Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISTEN uusi viikko

02.04.2007 |

Ajattelin alotella uutta pinoa, toivottavasti kaikki löytää tänne =)

Millaset on olotilat?? Itellä kuvottava olo tuntuu olevan kovin iltapainoitteinen, eikä nyt vieläkään mitään järkyttävää ilmassa. Tuo ilta sopii sen puoleen kyllä hyvin että sillon on isäntä jo kotona ja on paljon helpompi olla raatona kuin aamusta yksin kahden lapsen kanssa ;)

Tajusin eilen että eihän ne hammasjomotukset reikiä ole vaan kolme jo paikattua siellä kuumottaa??!! Vähänkö ärsyttävää, onneks viime yönä ainaki hetkeks helpotti ja muutaman tunnin sai nukuttuakin.

Eilen olin kälyn kanssa lenkillä ja varmaan meinas että ompa mulla huono kunto kun hengästyin ihan älysti!! Fyysisesti olisin jaksanut vaikka mimmosen matkan mut minkäs teet kun pelkkä puhuminen saa läähätyksen partaalle ;D Tää oon oikeasti tooosi ärsyttävä oire!! Onko muilla samaa??

Tällä viikolla ajattelin varailla sen ajan sinne ultraan, jospa parin viikon sisällä pääsis kurkkimaan sinne masuun =P

Hippuskainen ja hippu 5+1 (tai jotain)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla jo plussasin, nyt alan pikkuhiljaa sisäistää asian. On tätä odotettukin. Varsinaisesti ei olla yritetty. Kunhan ollaan oltu ilman ehkäisyä ja touhuttu kun sille tuntuu, meni sitten 2,5vuotta ennen kuin tärppäsi. Yksi tyttö 04/03 mulla on jo aikasemmalti, eri isä kylläkin.

Joulukuun alussa olisi sitten la ja ensimmäinen neuvola 2.5 :D Välillä on ihan hassu olo että eihän tää voi olla totta..

Olen oikeastaan oireeton, mitä nyt välillä jomottelee sinne ja tänne. Niin ja tissit on hirmu kipeet. Jos edelliseen raskauteen vertaa niin pitäis olla semmosen viikon verran aikaa, sitten alkaa väsymys, kaikenkattavana. Se kyllä olisi ihan tervetullut vaihtoehto, ennen olen väsynyt kun voin pahoin, sitä en ole vielä kyllä kokenutkaan :D

Vierailija
22/50 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis tänään hakemassa pari apteekin testiä, kun niin jänskätti. Nyt mun on pakko odottaa miestä kotiin iltavuorosta varmistamaan, koska viiva on NIIN hento, etten oikein usko sitä todeksi. Epäilen, että mielikuvitukseni tuo sen siihen...

Jos nyt kuitenkin se toinenkin viiva siinä on, niin laskurin mukainen la olis 6.12. mutta viivan hentoudesta ja petipuuhien ajankohdasta päätellen todellisuus lienee viikon verran myöhemmin. Uskaltaudun kai kuitenkin ilmoittautua plussanneiden joulukuun odottelijoiden pinoon =)

Aiemmassa pinossa kyseltiin vähän ikä ja kotipaikkatietoja: minä 37 pian 38-vee ja mies täyttää tänä vuonna 34. Asumme Etelä-Pohjanmaalla ja toista vauvaa odottelemme, esikoinen 04/06 eli 1 v + 7 kk olis tulossa ikäeroa. Ikä ja lapsirakkaus pisti kiirehtimään haikaran kutsua ja olen enemmän kuin onnellinen, jos nyt menee kaikki hyvin ja jouluna meillä on jo kaksi lasta =D

Noh pitää vielä toppuutella tuuletuksia, kun vielä mitä vaan voi sattua ja tuo viivakin oli niin hento... Ensimmäinen raskaus 04 todettin tuulimunaksi 11+ viikoilla ja senpä takia minäkin mahdollisimman aikaisin ultraan. Onneksi meidän kaupungissa on keskustan neuvolassa ultra ja siellä voi käydä tämmönen jännittäjä..

