikennykset
-työttömyyden kasvu, voi osua myös omalle kohdalle
-omistusasuntoon ei enää saa asumistukea jos esim. jää työttömäksi
-omistusasunto vaikea saada myytyä tai joutuu myymään tappiolla
-Suomen talous kuralla, leikkauksia ja veronkorotuksia voi tulla vielä lisää
-en kunnioita Suomen päättäjiä koska leikkuri iskee pieni- ja keskituloisiin ja varakkaat ovat nykyhallituksen suojeluksessa
Tässä omia perusteluja miksi säästän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisella ihmisellä on Nyky-Suomessa varmuus vain yhdestä asiasta. Siitä, että kukaan ei auta häntä hädän hetkellä.
Niin se on ollu jo vuodesta 1939. Sit me nuollaan palestiinalaisten hännän alustaa vaikka ne antaa piutpaut meille jos Venäjä hyökkäis tänne.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla säästöjä ja onneksi niitä on, koska:
-työttömyysturvan heikennykset
-työttömyyden kasvu, voi osua myös omalle kohdalle
-omistusasuntoon ei enää saa asumistukea jos esim. jää työttömäksi
-omistusasunto vaikea saada myytyä tai joutuu myymään tappiolla
-Suomen talous kuralla, leikkauksia ja veronkorotuksia voi tulla vielä lisää
-en kunnioita Suomen päättäjiä koska leikkuri iskee pieni- ja keskituloisiin ja varakkaat ovat nykyhallituksen suojeluksessa
Tässä omia perusteluja miksi säästän
Miten se on muka osunu keskitulosiin. Mä oon tienaan just sen mediaanin ja mun verotus laski
Totalitaristinen Suomi 2020-2025.
Pelkkää valehtelua ja propagandaa maksettujen medioiden taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätevää, kun kaikki ongelmat voi aina sysätä "hullujen" piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliittinen johto haluaa ottaa mallia Yhdysvalloista ja Britanniasta, niin kansalaiset joutuvat toimimaan tietysti turvaamaan itse tulevaisuutensa tai luottamaan hyvään onneen. Kodittomat ovat mallimaissa niitä, jotka luottivat hyvään onneen.
Siinähän valittelevat. Kulutan vain välttämättömään, sekin hiottu minimiin. Säästöt on sen varalta, jos tekee ennen pitkää mieli nostaa kytkintä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliittinen johto haluaa ottaa mallia Yhdysvalloista ja Britanniasta, niin kansalaiset joutuvat toimimaan tietysti turvaamaan itse tulevaisuutensa tai luottamaan hyvään onneen. Kodittomat ovat mallimaissa niitä, jotka luottivat hyvään onneen.
Miten itä-Euroopan maat eroaa noista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se on ollu jo vuodesta 1939. Sit me nuollaan palestiinalaisten hännän alustaa vaikka ne antaa piutpaut meille jos Venäjä hyökkäis tänne.
EIköhän nuo olis peräti venäjän puolella. Ainakin mielellisesti.
Miksi osamaksulla kun 33,5:llä tonnilla voi maksaa suoraan?