Kuulemisiin ja jännittämisiin!

t. Hoobee

ps. Aikomus oli muuten aloittaa työt syyskuun alussa, mutta enpä taida kuukaudeksi mennä sekaamaan systeemejä, jos siis kaikki menee hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna tehdyn testin perusteella plussaa näytti!

Unessa asia on kyllä ollut varma jo kauan :) Nyt kyllä jännittää ja pelottaa, takana on nimittäin keskenmeno viime joulukuussa (rv 13 eikä mitään oireita ultrassa vaan paljastui karmea totuus). Nyt siis pyörii mielessä, mitä kaikkea voi mennä pieleen :(

Meitä on siis minä 28 v ja mies 32 v lapsia ei vielä ole, toivottavasti joulukuussa olisi! Laskurin mukaan laskettu aika olisi 1.12.2007.

Voi kun olen niin iloinen! Ja heti kohta surkea... Eli siis mielialat heittelee ja väsyttää ihan mahdottomasti. Taitaa kuulua tämän " taudin" kuvaan...? Onko muuten normaalia että nyt kahtena iltana on lämpöä ollut 37.1 kun normaalisti lämpöni on 36 tai jopa vähän alle?

Vierailija
24/50 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo lämmön nousu kuuluu " taudin" kuvaan siinä missä mielialan vaihtelutkin. Mulla tämä vilunvärinä onkin yleensä aina ensimmäinen oire raskaudesta =)

Edellisessä raskaudessa en muistanut tämmöistä painon tunnetta alamahalla. Liekö nyt syynä vajaa vuosi sitten tehty sektio vai mikä sielä noin kovasti jomottelee. Toivottavasti alkio on oikeassa paikassa ja kasvava sellainen.

Vierailija
25/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeria..mulla tai meillä kanssa eka vauveli todettiin keskenmenneeks ekassa ultrassa myöskin viikolla 13+ Jälkikäteen pohdittuna, oireet ehkä loppu jossain vaiheessa tyystin mutta muuten mullakaan ei mitään vihjettä antanut, eikä ultraaja sanonu asiaa ees suoraan van kolahti sitten täysillä naamaan kun alko varata mulle kaavinta aikaa!! Mutta tämä takia itse meinaan nyt mennä myöskin alkuraskauden ultraan..nuo kaksi edellistä hyvin mennyttä raskautta en ole käynyt ja täytyy sanoa että 12 vko:a ON liian pitkä aika saaha varmuus.

Mutta vaikka meitä kaikkia varmasti asiat huolettaakin niin muistetaan myös nauttia =) Niinkuin mieheni sano niin ollaan ees hetki onnellisia, eikä murehdita valmiiks niin kovasti! Jos jotain tapahtuu niin hukkaan meni sekin alun onni, jos ymmärrätte pointin. Näin äitinä ja sinä raskaana olevana vaan niin pirun hankalaa välillä, eikö ;D

Pitäskö meidänki muuten tehdä erillinen esittäytymislista??

Vierailija
26/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, esikoinen 09/06 ja nyt raskaana, varmaan itsenäisyyspäivän aikoihin la. Kuukautisia ei nimittäin ole tullut kun imetän esikoista. Vähän jännittää ja pelottaa miten kahden pienen kans menee. ikäeroa tullee 1v 3kk. Ja esikoinen syntyi sektiolla, sekin jännittää miten sektiohaava suhtautuu uuteen raskauteen tai uusi raskaus sektiohaavaan...vieläkin pää ihan pyörällä ja täynnä ihmetystä.

Vierailija
27/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan hyvä jengi kokoon! Esittäytymislista olisi aika jees juttu kyllä, laitatko sinä Hippuskainen alulle?

Täällä on aika paljon sellaisia joilla on jo lapsi(a) entuudestaan joten kyselenkin teiltä kokeneemmilta: onko tavallista että raskausoireita ei juurikaan vielä ole? Viikkoja kasassa 4+4. Ainoa oire on välillä uupumus, mutta uupunuthan voi olla muutenkin.

Olen menossa omalle gynelleni jo ensi viikolla (5+4) koska se aika oli jo varattu ja saan sen työterveyshuollon piikkiin. Nyt siitä tuli sit eka ultra.. :)) Aika aikaisessa vaiheessahan se on, mutta toivotaan, että siellä näkyy jotain, käsittääkseni kohdunulkoinen raskaus kyllä näkyy jo tuossa vaiheessa. Joku kyseli, kuinka yleistä on mennä alkuraskauden ultraan.. mulle ainakin tulee vähän turvallisempi mieli kun tiedän, missä mennään.

Vierailija
28/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaas kanssasisaret pääseekö tämmösellä haamulla tähän junaan?

http://s173.photobucket.com/albums/w61/_Lastwish_/?action=view&current=…

Nyt siis kp31/32 tai 3+5 ^^

Vierailija
29/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaikista raskauksista kunnon oireet alkaneet vasta kun 6+ viikot paukahtaa käyntiin. Lievää väsymystä ja minimaalista etomista saattaa esiintyä ennen. Myös hengästyminen ja palelu on jo kehissä. Mutta jos pelkistä oireista pitäs huomata olevansa raskaana niin kyllä se vasta 2 viikkoa menkoista alkais kunnolla huomata. Nää muut menee tässä vielä vaikka kevätflunssan/väsymyksen piikkiin jos ei tietäs ;)

Tissitki yleensä aristuu vasta sillon! Toisillahan oikeen mitään oireita ei tule missään vaiheessa. Just juttelin yhden kaverin kanssa ja hällä ekasta ei ollu muuta kuin väsymystä!!

Vaikka kuvottava olo ei mitenkään kiva ole niin jotenkin sitä pikkasen kaipaakin että tuntuis konkreettisemmalta =)

Mä voin laittaa esitteyt alulle juu...mut en osaa siitä mitenkään hienoa tehdä ja niistä päivitysjutuista mitä muilla on erivärisinä yms. mulla ei oo hajuakaan ;)

Vierailija
30/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivan oloinenhan tuo esittelylistaus oli, kiitos siitä. Testin tein illalla ja tarkoitus on tehdä uusi testi perjantaina aamulla. Huomenna on aikainen junamatka Helsinkiin, joten silloin en ala häsläämään ylimääräisiä =)

Nyt netti kiinni ja hommiin. Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
31/50 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo rintojen arkuus ilmeni jo ennen kuin olin menkat myöhässä..

Lisäksi, kun otin muutaman siiderin oletettuna menkkojen alkamispäivänä, alkoi jo ensimmäinen etomaan, vaikkei varsinaista pahoinvointia ole vieläkään ollut.

Närästys on se ihana vaiva, jota on riittänyt molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa.. Pitää varmaan jättää teenkin juonti kokonaan, että pysyy vatsa kunnossa.

Vierailija
32/50 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LASTWISH ja tarrasukkia, kuten kaikille muillekin joulukuisille. Kiva saada joukkoon lisää joulunyytin saavia!

OIREISTA: Mullakin esikosta oireet alkoi n. rv 7+, mutta tiesin jo ennen testiä olevani raskaana. Silloin päätä särki, kuvotti jne. Nyt ei mitään sellaista. Tällä hetkellä mulla on vatsa sekaisin (kuten esikosta), turvoksissa. Lisäksi valvon aamuyöt! Muita? Muuten ei oireita, jos ei lasketa mukaan sitä, että hermot tuntuu olevan aika kireellä... Ennen plussaa pissanhaju oli erikoinen, siitä ajattelin raskauden olevan mahdollinen.

Kiitos Hippuskaiselle listan tekemisestä, liityn siihen mukaan mahd.pian!

-Terppari ja pikkuinen salamatkustaja, 4+4(?)

Vierailija
33/50 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu et mulla on kaikki maholliset oireet, päätä särkee, turvottaa, mahaa nipistele ja väsymys on ihan hirveä... ällötys olo tulee välillä mut se on hyvin pientä ainakin vielä. Tilasin yksityiseltä sen alkuraskauden ultran jospa se helpottas vähän tätä epäuskoisuutta.. Mut nyt täytyy kiirustaa töihin.. Hyvää pääsiäisen alkua kaikille kanssa sisarille.. =)

-jonskeli 5+1

Vierailija
34/50 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaessa ei meinaa uni millään tulla vaikka väsynyt on ihan varmasti!! Ja jos/KUN yöllä joutuu herään nuorimman takia ei uni meinaa millään tulla uudelleen silmään =/ Aika raivostuttavaa =/

Eilen yritin vähän jumppailla ja jälkeen vähän mahaa juili..toivottavasti nyt kumminkin vähän pystyis liikkumaan!! Mä EN halua tällä kertaa +25kg:a niinkuin molemmista tytöistä on tullut. Mutta ei stressata sitä vielä ;))

Sit miehenkin mielestä tooosi hyvä oire on iskeny muhun...mun on nyt pari viimosta päivää tehny ihan sikana mieli seksiä!!! En muista koska minä olisin ollut se joka tekee alotteen ja että niin " himottas" . Ollaan joka raskaus kirottu, että missä se mun pupuolotila oikeen on kun monessa paikassa luvataan...jospa meilläkin tässä raskaudessa ;P Mulla puol vuotta sitten oli ihan ok seksihaluvietti mutta " kokeilin" 2 viikkoa syödä pillereitä ja sinne hävis halut ihan totaalisen täydellisesti, se kaks viikkoa myös sekotti kaiken muunkin...et sikski ihme että näin helpolla uusi vauva meille tärppäs.

Jep, mut lakkaan kiusaamasta teitä ikävillä yksityiskohdilla ;D ja menen pukemaan lapsia kerhoon.

Vierailija
35/50 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittautuu:)

Olin tuolla marraskuisissa aikani ja tipahdin km myötä:( Mutta nyt taas tetsi näytti vahvaa positiivista, laksettu aika määräytyy sitten alku-ultrassa kun ei ehtinyt menkkoja tulla tässä välissä ollenkaan.

Vierailija
36/50 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neljäs lapsi olisi tulossa ja La 9.12

Meillä on noita keskenmenoja aika paljon takana joten otetaan ihan rauhassa, näin alussa ainankin:)

Oloista: pahoinvointia ja huimausta lähinnä ja iltapainotteiseksi tämä on ainankin tällä hetkellä kääntynyt.

Eka neuvola on jo 16 päivä, johtuu varmasti noista km:sta.

Mutta ihan kiva päästä ekalle neuvolareissulle jo

Vierailija
37/50 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on maalailtu tänää seiniä, ei tehny kauheen hyvää tälle jo ennestään särkevälle päälle, nyt päänsärky on kahta kauhiampi.. no pitänee lähtä nukkuun nii jospa se helpottas.. :)

Olo on ollu tänää aika oireeton, johtuu kai siitä et nukuin aamulla pitkään ja saanu olla muutenki rauhassa kotosalla.. Minkälaisissa hommissa ootte töissä?? Onko työ raskasta raskauden aikana? Itse päiväkodissa.. Vielä ei onneks työtä haittaa mut saa nähä sit loppuajasta (jos sinne asti päästään)..

Jonskeli 5+2

Vierailija
38/50 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

taas yksi uusi ilmoittautuu joukkoonne. Aprillipäivänä plussattiin täysin odottamatta. Odottelin kuukautisia ja ihmettilin rintojen helv etillistä arkuutta ja tein testin... Heti kaks viivaa, hyvä kuin ehti virtsaan koskeakkaan...

Taustoista vähän, olen 27-vuotias, tämä on kolmas raskauteni ja kaksi edellistä on päättynyt keskenmenoihin joten odotukset ei ole kovin korkealla. Päivä kerrallaan mennään. Alkuviikosta oli jo päivän verran ruskehtavaa vuotoa pyyhkiessä mutta sekin loppui lyhyeen... Alkuraskauden ultraan menen ehdottomasti, psyyke kun ei meinaa tätäkään paria viikkoa jaksaa odottaa, viikot siis nyt 5+1 ja LA 7.12.

Edelliset raskaudet ovat olleet -99 päättyi 11+5 ja -04 päättyi 9+1. Koko tämä aika ollaan oltu ilman ehkäisyä joten tahti ei ole mikään hirmuinen... Syynä järkyttävä ylipainoni, luulisin...

Mutta katsotaan josko kolmas kerta toden sanoisi vai onko se että ei kahta ilman kolmatta...

Mintho

Vierailija
39/50 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja iloista paasiaista kaikille!

Ilmoittaudun mukaan joukkoonne. Kauan odotettu plussa tuli pari viikkoa sitten, ja laskettu aikamme on joulukuun alussa. Asumme kumppanini kanssa Irlannissa ja odotamme ensimmaista lastamme.

Olin malttamaton ja lisaksi halusin tietaa onko kaikki mahassa hyvin kun minulla oli alavatsakipuja, joten paasin kaymaan ultrassa jo talla viikolla. Laskujeni mukaan olin 7 viikolla, mutta sairaalatadit sanoivat etta epasaannollisen kierron takia olen korkeintaan 6 viikolla, ehka jopa viidennella. Ultrassa nakyi vasta pieni musta pussi, sekin kovan etsinnan jalkeen. Tietenkin huolestuttaa mutta sairaalatati sanoi etta mita todennakoisimmin sikio ei vain nay koska on viela niin pieni. Kehottivat tulemaan uudelleen 2 vk:n paasta. Nyt taytyy malttaa odottaa sinne asti, jannittaa kylla tosi paljon.

Oireita on ollut vaihtelevasti. Vessassa pitaa laukkoa usein, rinnat on arat ja pienta pahoinvoinnin tunnetta on aina valilla. Vasymys, silloin kun se iskee, on todella voimakasta eika ole voimia mihinkaan. Onneksi kuitenkin vasymys pysyttelee poissa suurimman osan paivasta.

Kaiken kaikkiaan olo on tosi hyva ja onnellinen. Yritimme pitkaan ja petyimme monta kertaa, kunnes vihdoinkin tulin raskaaksi. Nyt vaan toivomme taysilla etta kaikki menee hyvin!

Mukava huomata etta taalla on niin paljon muita samassa tilanteessa ja raskauden vaiheessa olevia. Tarrasukkia kaikille!

JeanetteJ rv 6?

Vierailija
40/50 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaiskohan sitä hypätä tänne jo?

testin oon tehnyt jo 2 vk sitten, mutta tosi epävarma olo on, joten vähän varovainen meinaan viel olla... nyt menossa viikot 5+4 ja viime viikolla oli kolmena päivänä pientä vuotoa(teelusikallinen/päivä), joten siksi sekä oireettomuuden takia olo on epävarma.

mutta testin tein viel pari pääivää sitten ja aikasempien haaleiden sijaan nyt oli tosi tumma ja viivat ilmestyi samantien. eli olettasin ainaki viel olevani raskaana..

meillä on ennestään yksi tyttö (05/05) joten pikkukakkosta kovasti nyt toivomme joulukuun alussa syntyväksi! omien laskujen mukaan la olis 4.12.

oikeestaan ainoa oire mulla on arat ja ehkä vähän suurentuneet rinnat. ei väsymystä, eikä oikein muutakaan. tosin vielä ne ehtii alkaa...

joku muukin oli päiväkodissa töissä, mä oon kans. mulla aika raskas duuni, olen kiertävä hoitaja. kierrän monessa pk:ssa ja työnkuva aika fyysinenkin välillä. katsotaan miten jaksan.

nyt mentävä, moikka!

sannuska